וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורנפיין: "הנסיבות כמעט בלתי אפשריות"

דור בלך

19.7.2009 / 13:00

איציק קורנפיין התייחס לדרכי התנהלותו בתקופת המעבר של בית"ר ירושלים, ומדבר על העתיד, על האוהדים ועל גאידמק

יו"ר בית"ר ירושלים איציק קורנפיין הגיב היום (ראשון) לכתבה "איציק בלי זוהר", המתייחסת לניסיונותיו למצוא רוכש לקבוצה, להתנהלותו מול ארקדי גאידמק, לקבלת ההחלטות שלו בתקופת המשבר הכלכלי של המועדון ולפתרונות שהציע בתקופת המעבר.

ש: מדוע חיכית כל כך הרבה זמן עם פתיחת הליכי הקיצוץ, מה שבסופו של דבר הביא את הקבוצה למצב הנוכחי - כמעט בלי זמן בשעון החול ועדיין בלי פתרון? הרי גם פנייה להליך משפטי, לפני כחודש לצורך העניין, הייתה מציבה את הקבוצה במצב ברור יותר כיום, כשבועיים לפני פתיחת העונה.

קורנפיין: "רק לפני כשבועיים בפעם הראשונה גאידמק נקב בסכום אותו הוא מוכן להשקיע. כל עוד לא נקב בסכום, לא יכולנו לדבר עם השחקנים על קיצוץ כי לא היו לנו מקורות לממן את שכרם גם לאחר הקיצוץ. ברגע שניתן האור הירוק מגאידמק, ערכתי סבב פגישות עם השחקנים, כשתוך שבוע קיבלתי את הסכמת השחקנים לקיצוץ אותו הם נדרשו לעשות.

"יומיים לפני תום הליגה בקשת הפנייה לבית המשפט הייתה מוכנה, וגאידמק עצר אז את העניין, הטיל וטו ושקל את האפשרות להמשיך ולהשקיע בקבוצה. מר גאידמק הוא הגורם המוסמך להורות על נקיטת הליך, כאמור, ואני כיושב ראש הקבוצה לא יכול לבצע מהלך כזה ללא אישורו. אין לשכוח גם שפנייה לבית משפט משמעותה הורדת 9 נקודות ואנו מנסים להימנע מכך".

ש: שאלה נוספת שעולה היא האם אתה חושב שטעית שלא ערכת מכירה מאסיבית יותר בינואר שהשוק היה חם, כשמובאת להדגשה הדוגמה של ברק יצחקי, אותו יכולתם להחזיר לגנק ולחסוך כ-8.5 מיליון שקלים בעונה הזאת והבאה?

קורנפיין: "עשינו מכירה די רצינית של שחקנים. מכרנו את דרק בואטנג, יואב זיו ומשה אוחיון בשביל לקצץ בהוצאות ולקצץ את הגירעון שהיה נוצר בסוף העונה. נעשו ניסיונות למכור שחקנים נוספים, ולא רק את ברק יצחקי, וזאת בשביל לנסות למנוע התחייבויות גדולות בעונה הקרובה . לגבי ברק יצחקי - מכירת השחקן לבלגיה לא יצאה לפועל גם בשל סירוב של השחקן לחזור לבלגיה וגם בשל הצעה לא אטרקטיבית מבחינת הבלגים. בלי שום קשר, בחצי השנה האחרונה נעשים ניסיונות אין ספור למכור שחקנים, אבל מצב השוק לא הביא אפילו להצעה אחת עבור השחקנים שלנו".

ש: מדוע לא פנית למהלך של פריסת החובות של הקבוצה על פני מספר שנים- מה שהיה מאפשר לה לפתוח את העונה ללא תמיכה מגאידמק?

קורנפיין: "לקבוצה אין חובות אלא רק התחייבויות שברובן הגדול נוגעות לשחקנים".

"אין אדם שעושה דברים והוא חסין מטעויות"

ש: מדוע דחית את האפשרות להוציא "מנוי חירום" למספר עונות בעלות גבוהה ביחס למנוי עונתי, מה שהיה מגדיל את ההכנסות המיידיות העונה? וכן, מדוע דחית על הסף את הצעת האחים מולדבסקי והאם זה נובע מחוסר אמון בחוזק המותג "בית"ר ירושלים"?

קורנפיין: "נושא מולדבסקי וחלק מדרכי המימון של הפעילות נשקלו. ישבתי איתם מספר פעמים, אולם דרכנו היו חלוקות לגבי הסיכוי לתפעל את הקבוצה אך ורק דרך ההכנסות מאוהדים, וזאת גם מפאת קוצר הזמן וגם מגובה ההתחייבויות שיש למועדון. לדעתי יש מקום לשלב את אוהדי בית"ר, אבל רק כחלק מפתרון כולל של הבעיה. אנחנו עובדים בשיתוף פעולה עם האוהדים, יושבים איתם, מתייעצים איתם ושומעים את מה שיש להם לומר. המותג בית"ר ירושלים היה ועודנו המותג החזק ביותר בישראל, וזה לא קשור לדחייה של הצעה כזאת או אחרת".

ש: האם אתה מרגיש שחוסר הניסיון שלך כיו"ר וכאיש החזק בקבוצת כדורגל גרם לך לטעויות?

קורנפיין: "אין אדם שעושה דברים והוא חסין מטעויות. בסיכומו של דבר עשיתי את מירב המאמצים לעשות את הדברים בצורה הטובה ביותר והישרה ביותר עבור המועדון (בניגוד לגורמים אחרים המזינים את כלי התקשורת וגם את אתר וואלה!), וזאת בנסיבות כמעט בלתי אפשריות, שהציבור מודע רק לחלקן".

ש: שחקנים בקבוצה תהו מדוע לא הכרזת על קיצוץ גם בשכרך כאות לסולידריות עמם.

"לשחקנים ידוע היטב שהקיצוץ חל גם לגבי שכרי. כשהתקבלה ההחלטה לבצע קיצוץ אצל השחקנים, הדבר המובן מאליו היה שהקיצוץ לא יחול רק על השחקנים עצמם, אלא גם על אנשי ההנהלה, כולל אותי והצוות המקצועי שמסביב. הקיצוץ הזה נשלח לגאידמק ומופיע בכל הצעות התקציב לעונה הבאה".

ש: אנשים תהו האם החלטתך שלא לפתוח בהליכי הקיצוץ במהלך העונה שעברה, שלפי דבריך המהלך נבע כדי לא לפגוע בסיכוי לזכייה בתארים, לא הושפעה מכך שאתה זכאי למענק על זכייה בתארים.

קורנפיין: "מדובר בטענה שקרית ומשמיצה. לא קיבלתי ולא הייתי זכאי למענקים בעונה הקודמת על זכייה בתארים. המטרה שלנו הייתה, גם בעונה קשה כזאת, לגרום להצלחה של הקבוצה ובעיקר לספק את האוהדים שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully