וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המכביה, היום הרביעי: ארה"ב מורידה הילוך

אחרי שדרסו את מקסיקו ב-99 הפרש, הביסו האמריקאים את צרפת 67:131 בלבד. אתלטיקה: שוורץ ניצחה בקפיצה במוט

אחרי שהביסה 13:112 את מקסיקו אתמול, המשיכה היום (רביעי) קבוצת הכדורסל של ארצות הברית למחוץ את כל מה שעומד בדרכה. היריבה של האמריקאים היום, צרפת, גם כן לא הצליחה להוות יריב שקול, הפעם זה נגמר בתוצאה 67:131 לארצות הברית. להגנתם של הצרפתים אפשר להגיד שהם לפחות הגיעו ל-50 נקודות.

מאמנם של האמריקאים, ברוס פרל, חושב דווקא שזה לא ימשיך לנצח: "מקסיקו היא קבוצה נורא צעירה, אז היום הייתה לנו אינדקציה טובה יותר. אני ראיתי את רוסיה וארגנטינה והתרשמתי מאוד". לשאלה כיצד הוא מצליח לשמור על המתח במשחק ענה המאמן: "אנחנו רק שבועיים ביחד, אז אני מנסה לגרום לכל שחקן להיות יותר טוב. ההגנה שלנו ברבע הרביעי לא הייתה טובה והם קלעו כמעט 30 נקודות, אז אנחנו עדיין צריכים להשתפר".

המכבייה, כך על פי הגדרתה, מתקיימת בשביל לעודד עליה, מה שכמובן מעלה את המחשבה על הגעת שחקנים אמריקאים לשחק בארץ כמתאזרחים (כפי שעשה טוד גולדן במכבי חיפה בעונה החולפת). "רבים מהשחקנים שלי יאהבו לבוא לארץ בשביל לשחק", אומר פרל. "יש לנו כמה שחקנים שירצו לקבל את ההזדמנות לשחק בארץ, ואני חושב שלחלקם אכן מגיעה ההזדמנות הזאת".

כדורגל: הנוער עשו את העבודה מול שוויץ

נבחרת הנוער בכדורגל של ישראל (עד גיל 19) שמרה היום (רביעי) על מאזן מושלם בטורניר המכביה ה-18 כשגברה 0:3 על שוויץ בחיפה. לנבחרת יש שלושה ניצחונות זהים בכל משחקיה בטורניר עד כה בדרך לרבע הגמר. לאחר מחצית ראשונה ללא שערים, כבשו ברק משה (63), מעין חלילי (73) ומאיר אלקבץ (88) במחצית השניה והקנו לנבחרת, אותה מאמן אלי אוחנה, ניצחון שלישי.

במשחק נוסף בבית ניצחה קנדה את רוסיה 0:1. במשחקים נוספים: בסופר קלאסיקו היהודי של דרום אמריקה ניצחה ארגנטינה את ברזיל 0:2. ארצות הברית הביסה 0:5 את צ'ילה, מכסיקו ניצחה 1:3 את שבדיה, אוסטרליה ניצחה 1:2 את פרו ודרום אפריקה התגברה על ונצואלה עם 0:2.

הרכב הנבחרת: אריק ינקו; מעין חלילי, דניאל רחמים, אושר זיתון, סארי פלח; ניר ביטון (דור מליחי 83), אדיר ממן (אילן רנקביץ' 46), ברק משה (אלון תורג'מן 71); ארתור אטדג'אנוב (מאיר אלקבץ 64), צחי אליחן (תימור אביטן 74), סמיר חכים (עבד אלחמיד חאתם 46).

גם נבחרת נערים ב' (עד גיל 16) קצרה הצלחה כשהשיגה ניצחון ראשון בטורניר כשגברה 0:5 על גרמניה. עמית אמזלג ועותמאן גראבה קבעו 0:2 במחצית, מוחמד זידאן, דור מלכה ומיכה לויטה השלימו חמישייה במחצית השניה. נבחרת הנערות עד גיל 19 השיגה ניצחון שני בטורניר הבוגרות לאחר שגברה 0:5 על אוסטרליה בחיפה. נוי צוברי כבשה בדקה החמישית, סתיו סוויסה הבקיעה את השני שלה בטורניר (34), רותם מויאל שנכנסה כמחליפה הוסיפה צמד תוך שלוש דקות (73 ו-76) וחנין נאסר קבעה את תוצאת המשחק (90).

נבחרת הכדורגל באולמות שמרה על מאזן מושלם לאחר שלושה משחקים עם ניצחון 2:6 על בריטניה. שלומי קצר כבש שלושער, יהודה זיסמן, אדם כהן ודימה שולקין השלימו שישייה.

אתלטיקה: שוורץ ניצחה בקפיצה במוט

היום השני והאחרון בתחרויות האתלטיקה של המכביה התקיים בהדר יוסף. ג'יליאן שוורץ האמריקאית, האתלטית הבכירה ביותר שהגיעה לכאן מארצות הברית, ניצחה בתחרות הקפיצה במוט לנשים אחרי שעברה גובה של 4.24 מ'. אלופת ישראל מורן עזיזי זכתה במדליית הכסף וקבעה תוצאה של 3.94 מ', שיפור של שני סנטימטרים לשיאה האישי.

העולה החדש מאוקראינה דימיטרי גלושצ'נקו ניצח בריצת ה-200 מטרים לגברים וקבע שיא משחקים חדש, 21:12 שנ'. בריצה לנשים ניצחה ניקול גיטלין הקנדית (24:34 שנ'), שהקדימה את אלופת ישראל ריטה פוגרלוב (24:78 שנ') ואת ג'סיקה פורמן האמריקאית (25:54 שנ').

אלופת ישראל בקפיצה לגובה, מעיין פורמן, קטפה את התואר גם במכביה וניתרה הפעם ל-1.81 מ'. סיוון ז'אן ניצחה בתחרות הזריקה לדיסקוס לנשים עם 48.27 מ', כאשר פליקס גרומדסקי ניצח בתחרות לגברים עם 54.06 מ'. מרי אליאס הישראלית ניצחה בריצת ה-5,000 מטר לנשים בזמן של 17:49:71 דק'. אסמרה ניגוסה ניצח בריצה המקבילה לגברים וקבע 14:39:03 דק'. סמנתה אדלברג האמריקאית ניצחה בריצת ה-800 מטרים לנשים בזמן של 2:13:64 דק' והקדימה את בת ארצה סרי גורדון (2:17:11 דק') ואת מיגל אטיאס הישראלית (2:22:30 דק'). דסטין עמרני האמריקאי ניצח בריצה המקבילה לגברים ועצר את השעון ב-1:50:05 דק'. הוא הקדים את הישראלי אסמרו אררו (1:51:61 דק') ואת ג'פרי מריל האמריקאי (1:52:44 דק').

יוחאי הלוי ניצח בתחרות הקפיצה המשולשת אחרי שקבע 16.24 מ', תוצאה הרחוקה מהקריטריון להשתתפות באליפות העולם בברלין (16.65 מ'). אלופת ושיאנית ישראל בהטלת כידון, דורית נאור, ניצחה עם שיא מכביה חדש, 44.28 מ'. עשהאל ארד ניצח בהטלת הכידון לגברים וקבע 62.08 מ'. רותם בטאט ניצחה בקפיצה לרוחק לנשים עם 5.94 מ'.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

טניס: בינתיים, הישראלים מטיילים

גם משחקי הטניס תופסים תאוצה והיום נפתח הסיבוב השני בטורניר הנערך בירושלים, כאשר הישראלים עשו את המוטל עליהם והעפילו לשמינית הגמר. תומר חודורוב ניצח 2:6, 2:6 את פרנק נרי האיטלקי. גם גלעד ברמן בשלב הבא אחרי 2:6, 4:6 על דן סלומון ממכסיקו. טל ארוס התגבר על גרגורי מרכוס טרן מבריטניה עם 4:6, 3:6 בדרך לסיבוב השלישי. נועם יצחקי גבר על דימיטרי סוקולוב עם 3:6, 4:6. לגלעד בן צבי היה יום קליל אחרי שניצח 2:6, 1:6 את קייל דופלט האמריקאי. סער סטיל השפיל את אנדרו דניאל לי הבריטי עם 0:6, 0:6 חלק.

אצל הנשים נערכו משחקי רבע הגמר כאשר יעל בקמן סיימה את התחרות לאחר הפסד 7:6, 6:2 לחנה מאר האמריקאית. אוריאן בן חיים סיימה גם היא את התחרות לאחר הפסד 6:3, 4:6, 6:2 לאמה לוי, אף היא אמריקאית. דורון מורבניק (0:6, 2:6 על ג'סיקה אנר) ואסתר מסורי (3:6, 4:6 על לוגאן הנסן) העפילו לחצי הגמר.

* כדורעף: נבחרת הנשים של ישראל ניצחה את ארצות הברית 0:3 (12:25, 5:25, 13:25).

התעמלות מכשירים: שטילוב הוא אלוף המכביה

אלכס שטילוב, מדליסט הארד מאליפות אירופה האחרונה בהתעמלות מכשירים, היה המתעמל המצטיין ביומיים של תחרויות במכביה. התחרות למעשה אוחדה עם אליפות ישראל, ושטילוב לא נתקל ביותר מדי מכשולים בדרך לתואר בתחרות הקרב-רב. חוץ מזה הוא זכה במדליות הזהב למכשירי הקרקע, הסוס והמקבילים. המתעמל היחיד שנכנס לרשימת המדליסטים ולא היה ישראלי הוא דייויד סנדר האמריקאי, שניצח במכשירי המתח, הטבעות והקפיצות.

בתחרות לנשים, רוני רבינוביץ' זכתה בתואר הכפול של אלופת ישראל והמכביה. רבינוביץ' ו-ולריה מקיוסטה, גם היא מישראל, זכו בחמש מדליות כל אחת. בתחרות הקבוצתית לנשים במכבייה זכתה ישראל בבכורה, כאשר ארצות הברית סיימה שניה וקנדה שלישית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully