וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אברבוך קפץ בפעם האחרונה בקריירה

צפו בקופץ במוט נפרד מהקהל הישראלי עם 4.95 מ’ במכביה, ואומר: ”אני מרגיש שזה רגע חשוב”. קרויטר קפץ 2.18 מ’

ברני ארדוב

התקציר באדיבות הערוץ הראשון
http://www.iba.org.il

אברבוך נפרד לשלום

במשך עשור אנחנו מתמוגגים מהישגיו של אלכס אברבוך, והערב המוט שלו הרים אותו לגבהים בפעם האחרונה בהחלט. אברבוך, שבחר באופן סמלי את תחרות האתלטיקה במכביה כזירה שבאמצעותה הוא ייפרד מהקהל הישראלי, פתח את תחרות הקפיצה במוט בגובה של 4.95 מטר ועבר בניסיון הראשון תוך שהוא מסיים את הקריירה עם מדליית הכסף במכביה.

מול אברבוך התחרו בין השאר יורשו הישראלי, ייבגני אולחובסקי, שסיים עם מדליית הזהב כשקפץ 5.10 מ'. במדליית הארד זכו רומן קוגון ואודי כרמי, שקפצו כל אחד 4.80 מ'. אחרי דקות ארוכות של חימום, אברבוך כאמור בחר לקפוץ את הגובה הזה ועשה זאת בקלילות יחסית. מיד לאחר מכן הודיע אברבוך שזוהי הקפיצה האחרונה שלו ואותת על כך לקהל שהרעיף עליו לא מעט מחיאות כפיים באיצטדיון בהדר יוסף.

אברבוך קפץ בפעם האחרונה בקריירה ואחרי מספר שניות אמר לתקשורת: "אני מרגיש יותר טוב עכשיו. החלטתי שזו הקפיצה האחרונה שלי. בתור ספורטאי הרגשתי שזה הרגע הנכון. תודה רבה לכל הקהילה הישראלית ולמשפחה שלי. תודה גם למאמנים שאימנו אותי בכל התקופה הזו.

"ידעתי שזו הקפיצה האחרונה שלי. בפנים הרגשתי שזה רגע חשוב מאוד בשבילי. אולי לקחתי גובה נמוך, אבל הייתה קפיצה יפה. הרגשתי שזו כמו תחרות רגילה וזה קשה. בחרתי לסיים את הקריירה במכביה. אני מרגיש שאני לא לבד פה ומוקף בחברים. ביחד אנחנו צריכים לנסות לפתח את הענף, אבל זה לא פשוט". בהמשך אברבוך קיבל מגן הורה על פועלו.

אברבוך זכה בתואר אלוף אירופה בקפיצה במוט בשנים 2002 ו-2006, והוכתר כאלוף אירופה באולמות בשנת 2000. בשנת 1999 הוא זכה במדליית הארד באליפות העולם שנערכה בסביליה, ושנתיים אחר כך קטף את הכסף באליפות שנערכה באדמונטון. שיאו האישי בקפיצה במוט עומד על 5.93 מטרים, שאותו קבע בשנת 2003.

קרויטר נעצר על 2.18 מטר

בתחרות הקפיצה לגובה זכה דימיטרי קרויטר. הקופץ הישראלי פתח את ההתמודדות עם גובה של 2.10 מטר, וצלח. לאחר מכן הוא העלה את הרף ל-2.15 מטר, כאשר בהמשך נותר להיאבק על היוקרה בתחרות מול האורחים הרוסים, פאבל פומנקו ואנדריי טרשין.

קרויטר כשל בגובה הזה לאחר שהתקשה לייצר ניתור. הקופץ לגובה הצעיר, שזכה באליפות העולם לקדטים בסוף השבוע האחרון, ויתר על ניסיון נוסף של 2.15 ומול היריבים שהגיעו להעלות את רמת התחרות הוא העלה את הרף ל-2.18, אותו הוא עבר בניסיון הראשון.

קרויטר, שקפץ 2.21 מ' בשבת, העלה את הרף ל-2.22 מ' בניסיון לקבוע שיא אישי, אך בשלושת הניסיונות הראשונים שלו הוא לא הצליח לעשות זאת. במקביל, פאבל פומנקו הרוסי לא עבר גובה של 2.18 מ' ויצא מהתחרות, מה שהשאיר את הניצחון לטרשין שקפץ 2.28 מ'. במדליית הכסף של התחרות זכה קריניטקי קונסטנטין (2.05 מ') ובארד רוברט פלמן האמריקאי (1.65).

לאחר התחרות אמר קרויטר: "כל עוד זה לא שיא אישי, זו אכזבה. חזרתי קצת עייף לארץ אבל זו לא הייתה הבעיה, אלא ההרצה. אני יודע שיש תקוות, ואני אשתדל לא לאכזב. זו תחרות מאוד יפה, יש הרבה קהל, חיוכים וכפיים. תודה רבה למארגנים וזה היופי שלנו באתלטיקה. לא נורא שלא עברתי".

* ביתר תחרויות האתלטיקה שנערכו היום קבעה יוליה פושקריוב שיא מכביה חדש לאחר שקפצה 12.80 מטר במשולשת וזכתה במדליית הזהב. בריצות 100 המטרים שסיימו את הערב ניצחו אלוף ישראל דימיטרי גלושנקו בגברים וניקול ויטרין הקנדית בנשים. סיוון אבלי זכתה בהדיפת כדור ברזל. מיכאל אילין רץ 14.80 שניות 110 משוכות וזכה במקום הראשון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully