וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זינגר: "נמשיך לקיים את צוואת י"א חללי מינכן"

מנכ"ל הוועד האולימפי נאם בטקס קיבוע לפיד מינכן 1972 במוזיאון החוויה האול'. אנקי שפיצר: "עלינו לזכור, להזכיר ולגנות"

"עלינו להראות לעולם שטרור לעולם לא ינצח. עלינו לזכור, להזכיר ולגנות את אלה שיכולים לפגוע בנו בטרור. אנחנו מבקשים שלעולם לא תפסיקו לספר על מה שקרה ל-11 ספורטאי ישראל שנרצחו במינכן, מתוך תקווה שמה שקרה ב-1972 לא יקרה לעולם", כך אמרה אנקי שפיצר, אלמנתו של השופט אנדריי שפיצר, בעת טקס קיבוע לפיד מינכן 1972 בטבעת הישראלית במוזיאון החוויה האולימפית, שקיים היום (שני) הוועד האולימפי בישראל.

הלפיד האולימפי ממינכן הוא תרומתו של אלכס גלעדי, חבר הוועד האולימפי הבינלאומי וחבר הנהלת הוועד האולימפי בישראל, שתרם אותו מהאוסף הפרטי שלו. גלעדי תרם לחוויה האולימפית שבעה לפידים אולימפיים נוספים, ואת לפיד מינכן מסר לאילנה רומנו, נציגת משפחות הי"א.

אפרים זינגר, מנכ"ל הוועד האולימפי בישראל, אמר בטקס: "ב-5 בספטמבר 1972 הוכתם הדגל האולימפי בדמם של 11 ספורטאים ומאמנים ישראלים שנרצחו בדם קר על ידי טרוריסטים ערביים. 11 ספורטאים אולימפיים, אשר כל פשעם היה היותם יהודים וישראלים. הספורט בישראל והוועד האולימפי כמוסד הגג שלו מחוייבים להמשיך ולקיים את צוואתם ולהנציח את מורשתם". זינגר הוסיף ואמר: "אני קורא מכאן לוועד האולימפי הבינלאומי למצוא את הדרך ההולמת לציין את זכרם של י"א חללי מינכן, אשר מעבר להיותם ישראלים, הינם בניה של התנועה האולימפית שנרצחו במהלך משחקים אולימפיים".

תומאס באך, נשיא הוועד האולימפי הגרמני וסגן נשיא הוועד האולימפי הבינלאומי, אמר במהלך הטקס: "מעשה הטרור היכה את העולם כולו בתדהמה. אנחנו עדיין תחת השפעת ההלם והגועל של ההתקפה האכזרית הזאת, ועדיין חשים את הבושה והאימה. הכל נשמר וישמר לעולמים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully