וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המכביה ה-18 יצאה לדרך

40 אלף צופים הגיעו לאצטדיון רמת גן, שאירח את טקס הפתיחה המפואר של התחרות המסורתית, הפעם בסימן ח”י

ברני ארדוב

באדיבות הערוץ הראשון
www.iba.org

המכביה ה-18 נפתחה הערב (שני) באופן רשמי, עם טקס הפתיחה הנוצץ והמכובד שנערך באצטדיון רמת גן לעיני כ-40 אלף צופים. המכביה, "אולימפיאדת היהודים", עומדת הפעם בסימן ח"י, וצפויים להשתתף בה כ-5,300 ספורטאים מ-64 מדינות ברחבי העולם ו-2,000 ספורטאים נוספים מישראל. המשחקים ייערכו עד ה-22 ביולי, כשב-23 ביולי ייערך טקס הסיום בלטרון. למעשה, התחרות נפתחה באופן בלתי רשמי מוקדם יותר היום, עם מספר משחקי כדורגל, אבל טקס הפתיחה הוא ללא ספק סוג של נקודת שיא סמלית של האליפות.

מוקדם יותר הבוקר הבוקר התחיל טקס ההזנקה של הלפיד באיזור מודיעין, כשאת את הכבוד לשאת ראשון את הלפיד קיבל הכדורגלן הוותיק אלון חרזי. במהלך הטקס הודלק הלפיד על ידי השחיין האמריקאי המוערך ג'ייסון לייזאק, לאחר שקיבל אותו מיסמין פיינגולד ברגע מרגש. שחר צוברי, אלוף אירופה בגלשני רוח והמדליסט האולימפי מבייג'ינג, נשא את דגל ישראל. את הטקס הנחו גלית גיאת ומייקל הרפז, ובמהלכו הופיעו שירי מימון וקובי אפללו, כשרגע השיא היה נשיאת דגל המכביה של ספורטאי עבר חשובים לצד חניכי תנועת "מכבי". את המעמד כיבדו בנוכחותם ראש הממשלה ונשיא המדינה.

נתניהו מבקש עליה

לאחר שהוצגו שלל המשלחות, כמו גם זו הישראלית, עלה ראש הממשלה, בנימין נתניהו לבמה, ובירך את הספורטאים הרבים על שבאו. "מעל 5,000 הגיעו מחו"ל ועמם 2,000 ספורטאים ישראלים איתנו. אני רואה אתכם כאן, אחינו ואחיותינו מכל היבשת. מצפון אמריקה, מאירופה, מדרום אפריקה, מדרום אמריקה, מאסיה, מאוסטרליה. אתם מייצגים 65 מדינות אבל מעל הכל, אתם מייצגים עם אחד, יחיד ומיוחד: עם ישראל", אמר נתניהו."מעל ראשיכם מתנוססת ססמא - 'מכביה ח"י', ובשתי המילים האלה נאמר הכל. המכביה חיה, רוח המכבים חיה, ועם ישראל חי", הוסיף ראש הממשלה, שקרא לספורטאים לעלות לארץ לאחר סיום המשחקים.

מספר דקות מאוחר יותר עלה גם נשיא המדינה, שמעון פרס, שהכריז באופן רשמי על פתיחת המשחקים. קודם לכן, נאם פרס נאום פטריוטי לא פחות. "המכביה היא יום חג למדינת ישראל כולה, ויום אחדות לעם היהודי. המכביה היא מפגן של ערכים ספורטיבים נעלים. דגלים רבים לכם, כל דגל שבינינו הוא דגל של אח, אבל הדגל המאחד הוא דגל כחול-לבן, דגל התקווה של עמינו. בניגוד למלחמות, ניצחון ספורטיבי לאחד איננו כניעה ספורטיבית לאחר, כי הספורט הוא מלחמה ללא קורבנות. הספורט הוא טיוטה נפלאה לשלום. ברוכים הבאים לישראל, אתם ברכה לישראל, ישראל תישא ברכה לכם. היו מופת לעם".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully