וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דודי סלע ניצח את יוז'ני 1:3, ישראל ב-0:2 על רוסיה

הראל לוי פתח את רבע גמר גביע דייויס עם 1:3 גדול על אנדרייב, סלע המשיך את המומנטום. רם וארליך, תעשו לנו את השבת

אחד מרגעיו הגדולים של הטניס הישראלי התרחש היום (שישי) בהיכל יד אליהו בתל אביב, כשנבחרת הדייויס אירחה את נבחרת רוסיה ברבע גמר גביע דייויס. בשנים האחרונות הנבחרת גרמה לנו ללא מעט רגעים של רוממות רוח, אולם נראה שהפעם מדובר בשיא הרגש. בתום יום משחקים ארוך, הראל לוי ודודי סלע הוליכו את ישראל ליתרון 0:2 על הרוסים, כשהם מציגים טניס עילאי, נחוש, חכם ואלגנטי שמונע על ידי דחיפה של רבבת צופים נלהבים, שחזו באחד הרגעים הגדולים בתולדות הענף. ביום שבת ישחקו יוני ארליך ואנדי רם בזוגות נגד מראט סאפין ואיגור קוניצין, כשניצחון שלהם יהפוך את החלום למציאות ויעלה את ישראל לשיא חדש בטורניר גביע דייויס - שלב חצי הגמר. אפשר בינתיים רק להחזיק אצבעות לצמד הישראלי בכחול-לבן, שיכול לעשות היסטוריה.

אומנם על הנייר הסיכויים לא ממש נטו לטובתנו, אך לשמחתנו משחקים על המגרש ביד אליהו ולא על הנייר, ופתיחת המשחקים הייתה שייכת לנו, כשהראל לוי הציג משחק נחוש ומלא ביטחון, וניצח את המחבט הבכיר של רוסיה, איגור אנדרייב, בתוצאה 4:6, 2:6, 6:4, 2:6. לוי (בן 31, 210 בעולם) עלה בכל הזדמנות לרשת, הלחיץ את יריבו וכפה את הקצב שלו על המשחק בעזרת כדורים ארוכים, קצרים ומסובבים, כשאנדרייב (בן 26, 24 בעולם) נראה מהוסס וחסר פתרונות לטניס המגוון שהציג הישראלי. היה זה ניצחונו ה-18 של לוי במסגרת גביע דייויס (לעומת 11 הפסדים ביחידים) והוא הנחיל לאנדרייב את הפסדו השביעי במסגרת זו. עם הקהל שממלא את ההיכל ועם המוטיבציה של שחקנינו - יש סיבה להיות אופטימים.

כובד המשימה עבר לכתפיו הצנומות של המחבט הבכיר של ישראל, דודי סלע (בן 24, 33 בעולם), שהתמודד נגד מיכאל יוז'ני (בן 27, 69 בעולם), במטרה לעלות ליתרון חלומי של 0:2 מול אימפריית הטניס הרוסית. סלע, שהוכיח בווימבלדון כי הוא בכושר הטוב בקריירה, הראה לקהל הצופים מדוע הוא מדורג 33 בעולם. בעזרת טניס וירטואוזי ואמיץ, משחק הגנה גדול וחכמת משחק שאי אפשר ללמד, סלע תסכל את יריבו וניצח 6:3, 1:6, 0:6, 5:7 ועמד במשימה בצורה מעוררת כבוד.

לוי - אנדרייב 4:6, 2:6, 6:4, 2:6

המשחק נפתח לעיני היכל חצי מלא, ואנדרייב, שהגיש ראשון עלה בכל הזדמנות לרשת והוליך 0:1. לוי נקט באותה טקטיקה בהגשות שלו, ועם דחיפה אדירה מצד הקהל, שגרמה לאנדרייב להתלונן אצל השופט, השווה ל-1:1. אנדרייב המשיך להכות בעוצמה, ולוי התקשה להחזיר בצורה כזאת שתאפשר לו לייצר נקודות. בעוד לוי המשיך לעלות לרשת, אנדרייב נותר נטוע מאחור ככל שנקפו הדקות והישראלי לחץ את יריבו והחזיק בקצב. במשחקון השביעי לוי השיג שלוש אפשרויות שבירה, ובעזרת גב יד מדויקת הביאה לישראלי שבירה ויתרון 3:4. אנדרייב לא נלחץ ובמשחקון הבא השיג שתי נקודת שבירה, הודות לחוסר ריכוז של לוי והשווה ל-4:4. לוי הראה הרבה אופי ושבר שוב בדרך ל-4:5. המשחקון הבא היה דרמטי כשלוי השיג נקודת מערכה ואנדרייב הפך זאת לנקודת שבירה לזכותו. בסופו של דבר גב יד אדירה של לוי הביא לניצחון 4:6 במערכה.

אנדרייב נראה לחוץ בתחילת המערכה השנייה, לוי השיג נקודת שבירה, אך הרוסי הצליח לנצח ולעלות ל-0:1. ההגשות של לוי המשיכו להיכנס באחוזים נמוכים, אנדרייב שלח כדורים עמוקים והשיג נקודת שבירה, אבל לוי יצא מזה והשווה ל-1:1. במשחקון החמישי לוי המשיך לעלות לרשת ולהלחיץ את יריבו, והצליח לשבור ל-2:3. במשחקון השביעי השיג לוי שתי אפשרויות שבירה, אנדרייב נראה חסר ביטחון ולא מרוכז ולוי עלה ל-2:5. במשחקון הבא לוי ניצח בצורה קלילה, כשאנדרייב מתלונן כי צעקות הקהל הפריעו לו בנקודה האחרונה. מחאותיו לא הועילו, ולוי ניצח 2:6 במערכה, בצורה מרשימה ומעוררת כבוד.

אנדרייב עבד קשה כדי לשמור על ההגשה ולעלות ל-0:1 בתחילת המערכה השלישית. המשחקונים הפכו ארוכים וצמודים יותר ויותר, כשלוי מליח להוציא נקודות מהקו האחורי ולתסכל את יריבו עם חבטות גב יד עמוקות. השניים לא הצליחו לשבור זה את זה, ההגשות של אנדרייב הפכו מדויקות יותר, ושוויון הכוחות נשמר עד למשחקון העשירי בו אנדרייב היה חד, שבר את לוי וניצח 4:6 במערכה.

השניים שמרו על הגשותיהם בתחילת המערכה החמישית, והקהל דחף את הישראלי בטירוף. במשחקון השלישי לוי השיג שלוש נקודות שבירה כשהוא מנפק חבטות העברה מרהיבות, ומנצל את נקודת השבירה לעלות ליתרון 1:2. הקהל עמד על הרגליים. במשחקון החמישי לוי השיג נקודת שבירה, אנדרייב שלח את הכדור לרשת והישראלי הרים את ההיכל באוויר עם יתרון 1:4. לוי הציג טניס משוחרר, רגוע, מחושב ובאלגנטיות רבה ניצח 2:6 במערכה הרביעית והשלים ניצחון ענק.

סלע - יוז'ני 6:3, 1:6, 0:6, 5:7

סלע, מעודד מניצחונו של לוי, לא הצליח לשבור את ההגשה של יוז'ני בתחילת המערכה הראשונה, והרוסי שלט בקצב בדרך לשבירה כבר במשחקון השני. יוז'ני הציג טניס נפלא, עם שינויי קצב מסחררים, ולא התרגש מההגשות וחבטות הדרופ של סלע בדרך ל-1:4. ראלי מסחרר שהסתיים בוולי של סלע במשחקון השישי, עזר לישראלי לצמק ל-4:2. יוז'ני איבד קצת את המומנטום, וסלע השיג שתי נקודות שבירה במשחקון השביעי, אולם הרוסי יצא מהפיגור בעזרת חבטות גב יד מושלמות. סלע לא הצליח לפצח את יריבו חדור הביטחון, ויוז'ני ניצח 3:6 במערכה.

סלע שמר על ההגשה בפתיחת המערכה השנייה, והגיע פעמיים לנקודת שבירה במשחקון הבא, יוז'ני נראה לא מרוכז והישראלי ניצל זאת כדי לעלות ל-0:2. ההגשות הראשונות של סלע נכנסו היטב, ובמשחקון הרביעי הוא הצליח לשבור את יוז'ני, כשהוא מציג משחק חד יותר, עולה לרשת ומנצל את הטעויות של יריבו. סלע שיחק סרב אנד וולי, חבטת גב היד הקטלנית שלו התאפסה, יוז'ני נראה כבד והישראלי ניצח במערכה השנייה בתוצאה 1:6, תוך 32 דקות.

סלע השיג פעמיים נקודת שבירה במשחקון הראשון של המערכה השלישית, הקהל דחף את הישראלי, יוז'ני היה חסר ביטחון וזה הפך ל-0:1 מקומי. סלע המשיך במשחקו הבוטח, כשהוא מתמודד היטב עם שינויי הקצב של יוז'ני ומציג משחק הגנה אדיר בדרך לשבירה נוספת, ויתרון 0:3. סלע הציג טניס עילאי, כשהוא חובט לזוויות שרק מהנדסים מכירים ומחזיר כל כדור לעבר יריבו המתוסכל, בדרך לשבירה נוספת ויתרון 0:5. המשחקון השישי נגמר על האפס וסלע כתש את יריבו 0:6 במערכה השלישית.

יוז'ני הצליח לשמור על ההגשה בתחילת המערכה הרביעית, והפך מדויק יותר כשהוא שובר במשחקון השני. סלע נראה כסובל מירידת מתח, מעט עייף והרוסי ניצל זאת כדי לעלות ל-0:3 במשחקון על האפס. סלע התאושש מהר, שמר על ההגשה והיכה לעבר גופו של יוז'ני במשחקון החמישי. זה הצליח, סלע שבר וצימק ל-3:2. בדרכו לספסל הקהל עמד והריע. השניים שמרו על משחקוני ההגשה, ואחרי 10 משחקונים לוח התוצאות הראה 5:5, כשההגשות של הרוסי. אלא ששתי נקודות אדירות של סלע עזרו לו לשבור, לעלות ל-5:6, ולהגיש למשחק. סלע עמד בלחץ, ואחרי שאיבד נקודת משחק אחת, הצליח לנצל את הבאה ולהרים את יד אליהו על הרגליים. ניצחון 1:3 ענק של סלע, 0:2 גדול של ישראל, וגבירותי ורבותי, אפשר להתחיל ולהסתכל על חצי גמר גביע דייויס. זה כבר לא רק בגדר חלום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully