וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה תכירי, זאת שכונת התקווה

10.7.2009 / 10:37

לא פחות משבעה שחקני בית לקחו חלק בהישג ההיסטורי של בני יהודה באירופה. דמאיו: "זו תעודת כבוד למועדון". ביטון חתם לשלוש עונות

ברני ארדוב

צילום ועריכת וידאו: נועם אשל

"כשאתה משקיע בצעירים, יש תוצאות"

בני יהודה עשתה אמש (חמישי) היסטוריה כאשר העפילה לראשונה בתולדותיה לסיבוב השני של מוקדמות של משחקי הליגה האירופאית לאחר שניצחה 0:3 את סימורג מאזרביג'אן והשלימה ניצחון 0:4 בסיכום שני המשחקים. מי שבלטו במשחק היו הקשר הארגנטינאי פדרו גלבאן, שכבש צמד מרהיב בבעיטות חופשיות, וכן הקשר לירוי צעירי, שהמשיך להפגין כושר מצוין, והקשר הצעיר חסן אבו זייד, שעלה מקבוצת הנוער אבל נראה כמו שחקן ותיק ומנוסה. בשלב הבא, שייערך כבר בשבוע הקרוב, תפגוש בני יהודה את דינאבורג הלטבית, שסיימה אמש בתיקו 0:0 מול נומה קאליו האסטונית אך עלתה בזכות נצחון 1:2 במשחק הראשון. בנוסף להעפלה מכובדת לסיבוב הבא הבטיחו לעצמם הזהובים גם מענק כספי נאה בסך 180 אלף יורו מאופ"א, 90 אלף עבור כל ניצחון על האזרים. בתוך כך, החתימה בני יהודה את משה ביטון רשמית לשלוש עונות.

המגן עוז ראלי היה נרגש מאוד בתום המשחק ואמר לוואלה! ספורט: "כיף לעשות היסטוריה במדי בני יהודה. ההרגשה מצוינת, ואנחנו רק מקווים להמשיך הלאה ולעלות יותר גבוה. למרות התוצאה, זה לא היה קל בכלל. ניצחנו בשיניים 0:1 במשחק הראשון וכל שחקן השקיע 200 אחוז על המגרש, וגם כאן היה קשה מאוד, האזרים נלחמו וניסו. הם החמיצו כמה הזדמנויות, אבל מה שחשוב זה שניצחנו ועלינו שלב".

על ריבוי שחקני הבית הוסיף ראלי: "קודם כל זה מראה שיש מחלקת נוער מצוינת בבני יהודה, הרבה שחקני בית השתלבו בקבוצה הבוגרת וזאת גאווה גדולה. אין יותר כיף מזה ששחקני בית משחקים בהרכב. כשחקן שגדל במועדון מגיל צעיר, והמועדון משקיע בו במשך השנים, אתה מרגיש מחויבות להחזיר בחזרה לקבוצה, למועדון ולקהל, השחקנים מבינים את זה ונותנים 100 אחוז מעצמם, וכשאתה משקיע יש תוצאות".

המגן הצעיר, שמתחיל כעת את עונתו השלישית במדי הבוגרים, רק בן 21 אבל יחסית לשחקני הבית האחרים הוא נחשב די ותיק בקבוצה. "כן זה נכון" יודע ראלי, "זו הרגשה מצוינת לדעת שמאמינים בי ונותנים לי לשחק, אז אני מרגיש שאני צריך להחזיר בחזרה. יש לנו קהל מדהים וזאת הייתה חוויה בלתי רגילה לשחק בפניהם. אנחנו אוהבים אותם מאוד ואני שמח שהם באו ותמכו בנו ועודדו אותנו כל המשחק. אני מקווה שנחזיר להם עוד בהמשך כדי שהם יוכלו ליהנות גם בשלבים הבאים".

"תעודת כבוד למועדון"

המנכ"ל משה דמאיו אמר לוואלה! ספורט: "אין ספק שלעבור שלב בליגה האירופאית זה מרגש מאוד, בייחוד כשהייתה לנו יריבה שיחסית לשלבים האלה נחשבת ליריבה קשה. רק לפני חודש סיימנו עונה מאוד קשה ואנחנו עדיין בשלבי התארגנות כך שעדיין מוקדם לדבר על הכוח והחוזק שלנו".

לגבי היריבה הלטבית בסיבוב הבא הוסיף המנכ"ל: "כבר בימים הקרובים נקבל את הדיסקים של שני המשחקים שלהם, נבדוק, נתרשם ונכין את עצמנו בצורה הטובה ביותר לקראת המפגש הכפול מולם".

לגבי המשך העונה אמר דמאיו: "למזלנו הסיבובים המוקדמים נערכים כשאין מחזורי ליגה בארץ ויש זמן להתאושש בין משחק למשחק, מה שלא יהיה לנו כשתשוחק הליגה בישראל. כרגע אנחנו מצליחים להסתדר ולעמוד בקצב".

גם דמאיו, כמובן, הרגיש גאווה גדולה כאשר לא פחות משבעה שחקני בית נטלו אמש חלק במשחק. "אין ספק שזו תעודת כבוד למועדון", יודע דמאיו, "אין שמחה גדולה מזה. אתה רואה ילד בן 17 (חסן אבו זייד, ר"ב) משחק בקישור ונראה מצוין, ושאר הילדים שלנו משחקים טוב על המגרש, וכשעשינו חילופים נכנסו איציק עזוז ועוד ילד בן 18 (ג'ורג' אמסיס, ר"ב), זה עושה טוב על הנשמה. הגיל לא קובע בכדורגל, מי שטוב משחק. אם הצעירים יהיו טובים הם ישחקו, אם הם לא יהיו טובים, ישחקו האחרים".

דינאבורג הלטבית, אותה יפגשו הזהובים בסיבוב הבא, מגיעה מהעיר דאוגבפילס הממוקמת בדרום-מזרח לטביה, לא רחוק ממשולש הגבולות לטביה-ליטא-בלארוס. היא משחקת באיצטדיון צ'לטניקס הממוקם בעיר ושבו קצת יותר מ-4,000 מקומות ישיבה. הקבוצה מעולם לא זכתה באליפות ואת העונה שעברה סיימה במקום הרביעי בליגה הלטבית. הישג השיא שלה היה זכייה בגביע הלטבי ב-1991.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully