וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל חולון, עוד קבוצה

10.7.2009 / 14:00

מלחמת ההכפשות עם דני פרנקו ועוד שורה של מהלכים חשפו הקיץ צדדים שלא רצינו להכיר בקבוצה שכולם אהבו לאהוב

מאז עלייתה של הפועל חולון לליגת העל לפני שנתיים, לבשה הקבוצה דמות של נסיכה מהאשפתות. המועדון חזר לליגה הבכירה עם הרבה רגשי נחיתות, ניער אותם במהלך העונה הראשונה בעיקר בזכות הכסף הגדול של מיקי דורסמן, לקח אליפות והתנהל בעונה לאחר מכן עם תקציב נמוך בהרבה, בצורה שלא הייתה מביישת קבוצת צמרת. התקשורת, שבתחילת הקדנציה של חולון בליגת העל, סימנה אותה כסוג של חתול רחוב לא רצוי, חיבקה אותה לחיקה, ולמדה לאהוב את האוהדים המדהימים שלה. אבל התקשורת, כמנהגה, הסתנוורה וקשרה כתרים גדולים מדי לקבוצה מאולם הפחים. הקבוצה הפנטסטית של השנתיים האחרונות, הפכה בקיץ הנוכחי לעוד קבוצה בליגת העל.

ההתנהלות בקיץ האחרון מלמדת אולי שהסינדרלה מחולון היא קבוצת כדורסל ישראלי, על כל המשתמע. המאמן שהוביל את הקבוצה לזכייה בגביע, דני פרנקו, נמצא עם רגל וחצי מחוץ לקבוצה, לאחר שלטענתו הוא בא לקראת הקבוצה, אך לא נעשה מאמץ מצדה לראות אותו במערכת. בחולון טוענים כי פרנקו מגזים בדרישות השכר שלו, מאשימים אותו בחמדנות ובאי קריאת המצב הכלכלי, ומאמינים כי בסופו של דבר יגיע מאמן שירצה לאמן בחולון. קסם הגביע התפוגג, התקציב לא מאפשר תמרון רב ובאולם הפחים יודעים שיהיה קשה להפתיע זו שנה שלישית ברציפות. אז איך באמת הפכה חזרה סינדרלה ללכלוכית?

עם מי מדברים פה?

תחילת מהפכת הקיץ של חולון בהודעה שיצאה לתקשורת באמצע חודש יוני, "במסגרת ההכנות לעונה הבאה, הוקמה הנהלה חדשה המורכבת מאוהדי הקבוצה. האוהדים: יעקב הרן, איתן לנציאנו, מיקי אבירם ורוני דוברת הצטרפו לצוות הקיים בראשותו של היו"ר שוורץ טובי, וזאת במטרה להמשיך את המומנטום של העונה שעברה ולהצעיד את האגודה צעד נוסף קדימה. הוחלט על ידי ההנהלה כי טובי שוורץ ימשיך כיו"ר הקבוצה". ההודעה הזאת הייתה אמורה להיות יריית הפתיחה לקראת העתיד הוורוד של הפועל חולון, אך למעשה רק התחילה את הבלאגן.

"הבעיה היא שמי שמנהל היום את הפועל חולון זה לא בן אדם אחד, והם מדברים בכמה ראשים", מודה אחד מסוכני השחקנים בארץ, "כשאתה בא לפגישה עם קבוצה, אתה מצפה באופן נורמלי לפגוש את היו"ר, אולי המנכ"ל, וברוב המקרים גם את המאמן. בחולון, אחרי פגישה אתה מקבל טלפונים מחברי הנהלה שלפעמים אומרים לך דברים שונים. הם גם אחרי זה יוצאים לתקשורת עם הפרטים של הפגישה, זה לא התנהלות מקצועית, וזה בדיוק מה שקרה להם עם דני פרנקו".

"על איזה שחקנים הם בונים כשהם מקצצים ככה לפרנקו?"

דני פרנקו עצמו פגוע. המאמן שהגיע בעונה שעברה לחולון כשהייתה באי ודאות כלכלית גדולה מהנוכחית, ציפה ששכרו, שרחוק מלהיות מהגבוהים שקיבלו מאמני ליגת העל בעונה שעברה, לא יפגע, ואף ציפה לשדרוג מסוים. בפגישה שנערכה עמו לאחר מינוי ההנהלה החדשה הודיעו לו בצורה חד משמעית, "אתה חייב לבוא לקראתנו ולקצץ בשכר". הקיצוץ שבחולון רצו לבצע בשכרו של פרנקו נע בין 20 ל-30 אחוז, ופרנקו שבתחילה עוד ציפה לשדרוג, ירד מדרישותיו וביקש להישאר על שכרו מהעונה שעברה, דרישה הגיונית לאור ההצלחות של חולון מהעונה שעברה.

"דני פרנקו מנסה להצטייר בתור צדיק, אבל זה לא שהוא עבד בשנה שעברה עם התקציב הכי נמוך בליגה", אומר אחד ממקורבי הנהלת חולון, "בעונה שעברה, כשטובי שוורץ קיבל את הקבוצה ממיקי דורסמן, מיקי אמר לו, תחתים את דני פרנקו על כל סכום שתצליח. אני אדאג לכסף של פרנקו. בהמשך העונה החלו להגיע כספים שאנשים היו חייבים למערכת עוד מהעונה שמיקי ניהל את המועדון, וזה כיסה פחות או יותר את כל השכר של דני. עכשיו הוא חייב להבין שיש פה מצב חדש, זאת למעשה העונה הראשונה של חולון שתהיה ככל הנראה ללא כל תמיכה מצידו של מיקי דורסמן. אין בחולון הרבה כסף, יש סכום שהוקצב להביא מאמן, ובסכום הזה מישהו יבוא. אם דני ירצה, הוא מוזמן. אחרת אנחנו פשוט לא נוכל לעמוד בכך".

הגישה שעומדת מאחורי ההתנהלות של חולון, היא שהקבוצה לא רוצה לבזבז יותר מדי כסף על עמדת המאמן, אלא להשקיע בעיקר ברכישת שחקנים. אחד מהאנשים שמקורבים למו"מ, מאוכזב מאוד מההתנהלות של חולון. "אין ספק שדני ציפה למשהו אחד, וככל הנראה המשהו הזה לא יהיה. הפועל חולון היא קבוצה שכעת במצב הכלכלי שלה דומה יותר לעירוני קרית אתא מהעונה שעברה.

"נתנו לאוהדים לשבת בהנהלה, כדי שאחרי זה לא יהיה טענות כלפי ההנהלה. כדי שבמחזור הרביעי, אחרי שהקבוצה תחטוף מהלומות עם סגל זניח, לא יקללו את ההנהלה כי היא חלק משלהם. על איזה שחקנים הם בונים כשהם מקצצים ככה לדני? הם בינתיים מדברים על שון דניאל, רביב פיטשון ועוד שחקנים צעירים שגדלו במועדון. זה לא שמאיר טפירו ושרון ששון עומדים בתור. בכסף שיש היום לחולון, הקבוצה הזאת תתפרק".

יש מי שרוצה לתרום, אין מי שרוצה לקבל

כמו שטוענים בחולון, כסף זה שם המשחק. בסביבת המועדון מדגישים כי תקציב המינימום לקראת העונה שעברה הושג, וכל ההבדל בין חולון של העונה שעברה לזאת של העונה הזאת תהיה הירידה בשכר של פרנקו, אך המציאות שונה מהתמונה הוורודה.

תקציב המועדון עומד בשלב זה של ההכנות לעונה על 2.3 מיליון שקל, מתוכם מגיעים כ-900 אלף שקל מתמלוגים של מנהלת הליגה, ושאר הכסף מעיריית חולון, איתה הגיעה המנהלת והנהלת הקבוצה להסדר. כדי לעמוד על תקציב המינימום תצטרך חולון לגייס סכום של 2 מיליון שקל, כשהקבוצה מדברת על סכום של 300 אלף שקל ממכירת מנויים, והשאר מגיוס ספונסרים. בעונה שעברה, חיפשה חולון ספונסר בנרות ורק לקראת סופה "מעודד צבעים" לקחה על עצמה את התפקיד בסכום לא גבוה, למעשה אחד הנמוכים בליגת העל.

"תקציב המינימום איכשהו בסוף יושג, וזה בוודאות", אומר אחד מהאנשים הוותיקים במערכת של חולון, "נערכות כל הזמן פגישות עם בעלי עניין שרוצים לתרום כסף לחולון, אבל יש רתיעה מסוימת. לפני שנה היה כל הזמן חשש שמיקי דורסמן עוד בפנים, וטענו שיש לו כסף וזה לא הגיוני שישימו עוד כסף כשלבעלים יש ממון לא מבוטל. עכשיו יש מצב כלכלי חדש, ויש פחד מסוים שהקבוצה תיכשל, ואין מישהו מספיק חזק שעומד שם ומבטיח שהכול יהיה בסדר. אפשר להבין את זה שדני פרנקו לא רוצה להתאבד ולהכניס את הראש שלו למקום, שככל הנראה הוא לא יצא ממנו שלם".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

"דני לא מפחד לשבת בבית"

מקורביו של פרנקו טוענים כי היה מסכים לקיצוץ, רק אם יכלו להבטיח בחולון תקציב מינימום, "אין שם באמת משהו ריאלי שאפשר להסתמך עליו. המהלך של הכנסת אוהדים להנהלה היה הגב שטובי שוורץ היה צריך. אם הפועל חולון לא תצליח לגייס את תקציב המינימום, יפנו בסופו של דבר להנהלת הקבוצה כדי לשים את הכסף, וטוב שיש לטובי מספיק אנשים מסביבו שיוכלו לעזור. הבעיה היא שאותם אנשים לא בטוח יודעים לאן הם נכנסו. הם מאוד שמחים לעזור להפועל חולון, אבל בסופו של דבר זה יכול להיות הדבר הכי גרוע שקרה להם מבחינה אישית".

בשבועות הקרובים עוד צפויים התפתחויות בין הצדדים, שכל סיטואציה, מפרידה אפשרית ועד חתימה על חוזה ארוך טווח, עומדת על הפרק. "דני לא מפחד לשבת בבית", אומר מאמן בליגת העל, "הוא כבר ישב בבית בעבר אחרי עונה מאוד מוצלחת בגלבוע/עפולה. בעונה אחרי שדני עזב, גלבוע/עפולה ירדה, ויכול מאוד להיות שזה מה שיקרה בחולון. מצד שני הוא מאוד אוהב את הפועל חולון ואת כל מה שקורה שם, הוא גדל בחולון. לא יכול להיות שזאת ההתנהלות של הקבוצה כלפיו. היו צריכים להגיד לו 'ממשיך או לא ממשיך', 'נעמוד בתנאים שלך או לא', אסור לשחק משחק אחד מול דני, ומשחק אחר מול התקשורת. זה מוציא את הפועל חולון בצורה הרעה ביותר".

ההתנהלות המבולבלת של קברניטי המועדון; הקושי להעמיד תקציב ראוי; החיפוש והניסיון להחתים שחקנים צעירים וחסרי ניסיון עוד לפני שידועה זהות איש המקצוע שיוביל אותם, כל אלה מבהירים שבין אם פרנקו יחזור במפתיע למועדון, או שהיא תמצא מאמן אחר, חולון צועדת לקראת עתיד אפור ועונה שתעורר געגועים לאלו שקדמו לה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully