וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דני לוי, התקפת וגם ניהלת?

ההתאחדות תבדוק אם דני לוי יוכל להתמנות ליו"ר עמותת הפועל פ"ת מאחר שבעבר הורשע בעבירות תקיפה והיזק בזדון

בהתאחדות לכדורגל יעמידו בפני בית הדין העליון של ההתאחדות את מינויו של דני לוי ליו"ר עמותת הפועל פ"ת בשבועות הקרובים, זאת בעקבות עבירות בהן הורשע ועל ההתאחדות לקבוע האם יש בהן קלון (להן יש תוקף לשבע שנים). ב-2005 הורשע בעבירת תקיפה והיזק בזדון, בהחלטה שהתקבלה בבית המשפט השלום בפתח תקוה, כשבפסק דין הומלץ שלא יוכל לכהן בתפקיד רשמי בקבוצת כדורגל. כעת על ההתאחדות לקבוע האם ההרשעה תמנע מלוי להתמנות ליו"ר העמותה.

היועץ המשפטי של ההתאחדות, משה אביבי, הסביר כי "מבלי להתייחס באופן פרטני, דני לוי, כל אדם שמבקש להתמנות לתפקיד רשמי בקבוצה כדורגל, והורשע בעבירה, צריך לעבור את אישור בית הדין העליון. אם בית הדין מחליט שהעבירה שעבר אינה מאפשרת את מינויו הוא פוסל אותו. בנוגע לדני לוי באופן ספציפי, הפועל פ"ת עדיין לא הגישה טפסים על רישומו כבעל תפקיד במועדון. לכשיוגשו הטפסים דני לוי יצטרך לקבל את אישור בית הדין העליון בעקבות העבירות בהן הורשע".

נו, אז יש קלון?

בהחלטה נגד לוי נכתב כי "בחודש דצמבר שנת 2002, היו הנאשם ואיציק כגן חברי עמותת קבוצת הכדורגל הפועל פ"ת. בעת שהתקיימה ישיבת הנהלת ועד העמותה, החל הנאשם לצעוק לעבר איציק כגן 'זבל, הומו', ותוך כדי כך לפת את צווארו בחוזקה וחדל מכך רק בשל התערבותם של אחרים. כמו כן, ביום 10.6.03 הגיע הנאשם למשרדי הנהלת הקבוצה והחל לצעוק לעבר אבי סמובסקי מנכ"ל הקבוצה: 'תפתח, תפתח את החדר של ליאור שחר (יו"ר מועדון הכדורגל של הקבוצה) אני רוצה לזרוק לו את הדברים מהחדר'. בהמשך לכך נכנס הנאשם לחדרו של ליאור שחר, תלש שלט שהיה תלוי על הקיר בו היה כתוב 'כמה טוב שבאת הביתה ליאור שחר' , שברו וזרקו".

בפסק הדין עצמו נכתב כי במידה שדני לוי יורשע בעבירות המיוחסות לו הוא לא ישמש בתפקיד רשמי בקבוצה. מאוחר יותר, בהחלטה משנת 2005 הרשיעה השופטת דבורה עטר את לוי, על פי הודייתו בעובדות כתב האישום המתוקן, בביצוע עבירות של תקיפה ובהיזק בזדון.

השופטת התייחסה בהחלטתה לתקנון העברת זכויות בכדורגל, שאוסר על העברת זכויות ניהול בתום חמש שנים ממועד מתן פסק הדין שמרשיע אדם בעבירה שיש עמה קלון. השופטת כתבה: "הגם שלא הוכח בפני כי תנאי סעיף 5 לתקנון, שעניינם העברת זכויות ניהול בקבוצת כדורגל והרשעה בעבירה שיש עמה קלון, יחולו בוודאות במקרה זה, אצא מנקודת הנחה כי אכן תיתכן פגיעה בתפקודו העתידי במסגרת הקבוצה".

הטענה העומדת נגד לוי כרגע היא העובדה שהורשע בסופו של דבר. "הוא האמור לשמש דוגמה אישית, איבד את עשתונותיו במהלך ישיבת עמותת הקבוצה, ניבל את פיו ונקט באלימות כלפי עמית בכך שלפת בחוזקה את צווארו. הנאשם לא התעשת אלא נדרשה התערבות אחרים על מנת שיחדל ממעשיו", כתבה השופטת.

לאחר שהשופטת עטר שקלה את הטיעונים היא גזרה על הנאשם "ששה חודשי מאסר על תנאי (התנאי הוא שלא יעבור הנאשם במשך 3 שנים מפסק הדין כל עבירת אלימות) ושלושה חודשי מאסר על תנאי נוספים (במשך 3 שנים עבירה של היזק בזדון)".

בפסק הדין נגד לוי נכתב: "קיים אינטרס ציבורי רב מעלה להעברת מסר ברור וחד משמעי בדבר הפסול שבנקיטת אלימות, כפתרון מחלוקות והוקעת המעשים, הן בהרשעת המבצע והן בהשתת ענישה ממשית שיהא בה כדי להבהיר את החומרה וכדי להרתיע מלשוב ולבצעם".

דני לוי מסר בתגובה: "העבירות שהשופטת ייחסה לי הן עבירות שאין עמן קלון ולכן אני יכול להמשיך בתפקידי. אני רוצה להזכיר כי בעבר תקף גברי לוי עיתונאי והמשיך בתפקידו כרגיל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully