וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברטדורס: פאביו, ילד כפפות

ורון ואסטודיאנטס נותרו מתוסכלים נוכח יכולתו של שוער קרוזיירו, פאביו, שכפה 0:0 במשחק הראשון של הגמר

הלילה (בין רביעי לחמישי) נערך המשחק הראשון בגמר גביע הליברטדורס, בין קרוזיירו הברזילאית לבין אסטודיאנטס הארגנטינאית, והמפגש הסתיים בתיקו 0:0. לכאורה, הברזיאלים עשו צעד משמעותי בדרך, אולי, לזכייה שלישית בתולדותיהם בגביע, לאחר שהעבירו את ההכרעה לביתם, אולם הארגנטינאים יודעים שאם יכבשו בברזיל, כל תוצאה מלבד הפסד תנחית את הגביע בארונם.

גביע האלופות של דרום אמריקה נוסד ב-1960, כך שהשנה תוכתר אלופת היובל של המפעל הוותיק, בעוד קרב קלאסי בין נציגות של שתי האימפריות של היבשת הלטינית. רק בעוד שבוע, לאחר משחק הגומלין שייערך בבלו הוריזונטה, ברזיל, תוכתר האלופה. לאסטודיאנטס שלוש זכיות (1968-1970) במפעל והיא הייתה הראשונה ביבשת שעשתה זאת שלוש פעמים ברצף. אחרי 39 שנים היא רוצה לחבק לחיקה את הגביע הרביעי בתולדותיה, ואוהדיה כבר מרגישים את ההתלהבות.

בעוד אסטודיאנטס מתבססת על משחק קבוצתי, הגנה נוקשה ומרכז שדה חזק וקשוח, קרוזיירו מסתמכת יותר על שחקנים אינדיבידואליים ופעולות אישיות. שתי הקבוצות נפגשו בשלב הבתים של המפעל, כשבמשחק הראשון שנערך בברזיל ניצחה קרוזיירו 0:3, אבל אסטודיאנטס גמלה ליריבתה עם ניצחון מוחץ בגומלין, 0:4. הברזילאים הסיקו את המסקנות המתבקשות מאותה תבוסה, והצליחו לחלץ תוצאה שמותירה להם סיכוי לא רע לגבי ההמשך.

אסטודיאנטס - קרוזיירו 0:0

המשחק הראשון נערך, כאמור, בלה פלאטה. הברזילאים ביקשו מהגוף המארגן של המפעל לדחות את ההתמודדות או להעתיקה מארגנטינה כיוון שחששו מהתפרצות שפעת אכזרית במדינה שגבתה כבר 44 קורבנות, אלא שבקשתם נדחתה והם נאלצו להתעמת גם עם האפקט הפסיכולוגי. הם עמדו במשימה.

שוער נבחרת ברזיל, פאביו, היה המצטיין במשחק בזכות סדרת הצלות מרשימה, שתיים מהן במחצית הראשונה, אשר הותירו את חואן סבסטיאן ורון מתוסכל. הברזילאים צופפו את מרכז השדה והיקשו על שחקני אסטודיאנטס לספק כדורים לחלוצים. המשחק היה נוקשה ופיזי כששחקני קרוזיירו ביצעו בסך הכל 28 עבירות לעומת 23 של אסטודיאנטס.

בדקה ה-11 פאביו הדף כדור חופשי של ורון, ושש דקות אחר כך הציל בעיטה של אנצו פרס ממרכז הרחבה. לפני שריקת המחצית השוער הברזילאי התעופף והדף בעיטת יעף של ורון, ושמר על רשת נקייה. בדקה ה-48 בעט נאורו בוסלי מקרוב, אך השוער הברזיאלי היה במקום, ודקה אחר כך נגח המגן לאנדרו דסאבאטו נפלא, אך פאביו זינק וחילץ. התקפת קרוזיירו לא הייתה פקטור משמעותי במשחק, והברזילאים בעיקר התגוננו. בדקה ה-80 קרוזיירו הייתה קרובה לשער מפתיע, אולם השוער מריאנו אנדוז'אר הדף את הבעיטה ששיגר לעברו קלבר. שלוש דקות אחר כך חלוץ קרוזיירו וולינגטון פאולישטה נגח מעל המשקוף, והצדדים נפרדו ללא הכרעה.

"היו לנו הזדמנויות אדירות, אבל זה היה הלילה של השוער שלהם", אמר ורון בסיום. פאביו, קפטן קרוזיירו, אמר על הופעתו: "זו תוצאה טובה, הקבוצה שיחקה טוב וזה הלך מאוד רקשה. אפילו היו לנו הזדמנויות להבקיע. ההצלחה הכי קשה שלי הייתה במחצית הראשונה, כשהייתי פנים מול פנים עם פרס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully