וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרויטר צפוי להחמיץ את אליפות העולם לקדטים

6.7.2009 / 18:38

אלוף ישראל בקפיצה לגובה לא קיבל ויזה לאליפות באיטליה. הוועד האולימפי הציג תכנית חדשה לשנים הקרובות

יותם רונן

צילום ועריכה: יותם רונן

דימיטרי קרויטר, אלוף ישראל בקפיצה לגובה, לא יוכל ככל הנראה לצאת לאליפות העולם לקדטים בשל בעיות ויזה. קרויטר היה אמור לטוס מחר (שלישי) ב-8:30 בבוקר לאיטליה להשתתף באליפות. הבעיה היא שלקרויטר אין אזרחות ישראלית, בגלל שאביו ניתק קשר עם המשפחה ועד היום לא הצליחו האתלט ואימו לארגן משמורת מלאה לאם. כדי לקבל את האזרחות הישראלית צריך קרויטר, שעלה לישראל בגיל 9, אישור משני ההורים.

עד היום, היה נוסע קרויטר לתחרויות בחו"ל עם תעודת מעבר מאחר ואין לו דרכון. אלא שהפעם שלטונות איטליה סירבו להעניק לו ויזה. גורמים באגודת מכבי תל אביב בעזרת עו"ד ברוך פליקר, מראשי האגודה, עושים ניסיונות אחרונים להסדיר את העניין אם כי כרגע הצדדים פסימיים לגבי הסיכויים. קרויטר צריך להגיע לאיטליה עד יום חמישי, מועד פתיחת המוקדמות.

קרויטר עצמו נשמע מאוכזב ואמר לוואלה! ספורט: "כמו שזה נראה, הסיכוי היחיד שיש לי הוא שאבא שלי ישתגע ויחליט ליצור איתנו קשר. אם להיות ריאליים, אין שום סיכוי שזה יקרה, אין לי שום קשר לאבא שלי".

ראוי לציין כי התחרות באיטליה הייתה המטרה העיקרית שלו והיה בה סיכוי של ממש להביא מדלית זהב ראשונה לישראל באליפות עולם כלשהי באתלטיקה. קרויטר, בעל שיא אישי של 2.21 מ', היה פייבוריט לעשות את זה.

רה ארגון לקראת לונדון 2012

הנהלת הוועד האולימפי כינסה היום (שני) מסיבת עיתונאים שעסקה בשינוי תפיסה לקראת משחקי לונדון 2012. היו"ר צבי ורבשיאק, ביחד עם המנכ"ל אפרים זינגר וחבר הכבוד איתן רוב, הציגו את המסקנות מהמשחקים האולימיפיים בבייג'ינג ולא הסתירו את האכזבה מכך שלמרות מספר גמרים של חברי המשלחת, בסופו של דבר הושגה רק מדליה אחת והרבה ספורטאים לא עמדו בציפיות.

ביום רביעי הקרוב יגישו ורשביאק וזינגר להנהלת הוועד האולימפי את תכנית העבודה החדשה שגובשה בעזרת החברה לייעוץ אסטרטגי, "שלדור". נהלי העבודה והמסקנות יפורסמו בשלב מאוחר יותר.

מספר דגשים הוצגו היום, כשאחד מהם הוא "ההישג במרכז". על פי דגש זה, בתכנית העבודה החדשה הספורטאים האולימפיים הבכירים יזכו לשכר חודשי נמוך יותר, אך במקביל יוכלו ליהנות מיותר תמריצים. אם עד היום הם זכו בתמריצים רק על מדליות מאליפויות אירופה או אליפויות עולם, יקבעו להם עוד ארבע-חמש תחרויות בשנה שהישגים בהן יקנו להם פרמיות מכובדות.

בנוסף הוחלט לשים דגש על ענפים ספציפיים שבהם סיכויי הזכייה של הספורט הישראלי גדול יותר. בחלק מאותם ענפים יושקעו משאבים בכדי להנחית בארץ מאמנים ברמה גבוהה מחו"ל. כך יהיה למשל בטקוואנדו.

בענפים אחרים יוקמו פרוייקטים מיוחדים תחת מנהלים מקצועיים, כשהמטרה תהיה להצמיד את כל ספורטאי העתודה לספורטאים האולימפיים הבכירים במסגרת קבועה. חברת "שלדור" השתמשה במספר מדינות אירופאיות כמודל לתכנית העבודה החדשה ולפי יו"ר הוועד, צבי ושרביאק, בריטניה היא הדוגמה הטובה ביותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully