וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קופל ביקש הבהרות מברתומאו בנוגע לגלבוע/גליל

4.7.2009 / 20:30

אחרי ההודעה כי הקבוצה לא תוכל לשחק באירופה, שוחח יו"ר המנהלת עם מזכ"ל היורוליג. תשובה סופית תינתן בעוד יומיים

אתמול (שישי) קיבלה מנהלת הליגה בהפתעה, את הודעת היול"ב לפיה גלבועגליל לא תוכל להשתתף העונה במפעל היורוקאפ וזאת בניגוד להחלטות קודמות של הועד המנהל של היורוליג, לפיו לישראל יהיו השנה שתי נציגות במפעל, אחת בשלב הבתים והשנייה בשלב המוקדמות.

כבר ביום חמישי התקיימה פגישה בין נציגי המנהלת לבין מומחה בתחום הספורט הבינלאומי וביום שישי התקיימה שיחה של כשעה, בין אבנר קופל יו"ר המנהלת לבין ג'ורדי ברתומאו מזכ"ל היורוליג בנושא. ברתומאו העלה בפני קופל שלושה טיעונים מרכזיים להחלטה לשלול את מקומה של גלבוע/גליל בשלב הבתים. הטיעון הראשון היה שמכיוון שמכבי חיפה היט, הקבוצה שסיימה במקום הגבוה ביותר בליגת העל, ויתרה על מקומה, לדבריו על פי תקנון היורוליג, ניתן להפוך את מקומה לכרטיס חופשי לפי שיקולי היורוליג.

ברטומאו טען שגלבועגליל לא השלימה את מילוי הטפסים כנדרש וכן העלה טענה, שבפעם הקודמת שהקבוצה השתתפה במפעל היול"ב קאפ, היא לא עמדה בתקנות מבחינת האולם ומידותיו וחוסר תנאים בסיסיים לקבוצות האירופיות האורחות. כמו כן אמר ברטומאו, שלאור בקשתו האישית של קופל, הוקפצה הפועל ירושלים ממפעל הפיב"א למוקדמות היורוקאפ בכרטיס חופשי.

קופל, מצידו, שלל את טענותיו של ברטומאו. קופל טען שרק מנהלת הליגה יכולה לקבוע מי הן הקבוצות שייצגו את ישראל בכל אחד מהמפעלים, ושחיפה לא פרשה מהיורוקאפ, כי מעולם לא נרשמה אליו. קופל הסביר לברתומאו שהמקרה של חיפה זהה לזה של הפועל חולון, שויתרה על השתתפותה במפעל לפני שנה ואז מיקומה של ישראל לא נגרע ואת מקומה תפסה בני השרון.

כמו כן הסביר קופל, שלא יעלה על הדעת שבמנהלת לא התקבלה שום הודעה לפיה גלבועגליל לא נרשמה כראוי למפעל היורוקאפ ואם הודעה כזו הייתה מגיעה, המנהלת הייתה דואגת לכך שהטפסים ימולאו כפי שצריך ואין לפסול קבוצה מהשתתפות מסיבה טכנית שכזו ולא הייתה כל סיבה שההודעה על פסילתה של גלבועגליל תתפרסם באתר פיב"א עוד לפני שהגיע לידיעת מנהלת הליגה בארץ. בתום השיחה סוכם שתשובה סופית תינתן תוך 48 שעות.

  • עוד באותו נושא:
  • אבנר קופל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully