וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התחנה האחרונה

3.7.2009 / 14:56

מאיר טפירו, אגדה חיה, עומד לעזוב את בני השרון ולבחור את הקבוצה האחרונה בקריירה שלו. מה מומלץ עבורו?

"בשנה שעברה, למרות שהייתי מאמן בני השרון, חשבתי שמאיר טפירו צריך להיות הרכז השני במכבי תל אביב וגם פעלתי בעניין, אבל לא קיבלו את דעתי", חושף המאמן משה ויינקרנץ. "למרות שהייתי צד בעניין, חשבתי שלטובת מאיר הוא צריך להיות המחליף של ארויו. לצערי, לא חשבו כמוני. אני חושב ששני הצדדים, בסופו של יום, פספסו".

היוזמה של ויינקרנץ היתה יכולה להיות היום פתרון מצוין לדילמה בה נמצא כעת מאיר טפירו. אם לא יקרו הפתעות של הרגע האחרון, אחד משחקני הליגה הטובים והחשובים של העשור האחרון אמור לנטוש את בני השרון בגיל 34, אולי לעבר התחנה האחרונה בקריירה שלו. מה יהיה המהלך הנכון מבחינתו? האם להמשיך להלחם באולמות קטנים ומיוזעים או לשבת על הספסל ביורוליג?

אם לא כשחקן מוביל, אז כשחקן ספסל?

למרות שמכבי תל אביב לא תתנגד לרכז ישראלי איכותי נוסף בסגל, כרגע האופציה הזו לא מונחת על השולחן. מכבי, אם וכאשר כמובן, יכולה לסדר לטפירו את האליפות שהוא עדיין לא לקח, ואת החוזה ששחקנים בגילו נוטים להעדיף מתוך מחשבה על יום המחר. שמעון אמסלם, משום מה, לא ממליץ. "כשאתה מגיע לגיל 34 בתחום הכדורסל, אתה כל הזמן חושב על להתפשר, על המקום שיהיה לך הכי נוח גם להתפרנס וגם להמשיך לעשות את מה שאתה אוהב", אומר מי ששיתף פעולה עם טפירו בהפועל תל אביב באמצע שנות ה-90. "מאיר הוא שחקן תחרותי ברמות הגבוהות ביותר, זה לא תמיד פשוט. אני אישית תמיד הייתי מעדיף ללכת למקום קטן יותר, מחבק יותר, ששם אתה יכול להראות את הרמה שלך, מאשר לחפש את המקום התחרותי, המלחיץ כמו מכבי תל אביב".

טפירו קרץ לא פעם למכבי, ואפילו בסיום העונה האחרונה רמז למי שצריך ש"לא אתנגד לשבת על הספסל בקבוצה גדולה". האם מדובר בפחיתות כבוד עבורו וסיטואציה שאחד כמוהו לא יידע להתמודד איתה? "אם מכבי ירצו אותו, הוא צריך ללכת לשם", קובע חד משמעית רוני בוסאני, עוזר מאמן נבחרת ישראל, "זה לא משנה כמה הוא ישחק. אם הוא יכול לסיים את הקריירה שלו במכבי, לשנה או שנתיים, או אפילו לא לסיים את הקריירה, רק לשחק שם שנה. אם במכבי הוא ישחק, יקבל דקות ויסיים את הקריירה בצורה יפה -אין דבר טוב מזה". גם עידו קוז'יקרו מסכים: "מאיר כבר עלה מהספסל בעבר. חוץ מזה, למאיר יש יותר משנתיים לתת. עם היכולות שלו והכושר שלו, הוא יכול לשחק בשקט עד גיל 40".

אם לא מכבי, אז אולי אירופה?

אבל כמו בכל חתונה, צריך גם שהכלה תרצה את החתן, ובשלב זה של עונת ההעברות נראה כי טפירו לא ישחק במכבי תל אביב. לדעת לא מעט אנשים, הרוח של טפירו חייבת גם בגילו המתקדם אתגר. למרות שחוזה שמן הרבה יותר אופייני לשחקנים שעומדים לפרוש, אצל טפירו לא בטוח שזה יספיק. "זה נכון ששחקנים חושבים על איך למקסם את ההכנסות שלהם בטווח הקריירה היחסית הקצר שהם עוברים בכדורסל, אבל מהיכרות עם מאיר, זה לא רק מה שמניע אותו", אומר בוסאני. "ספורטאי שלא רוצה את התחרות, משהו אבד לו. מאיר, לדעתי, לא יחפש מקום בו הוא ינפנף במגבת על הספסל. כולם מכירים את מאיר, הוא מאוד תחרותי ורוצה לשחק".

אתגר כזה, טפירו אולי יוכל למצוא בקבוצה אירופית, שגם בטח תשלם לו יותר מ-11 קבוצות בליגת העל. "גם בגיל 34, מחפשים בכל אירופה שחקנים כמוהו, ובשביל מאיר זה דרך לגמור את הקריירה כמו גדול. הוא לא עסוק בדברים אחרים מחוץ לכדורסל כמו שרובנו היו לקראת סוף הקריירה. אם הוא ילך לאירופה ויחתום על חוזה לשנתיים, זו אופציה טובה". וינקרנץ קצת סקפטי: "אם תבוא למאיר הצעה ראויה מאירופה, הן כלכלית והן בשם של הקבוצה, זו אופציה מצוינת. אבל אני מניח שהמצב הכלכלי באירופה לא מזהיר במיוחד, וקבוצה שתלך על מטרות גבוהות כמו היורוליג כנראה שלא תיקח שחקן בגיל 35".

אם לא אירופה, אז אולי גליל?

הנה עוד כמה נתונים שכדאי לדעת על מאיר טפירו. במשך 11 שנה הוא לא פספס משחק ליגה, עד למשחק הליגה בסוף העונה שעברה מול עירוני נהריה, מה שמעמיד אותו כשיאן ההופעות הרצופות בליגת העל עם 245 משחקים. מבין הישראלים, רק יוגב אוחיון ורביב לימונד צברו יותר דקות ממנו בעונה שעברה (32 דקות בממוצע לטפירו).

עם זאת, טפירו מודע לכך שקדחת הפרקט שלו כבר לא כל כך בריאה בגילו, ואותת על כך כאשר פרש מנבחרת ישראל. "זה היה מהלך של שחיקה", אומר ויינקרץ. "בנבחרת הוא שחקן מוביל ולא שחקן שנגרר, והפעילות הזאת, שנה אחרי שנה, באה לידי ביטוי במשחק שלו. אני יודע, כי אני קיבלתי אותו אחרי הקיץ הקודם עם הנבחרת. לא הייתה לו ברירה. הוא עשה שיקול נבון כדי להכין את עצמו בצורה אחרת, ויותר טובה. הוא היה זקוק לחופשה הזאת".

האם זה אומר שטפירו צריך להסתפק בקבוצה קטנה וחמה בישראל, ולהוביל אותה מבלי לשחוק את הברכיים? חולון? גליל? השאלה היא מי גם תוכל לשלם לשחקן יקר כמוהו במציאות הכלכלית הנוכחית. העיקר, אומרים כולם, שלא יפרוש בקרוב, בטח אם פתאום יתחיל להיתקל בקשיי קליטה בקבוצה החדשה. "אם מאיר היה שואל אותי, הייתי אומר לו לא להיכנס לזה. ההנאה כשחקן היא יותר גדולה לעין ארוך מכל דבר אחר. אין כמו לשחק כדורסל. במיוחד בשביל שחקן כמו מאיר, שקולע סל בשניה האחרונה ומנצח משחקים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully