וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ווימבלדון: וויליאמס, משפחה שכזאת

סרינה הוכיחה אופי אדיר ב-7:6, 5:7, 6:8 על דמנטייבה, ונוס מחצה את סאפינה עם 1:6, 0:6 אלגנטי, וגמר ווימבלדון יפגיש בין האחיות וויליאמס

חובבי טניס רבים קיוו לראות את האחיות וויליאמס נפגשות שוב בגמר ווימבלדון, בקרב פיקנטי ומסקרן, והשתיים עמדו היום (חמישי) במשימה. בחצי הגמר הראשון, סרינה התעלתה על עצמה, נחלצה מפיגור מול אלנה דמנטייבה וניצחה אותה 7:6, 5:7, 6:8, בדרך לגמר ווימבלדון. מיד אחר כך עלתה האחות המבוגרת יותר, ונוס, ותוך הפגנת טניס משובח, אלגנטי וחכם היא מחצה את המדורגת ראשונה בעולם, דינארה סאפינה, בתוצאה 1:6, 0:6. ברוסיה קיוו לדרבי רוסי בין דמנטייבה לסאפינה בגמר, אבל השתיים, שטרם זכו בטורניר גראנד סלאם בקריירה, ינסו את מזלן בפלשינג מדו, כי הדשא של ווימבלדון שייך למשפחת וויליאמס.

שתי האחיות האמריקאיות רשמו כבר ב-2002 את גמר ווימבלדון הראשון ביניהן, וסרינה הייתה זו שזכתה בו. ב-2003 שוב נפגשו השתיים ושוב סרינה ניצחה. חמש שנים עברו והשתיים התייצבו לגמר 2008, והפעם הייתה זו ונוס שרקדה על הדשא האנגלי. בשבת השתיים תפגשנה לגמר רביעי בווימבלדון, ונוכח היכולת שהציגו בחצאי הגמר צפויה לנו חגיגת טניס אדירה.

אלנה דמנטייבה - סרינה וויליאמס 7:6, 5:7, 6:8

אם לשפוט על פי היכולת של סרינה, שרק משתפרת ככל שהטורניר הופך מתקדם וקריטי יותר, הרי שבמשחק הזה הייתה פייבוריטית אחת, והיא לא מגיעה מרוסיה. דמנטייבה גרמה לסרינה להפסיד מערכה ראשונה בטורניר, והיו לה לא מעט הזדמנויות להשלים את המשימה, אך האמריקאית הוכיחה אופי ויכולת גבוהה שהובילו אותה לגמר שני ברציפות על הדשא של לונדון.

המשחק אומנם לא התעלה לרמה גבוהה, ואף היה מאכזב ברובו, אבל לפחות סיפק לנו מעט רגעים דרמטיים, כשבמערכה האחרונה היה ברור שהכל יוכרע רק על עוצמה מנטלית.

השתיים כבר נפגוש בחצי גמר גרנד סלאם העונה ואז האמריקאית ניצחה במלבורן, התסריט חזר על עצמו גם הפעם. המערכה הראשונה הייתה צמודה לכל אורכה, ואחרי שכל אחת מהשחקניות שברה את מכות ההגשה של יריבתה, השתיים ידעו לשמור על משחקוני ההגשה שלהן והמשיכו לשובר שוויון. גם כאן נמשכה ההתמודדות הצמודה, אבל במצב של 3:3 סרינה איבדה ריכוז, דמנטייבה שמרה על קור רוח וניצחה 4:7 ו-6:7 במערכה כולה.

התסריט נמשך כהעתק כמעט מדויק גם במערכה השנייה. וויליאמס אמנם עלתה ל-0:2 עם שבירה, אבל נשברה בחזרה, ומכאן נמשך הסטטוס קוו עד שבמצב של 5:5 האמריקאית הצליחה להתעלות על עצמה, שברה ועלתה ל-5:6. דמנטייבה עוד השיגה כמה נקודות שבירה מיידיות במשחקון לאחר מכן, אבל ביצעה כמה טעויות בלתי מחויבות ואפשרה לוויליאמס לנצח 5:7 ולהשוות ל-1:1 במערכות.

השתיים שמרו על ההגשות במערכה השלישית, ואז דמנטייבה שברה ל-1:3 והיה נראה שהיא בדרך הנכונה. סרינה שוב הוכיחה שהיא קורצה מחומר של אלופות, שברה מיד, השוותה בהמשך ל-3:3. השתיים צעדו ראש בראש ובמשחקון ה-13 סרינה שברה, תוך שהיא נעזרת בחבטות כף יד אדירות ויכולת טובה ליד הרשת. בשלב הזה דמנטייבה נראתה חסרת אמונה, סרינה שמרה על ההגשה וניצחה 6:8 במערכה השלישית, בדרך לגמר.

דינארה סאפינה - ונוס וויליאמס 6:1, 6:0

אם אדם ממוצע ואובייקטיבי היה שומע כי לטניסאית אחת שבעה תארי גרנד סלאם - חמישה מהם בווימבלדון - בעוד האחרת עדיין מחפשת את התואר הראשון שלה, הוא בוודאי היה מהמר כי ונוס וויליאמס מדורגת במקום הראשון בעולם. אלא שלא. את המקום הראשון מאכלסת, עדיין, דינארה סאפינה. היום הייתה לה הזדמנות גדולה להוכיח שהיא ראויה לו, אבל היא קרסה והובסה על ידי ונוס בתוצאה 6:1, 6:0, כשהאמריקאית גורמת לה להראות רע במיוחד.

ונוס שמרה על ההגשה במשחקון הראשון של המערכה הראשונה, ובמשחקון השני נעזרה בחבטות החזרה מצוינות וחבטות כף יד מדויקות כדי לשבור ל-0:2. ונוס המשיכה להלחיץ את יריבתה, ואחרי שניצלה את משחקון ההגשה שלה והפגינה עוצמות אדירות, היא שברה במשחקון הרביעי ושברה גם את רוחה של הרוסיה. וויליאמס ענתה על כל סרב של סאפינה, ושייטה לניצחון 1:6 במערכה הראשונה, תוך 26 דקות.

ונוס המשיכה בתצוגת טניס נהדרת, אלגנטית וחכמה בתחילת המערכה השנייה, כשהיא עונה על הגשות יריבתה, לא אפשרה לה ליטול יוזמה ושוברת ל-0:1. ונוס המשיכה לנצל את טעויותיה של סאפינה, שברה במשחקון השלישי ונראתה גדולה על יריבתה בכמה מספרים. סאפינה, שהפגינה משחק מבולבל וחסר ביטחון, לא מצאה פתרון ליכולת הגבוהה של ונוס, והאמריקאית מחצה אותה במערכה השנייה 0:6.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully