וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רודיק הגיש לנו מותחן

האמריקאי הפציץ 43 אייסים, ובסיום 5 מערכות דרמטיות הצליח לנצח את יואיט ולהעפיל לחצי הגמר, שם יפגוש את מארי. פדרר ישחק מול האס

אחרי המכה הקשה בדמות היעדרותו של רפאל נדאל, המארגנים בווימבלדון יכולים להתנחם בעובדה שלפחות רוג'ר פדרר הולך קדימה ודוהר לכיוון הבטוח של הגמר. השוויצרי פגש היום (רביעי) ברבע הגמר את איבו קרלוביץ', ולמרות האימה החיצונית בגלל גובהו של הקרואטי, השוויצרי לא ממש התבלבל ועשה את העבודה שוב בשלוש מערכות.

מלבד משחקו של פדרר שענה על הציפיות, גם משחקם של נובאק דג'וקוביץ' וטומי האס ענה על הציפיות כאשר הגרמני השיג בפעם השנייה בקריירה הארוכה שלו את הכרטיס לחצי גמר טורניר גרנד סלאם לאחר ניצחון בארבע מערכות על הסרבי, שממשיך לא להרשים השנה.

אנדי מארי, התקווה הגדולה של הקהל הבריטי, עשה צעד ענק אל עבר הגשמת החלום, כשעלה בפעם הראשונה לחצי גמר טורניר הדשא היוקרתי אחרי ניצחון קליל ב-3 מערכות על חואן קרלוס פררו הוותיק.

רבע הגמר האחרון של היום סיפק לנו גם את הדרמה הגדולה מכולן, כשאנדי רודיק פגש בלייטון יואיט הבלתי מתפשר, והשניים הגישו לנו משחק דרמטי במיוחד, מלא במהפכים והתפתחויות מפתיעות. בסיום, היתה ידו של האמריקאי על העליונה, כשניצח 3:6, 7:6, 6:7, 6:4, 4:6, 4:6 והעפיל ל-4 האחרונים גם הוא.

רוג'ר פדרר - איבו קרלוביץ' 3:6, 5:7, 6:7

במשחק שפתח את היום באיצטדיון המרכזי קיוו המארגנים למשחק מותח יותר וארוך יותר, אך קיבלו בעיקר את מופע האימה של איבו קרלוביץ', שניצל את הסרבים האימתניים שלו כדי להקשות טיפה, אך רק טיפה, אך רוג'ר פדרר, שלא ממש התרגש. השוויצרי ניצל תנועה לא טובה של יריבו, הענק הקרואטי שעד הערב לא איבד אף משחקון הגשה. קרלוביץ', שמתנשא לגובה של 2.08 מ' הרבה אמנם באסים, אך מעבר לזה התקשה לעשות משהו מול הסרבים של פדרר, שכן הוא הצליח לשבור את יריבו ולו פעם אחת במשחק.

פדרר השיג שבירה מוקדמת במשחקון הרביעי ובהמשך עלה ל-1:4 מרשים מול קרלוביץ', שהתקשה לזוז על המגרש. בהמשך פדרר שמר על יציבות והשלים ניצחון במערכה הראשונה 3:6 תוך 23 דקות בלבד. במערכה השנייה קרלוביץ' העלה את רמת המשחק שלו, ולמרות שמיעט להגיע אל הרשת, הוא שמר על ההגשות עד המשחקון ה-11, אז השוויצרי הצליח לשבור את ההגשות של יריבו ומשם המשיך לניצחון במערכה 5:7.

גם המערכה השלישית הייתה צמודה ו-13 אסים (27 במשחק כולו) עזרו לקרלוביץ' לשמור על יציבות ועל ההגשות. אלא שהטעויות הבלתי מחויבות שלו מנעו ממנו לאיים על פדרר, שהמתין עד לשובר השוויון מבלי שהצליח לשבור עד אז את יריבו ובסופו של דבר ניצח 3:7 ו-6:7.

"זה בכלל לא קל לשבור אותו ואנחנו יודעים את זה, כך שאני שמח ששברתי אותו פעמיים וניצחתי את המשחק", סיכם פדרר את ההתמודדות. "אני אוהב את הרקורד שיש לי, הגעתי לרצף נפלא של חצאי גמר בגרנד סלאם. 21 זה רק מספר וזה מראה רק את העקביות שלי", הוסיף השוויצרי, שיפגוש את טומי האס בחצי הגמר.

אנדי מארי - חואן קרלוס פררו 5:7, 3:6, 2:6

מזל טוב, אנדי מארי. בכל הקריירה שלו, הסקוטי המוכשר לא הצליח הטניסאי להעפיל לחצי גמר ווימבלדון אפילו פעם אחת, אבל ייתכן וזו השנה של התקווה הגדולה של בריטניה. עשרות מיליוני אנשים עוקבים אחריו בטירוף בשבוע האחרון ובימים האחרונים בפרט, ומארי הוכיח הרבה אופי כשהצליח לשמור על ריכוז בדרך לניצחון בחמש מערכות על סטניסלס ואווינקה בשמינית הגמר. הערב, זה הלך הרבה, הרבה יותר פשוט.

על הנייר, מארי זכה להגרלה הנוחה ביותר ברבע הגמר. חואן קרלוס פררו דורג בעבר במקום הראשון בעולם, אבל בתקופה האחרונה הוא הידרדר וכיום הוא מדורג במקום ה-70 בעולם. כדי להשתתף בטורניר הזה הוא נזקק לווילד קארד (כרטיס חופשי). והיום הגיעו לסיומו מסע הקסם של הספרדי הסימפטי, שפשוט לא הצליח לעמוד אל מול העוצמות האדירות של יריבו הסקוטי.

המשחק הזה הוכרע בהגשות. מארי השיג אחוזים מצוינים בהגשות הראשונות במהלך המערכה הראשונה, ועם פי 3 יותר ווינרים מפררו, ונקודת שבירה אחת משלוש אפשריות, הצליח לנצח 5:7. המערכה השניה המשיכה באותו קצב, כשהפעם מארי מפציץ "רק" 7 אייסים (לעומת 9 במערכה הראשונה), אך שתי שבירות הריצו אותו קדימה, ל-3:6 במערכה כולה.

שום שינוי לא נרשם במהלך המערכה השלישית, כשמארי ממשיך את הכושר האדיר שלו, ולא נראה היה לרגע כאילו העייפות מהמשחק הארוך נגד ואוינקה משפיעה עליו. הסקוטי שבר פעמיים, ובמצב של 2:5 הגיש למשחק. אצטדיון שלם היה מאחוריו, וכמו במשחק כולו, מארי לא אכזב. זה נגמר עם 2:6 קליל במערכה השלישית, ועליה מצוינת והיסטורית לחצי גמר הטורניר, שם יחכה לו המנצח בין אנדי רודיק.

טומי האס - נובאק דג'וקוביץ' 5:7, 6:7, 6:4, 3:6

במשחק שפתח את היום במגרש מספר 1 ניסה הטניסאי הסרבי, המדורג 4 בעולם, לעשות משהו שהוא לא ממש הצליח בשני טורנירי הגרנד סלאם הראשונים של השנה: לעבור את רבע הגמר. אחרי שהפסיד ברולאן גארוס בסיבוב השלישי, דג'וקוביץ' קיווה לנצל את המפגש עם האס לשיפור הסטטיסטיקה האישית, אך נתקל ביריב קצת יותר עיקש מאשר דודי סלע, אותו פגש בסיבוב הקודם.

האס בן ה-31 המשיך לשחק מצוין ולנצל את העובדה שכשהוא לא פצוע, הוא נותן תצוגות. אחת נוספת כזו הוא נתן מול הסרבי, ואחרי שדילג בקלות לרבע הגמר מול איגור אנדרייב, הוא עבד קצת יותר קשה, אך זה השתלם לו. אז אחרי שהסרבי ניצח בשני המפגשים עם הגרמני השנה, הפעם זה נגמר אחרת.

האס פתח את המשחק בנחישות ודאג לשמור על משחק צמוד, כאשר הוא מצא את השבירה הראשונה במצב של 5:5 והשלים ניצחון במערכה כולה 5:7. המערכה השנייה הייתה צמודה גם כן, כל אחד שבר את השני פעם אחת והשניים הלכו להכרעה בשובר שוויון, אותו סיים האס עם ניצחון 6:7.

דג'וקוביץ', שנראה לרגעים שהתייאש מהפיגור אליו נקלע, דווקא המשיך לשמור על רמת משחק גבוהה ומצא שבירה שנייה במערכה השלישית שסידרה לו ניצחון 4:6 והחזירה אותו לעניינים. האס לא נבהל ובמשחקון הרביעי במערכה הרביעית השיג שבירה חשובה שהעלתה אותו ל-1:3. מכאן האס, שאוהב מאוד את הדשא, ידע לנצל את היתרון לכדי ניצחון 3:6 בדרך לחצי הגמר.

"זה לא יאומן, אין לי מילים. אני משחק את הטניס הטוב ביותר שלי כרגע", אמר בסיום המשחק האס הנרגש. "אנסה לתת את הטוב ביותר שלי בחצי הגמר", התייחס הגרמני למשחק הבא שלו בטורניר, הפעם מול רוג'ר פדרר הגדול, "אך עם זאת, אין הרבה דברים שפדרר לא יכול לעשות. פשוט אנסה לצאת ולראות האם אני יכול לעצבן אותו קצת, ונראה מה יהיה משם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

אנדי רודיק - לייטון יואיט 3:6, 7:6, 6:7, 6:4, 4:6, 4:6

על הנייר, ולמעשה גם בפועל, מדובר היה במפגש המסקרן ביותר ברבע הגמר, כזה שהפגיש שני טניסאים ותיקים ועתירי נסיון. יואיט זכה בטורניר בשנת 2002, תמיד אהב את הדשא, אבל כיום הוא מחוץ לטופ 50 ולא הגיע למעמד של חצי גמר טורניר גרנד סלאם משנת 2005 - זו גם הייתה השנה שבה הוא ניצח בפעם האחרונה את אנדי רודיק. בניגוד ליואיט, שנסחט עד טיפת הזיעה האחרונה בניצחון על ראדק סטפאנק בשמינית הגמר (חמש מערכות), אנדי רודיק נהנה מדרך קלילה יותר מול תומאס ברדיץ'. הוא הגיע למשחק הרבה יותר רענן, בכושר טוב ובכל זאת בתור טניסאי טופ 10. ובשלבים רבים של המשחק, ראו את זה.

המערכה הראשונה עמדה בסימן השגיאות הבלתי מחויבות של האוסטרלי, שביצע 9 כאלה לעומת אחת בלבד של רודיק. האמריקאי הפציץ 6 אייסים, ניצל אחת משתי אפשרויות השבירה שלו, והצליח לנצח 3:6 במערכה הראשונה. המערכה השניה כבר הלכה הרבה יותר צמוד. שני השחקנים עלו הרבה יותר אל הרשת, וכל אחד מהם הצליח לשבור פעם אחת, כדי לשלוח את המערכה לשובר שוויון דרמטי. למרות כמות ווינרים כפולה, רודיק נכנע לאנרגיות האדירות של יואיט, שהצליח לנצח 6:7, ולאזן את המשחק.

הקהל הרגיש כי מתפתח לו משחק גדול, וגם המערכה השלישית לא אכזבה. הנקודות היו ארוכות יותר, השחקנים מעט זהירים יותר, ובמהלך המערכה כולה לא זכינו אפילו לנקודת שבירה אחת. המשחק הלך לשובר שוויון, אלא שאליו, לפתע, הגיע רק שחקן אחד. רצף נקודות נהדרות של אנדי רודיק הטיסו אותו ל-1:7 ענק, ו-6:7 במערכה כולה. המערכה הרביעית נפתחה בשבירה של רודיק, שעלה ל-0:2 מהיר. אלא שיואיט שבר בחזרה עם הקהל מאחוריו, ועלה ל-2:3. במצב של 4:5 השיג יואיט נקודת שבירה גדולה, ושגיאה בלתי מחויבת של רודיק קבעה 4:6 ענק לאוסטרלי, והמשחק המשיך למערכה חמישית ומכרעת.

המתח רק התגבר. הקהל הגיב לכל נקודה כאילו היתה מכרעת, ועל אף הזמן הרב שבילו על המגרש, השחקנים לא הראו סממני עייפות בתחילת המערכה החמישית, בה שמרו כל אחד על משחקוני ההגשה שלו, ואחרי 8 משחקונים הראה לוח התוצאות 4:4. ואז ניצל רודיק מספר טעויות של יואיט כדי לשבור, לעלות ל-4:5, ולהגיש למשחק. האמריקאי עמד בלחץ, וניצח 4:6 במערכה כולה, 2:3 במשחק, והעפיל בצורה מרשימה לחצי הגמר, שם יפגוש את אנדי מארי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully