וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבנר קופל: "החלטה מצוינת לספורט הישראלי"

הכנסת החליטה שלא לבטל את הפטור ממס לשחקנים זרים, ויו"ר מינהלת הליגה הביע שביעות רצון והוסיף: "באוצר הודו שמדובר במספרים שוליים"

אחרי חודשים של אי ודאות סביב גובה המיסוי לשחקנים זרים, היום (שלישי) החליטה ועדת העבודה והרווחה של הכנסת פה אחד לא לאשר את דרישת האוצר לביטול הטבת המס (25 אחוז לשנתיים הראשונות) לספורטאים זרים. כזכור, במסגרת בניית התקציב החדש, הועלתה הצעה לחייב שחקנים זרים במיסוי מלא ולא תחת הפטור לו הם זכו. עד היום שילמו הזרים, ששיחקו פחות מארבע שנים בארץ, רק 25 אחוז מס, כשעל פי דרישת האוצר האחוז אחוז המס אמור היה לעלות ל-50. כל קבוצות הספורט בליגות הבכירות יצאו כנגד הדרישה, מכיוון שתשלום המס נופל בסופו של דבר עליהן ולא על השחקנים עצמם.

במהלך הישיבה, יו"ר מכבי תל אביב, שמעון מזרחי, ציטט את דברי נציגי האוצר עצמם בבג"צ שהוגש ב-2002 נגד ההטבה: "הבאת שחקנים זרים איכותיים מביאה את הקבוצות להישגים גבוהים יותר ולתרומה משמעותית לספורט הישראלי". דיויד פדרמן, מבעלי המועדון, הציג נתונים לפיהם באירופה נטל המס על ספורטאים זרים הוא בין 8 ל-25 אחוז ופנה אל האוצר, "מדוע מה שנותנות הממשלות באירופה בעניין זה , אתם לא רוצים לתת כאן?".

יו"ר הוועדה, ח"כ חיים כץ, סיכם את הדיון לאחר החלטת הוועדה פה אחד: "שמענו את כל הדוברים. אנחנו לא יכולים לקחת על עצמנו פגיעה משמעותית בספורט הישראלי, כשמשרד האוצר עצמו מאשר כי לא מדובר בעניין תקציבי. הספורט בישראל חשוב הרבה יותר מעשרת מיליוני השקלים שביקש האוצר לחסוך בביטול הטבת המס".

מיד עם תום הישיבה, מסר יו"ר מינהלת הליגה אבנר קופל בתגובה: "מדובר בהחלטה מצוינת לספורט הישראלי. חשוב שהתקנה תישאר כפי שהיא, בשביל לאפשר לקבוצות להמשיך ולהגיע להישגים. אני רוצה להודות לוועדה ולחברי הכנסת שתמכו בספורט הישראלי, הופתעתי מכמות הח"כים שתמכו". על פי קופל, ההחלטה היום לא הייתה הפתעה גמורה, אך ללא ספק מורידה אבן מליבן של קבוצות: "ראינו שזה הולך לכיוון חיובי, בגלל היענות של כולם, כולל של שרת הספורט לימור לבנת. צריך לזכור שעבור המדינה מדובר במספרים שוליים של מיליוני שקלים, וגם האוצר הודה היום שלא מדובר כאן בכסף, אלא ברעיון הכללי".

גם בכדורגל בירכו על ההחלטה. מנכל ההתאחדות לכדורגל, אורי שילה אמר: "ביטול הטבת המס תגרום לפגיעה באיכות השחקנים הזרים שיגיעו לארץ, תעמיס על הקבוצות, רמת הקבוצות בליגה תרד ורמת הקבוצות המייצגות אותנו באירופה תרד. תשלומים נוספים לזרים ייפגעו בתקציב השחקנים הישראלים ומחלקות הנוער".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully