וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוסיו: "חזרנו למשחק בזכות האמונה"

קפטן ברזיל התרגש מהקאמבק ההירואי של הסלסאו בגמר הקונפדרציות. דונובן וארה"ב נותרו מאוכזבים: "אנחנו כבר לא בימים בהם חיפשנו רק כבוד"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק


גביע הקונפדרציות הוא בסך הכל טורניר הכנה חגיגי לקראת פתיחת המונדיאל בדרום אפריקה בעוד כשנה, אבל הדרמה שסיפק לנו משחק הגמר אמש (ראשון) הפכה אותו לכזה שייזכר עוד הרבה זמן, והשאירה אותנו רעבים מתמיד לרגע בו הדבר האמיתי יצא לדרך.

הפתעת הטורניר הייתה ארצות הברית שבין היתר העיפה בחצי הגמר את ספרד הגדולה, אבל בגמר היא נכנעה לברזיל, שלא התחשבה בסטטיסטיקה הגורסת שאף נבחרת שהניפה את גביע הקונפדרציות זכתה כעבור שנה בגביע העולם, וחזרה מפיגור 2:0 במחצית לניצחון דרמטי 2:3 הודות לצמד של לואיס פביאנו ושער ניצחון של הקפטן לוסיו.

קאקה: "כבר התחלתי לנצח בתור שחקן ריאל מדריד"

דונגה, שהפך לראשון שזוכה בגביע הקונפדרציות כשחקן וכמאמן, אמר לאחר המשחק: "אף פעם לא קל לחזור מפיגור של 2:0, אבל כשיש לך שחקנים מחוייבים שלא מוותרים תמיד יש לך סיכוי, וזה מה שהראנו הערב. גם כשספגנו שני שערים עד הדקה ה-27 עדיין האמנו בעצמנו, היינו נחושים ורצינו נואשות לנצח. ארה"ב היא נבחרת מאוד טקטית, ממושמעת ופיזית, ותמיד קשה לשחק נגדה".

גיבור היום של הברזילאים היה הקפטן הוותיק לוסיו, שהתרגש עד דמעות אחרי שער הניצחון שלו בדקה ה-84 ונזכר בעונה הקשה שעבר בבאיירן מינכן: "אין דרך לתאר עד כמה השער הזה חשוב לי, רק אלוהים יודע מה עברתי העונה. חזרנו למשחק בזכות האמונה, ואני רוצה להודות לחברים שלי שנלחמו עד הסוף".

קאקה, שנבחר לשחקן המצטיין של הטורניר, אמר: "אני מאושר הייתי יכול לתרום לזכייה הזו, נבחרתי לשחקן המצטיין רק בגלל שלקחנו את הגביע, ולכן התואר מגיע לכל השחקנים בנבחרת". על המשך הקיץ המעניין שלו אמר קאקה: "הנה, כבר התחלתי לנצח בתור שחקן ריאל מדריד, אבל לקבוצה אני אתייחס רק ביום שלישי כשאוצג שם באופן רשמי".

מאמן ארצות הברית, בוב בראדלי, אמר: "אני מאוד גאה בשחקנים שלי, הצלחנו לתת פייט אמיתי לקבוצה מהטופ העולמי, אבל כדי לשמור על הרמה הזו לאורך זמן נצטרך למזער את העליות והירידות שלנו במהלך המשחק. נמשיך לנסות ולהתקדם, וכמובן שמשחקים מהסוג הזה יעזרו לנו בכך, אבל הדרך בה הפסדנו עדיין כואבת".

כוכב הנבחרת, לנדון דונובן, לא הצליח להביט כמו מאמנו על חצי הכוס המלאה: "אנחנו כבר לא בימים בהם חיפשנו רק כבוד, רצינו לנצח. אין שום ביטחון שאי פעם נחזור למעמד כזה, ולכן זה כל כך מאכזב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully