וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סלע: "מקווה לשחק באותה יכולת"

הוא בכושר שיא, יכולתו מעוררת השראה, וסגנונו שובה עין. דודי סלע מחכה לדג'וקוביץ' בשמינית גמר ווימבלדון באירוע השנה של הספורט הישראלי, אבל גם אם יודח - אנחנו כבר מאוהבים

החלום של הטניס הישראלי עדיין בחיים, וקוראים לו דודי סלע. הטניסאי הישראלי ממשיך לגרום לחובבי הטניס בארץ תחושת גאווה, והיום (שני), באירוע הכי גדול של הספורט הישראלי השנה, כשהוא בן 16 האחרונים בטורניר הטניס היוקרתי בעולם, כשהוא מציג כושר שיא ויכולת מעוררת השראה - יפגוש סלע את המדורג 4 בעולם, נובאק דג'וקוביץ' הסרבי, בשמינית גבר טורניר ווימבלדון (בסביבות השעה 16:30, ערוץ 5). סלע, שבעצם הגעתו לשלב המתקדם שיכתב את ההיסטוריה של הטניס הישראלי, וקבע הישג שאף טניסאי מקומי לא הגיע אליו ב-20 השנים האחרונות, נשמע מעודד: "אני הולך לעשות את המקסימום".

ואכן, יש לו סיבות להיות מעודד. סלע, שגבר בסיבובים המוקדמים על יריבים עדיפים בדמותם של ריינר שוטלר (מדורג 18) וטומי רוברדו (מדורג 15), מציג את הטניס הטוב בחייו. נדמה שמימדי גופו היחסית צנומים כופים עליו להשיג נקודות אך ורק בזכות טכניקה עילאית (בניגוד לסגנון הכוחני של הטניס המודרני), והרבה מעבר להיותנו ישראלים – נדמה שגם כחובבים אובייקטיביים של המשחק היינו מתאהבים באנדרדוג מקרית שמונה, שנותן הרגשה שהוא מחויב לסגנון אטרקטיבי ומצליח להציג טניס מהנה, מענג ושובה עין.

אבל יש אלמנט נוסף שעשוי לעודד את סלע, והוא החוסן המנטלי, כמו זה שהפגין במשחקו הקודם מול רוברדו. ליאור מור, מאמן נבחרת הפדרציה, ציין (ובצדק) כי "ההבדל בין שחקן המדורג 100 בעולם לקולגה במקום ה-30, אינו מתבטא בהכרח במכת כף יד או בעבודת רגליים טובות יותר, כי אם ביכולת לעמוד בלחצים ולהתעלות במצבים קשים". אם בנוסף לכישרון הטבעי שלו סלע גם יצליח להתבגר, לפתח עוצמות רגשיות ולהפוך לספורטאי מלא ביטחון – הרי שהמיטב עוד לפנינו.

סלע מודע לציפיות ממנו, יודע היטב כי כל המדינה תעקוב היום אחר משחקו, אך לא חושש מהמעמד ומסרב לשדר לחץ. "בארץ הרבה אנשים חיכו לטניסאי שיגיע שמינית הגמר או לרבע הגמר", סיפר הישראלי, שעשוי לטפס עד סביבות המקום ה-30 בעולם, "היה לנו את שחר פאר ברבע גמר הזוגות בגראנד סלאם, אבל סוף סוף יש לנו מישהו גם בסבב הגברים". סלע יודע על מה הוא מדבר. העניין בטניסאים ישראלים תמיד גדול, והתמיכה של האוהדים מחזירה לסלע עצמו את הכוחות להשיג את הניצחונות: "אני אוהב מאוד לשחק כשיש תמיכה גדולה, במיוחד כשתומכים בי ולא ביריב שלי", אמר סלע בחיוך.

סלע גם התייחס גם לעתיד הטניס, לאחר שהוא יתלה את המחבט: "אין כרגע שחקנים טובים אחריי ואחרי שחר פאר בישראל. יש שחקן טוב אחד ושחקנית טובה, אבל הם צעירים מאוד. עמוס מנסדורף ושלמה גליקשטיין כבר לא מתעסקים בטניס, ככה שיש לנו מחסור גדול בידע במדינה".

דג'וקוביץ': "מאוד מרוצה מהיכולת שלי"

לצערנו, עם כל הכבוד ליכולת המצוינת של סלע, היום זה כבר לא תלוי רק בו. כשמשחקים מול טניסאי כמו נובאק דג'וקוביץ' צריך להתפלל לא רק ליכולת שיא, אלא שגם היריב יציג יכולת מתחת לרמתו הרגילה. לא במקרה דג'וקוביץ' (שאגב, צעיר מסלע בשנתיים) טיפס עד למקום הרביעי בעולם וזכה באליפות אוסטרליה בשנה שעברה; מדובר בטניסאי ענק, שמקווה לנצל את היעדרו של נדאל ולנסות לזכות בטורניר היוקרתי. מבחינתו, מפגש מול סלע נחשב להגרלה קלה.

על יריבו הקרוב אמר סלע: "אני מקווה להמשיך לשחק באותה יכולת כמו במשחקים הקודמים. במשחק על דשא ההגרלה חשובה מאוד. כשאתה מתמודד עם יריב שמגיש מצויין כמו קרלוביץ' למשל זה קשה מאוד לנצח. דג'וקוביץ' הוא שחקן אחר עם הרבה ניסיון".

ואם מישהו היה צריך אינדיקציה לכושרו של דג'וקוביץ', הרי שהסרבי גבר על מארדי פיש בשלוש מערכות חלקות בדרכו אל שמינית הגמר. עבור דג'וקוביץ', העובדה שהתקשורת לא מתעסקת בו היא רק לטובה: "אני מרגיש טוב שאנשים לא מדברים עליי יותר מדי. זה נותן לי חופש לשחק את הטניס הטוב ביותר שלי על המגרש", אמר הסרבי.

ומה על המשחק הקרוב שעומד בפניו? דג'וקוביץ' לוקח את הדברים לאט לאט. "ממשחק למשחק אני משחק טוב יותר", הוא אומר. "זאת תמיד עובדה חיובית. אני לוקח את זה כל פעם משחק אחרי משחק. אני מאוד מרוצה ושמח על היכולת שלי. אם אני אשחק כמו במשחק שלי מול פיש, אני חושב שיש לי סיכויים טובים להגיע רחוק, ולא תהיה סיבה לא להעריך אותי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully