וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברזיל ניצחה 2:3 את ארה"ב וזכתה בגביע הקונפדרציות

בארה"ב ייחלו לנס לפני גמר הקונפדרציות מול ברזיל, אבל בסופו של דבר הסלסאו נזקקו לו כדי למחוק פיגור בן שני שערים ולזכות בתואר

"מחכים לנס נוסף", זו הייתה הקריאה הרווחת בארצות הברית לפני משחק גמר גביע הקונפדרציות הערב (ראשון) בין נבחרתם למקבילה מברזיל. התקשורת האמריקאית ייחלה לנס וכך גם השחקנים, אבל מסתבר שדווקא היריבה נזקקה לו וקיבלה אותו במלואו. האמריקאים שיחקו קבוצתי ועקצו את הברזילאים במחצית הראשונה, אבל ברזיל הפכה את הפיגור וניצחה 2:3 במשחק נהדר שתאם את מעמד הגמר וסיכם טורניר מוצלח מבחינת שערים וכדורגל, למרות משמעותו הזניחה.

עד למשחק הערב ניצחה ארצות הברית את הסלסאו רק פעם אחת (בגביע הזהב ב-1998) והפסידה לה ב-14 מקרים, כולל 3:0 בשלב הבתים של הטורניר הנוכחי. הפעם נראה היה כי הנאחס יישבר שנית, אלא שלדונגה ושחקניו היו תוכניות אחרות והמחצית השנייה הייתה שונה בתכלית מקודמתה. עבור הברזילאים זוהי זכייה שלישית בתואר, אך גם הם יודעים כי מי שחגג בקונפדרציות נכשל במבחן האמיתי שנה לאחר מכן במונדיאל, כך ששלב ההוכחות עוד לפניהם.

ברזיל, כמו ספרד, הייתה עדיפה בשדה במחצית הראשונה וסיכנה יותר את שערו של טים הווארד הנפלא ששוב הציג יכולת נהדרת בין הקורות, אבל ארצות הברית ידעה לעקוץ במתפרצות מסחררות. בדקה ה-10 היה זה קלינט דמפסי שהמשיך באלגנטיות הגבהה של ג'ונתן ספקטור, ובדקה ה-27 סיים לנדון דונובן מתפרצת מרשימה אותה הוא עצמו התחיל.

מחזיקת הקופה אמריקה חזרה למשחק עם שער בזק כבר בדקה הראשונה של המחצית השנייה, כשלואיס פביאנו הרשית בסיבוב ועורר את חבריו. מכאן הפעילו שחקניו של דונגה מכבש לחצים על שערו של הווארד, כבשו שער חוקי שלא אושר ובסופו של דבר מצאו את השיוויון מראשו של פביאנו היעיל, מלך שערי הטורניר עם חמישה כיבושים. כמו השיוויון, גם שער הניצחון היה באוויר והגיע מראשו של הקפטן לוסיו בדקה ה-84. ברזיל משלימה מחצית שנייה קסומה, אוספת עוד תואר וכבר מפנטזת על חגיגה נוספת בדרום אפריקה בדיוק בעוד שנה.

מהלך המשחק

דקה 10: גול! קלינט דמפסי המשיך בנגיעה עדינה כדור ששלח לעברו ספקטור מימין, ז'וליו סזאר הגיב מאוחר והוציא כדור מהרשת. 0:1 מפתיע לארה"ב.

דקה 13: רוביניו התנהל עם הכדור משמאל וסובב לפינה הרחוקה של הווארד, אבל השוער ירד מצוין והדף בקצות האצבעות לקרן.

דקה 25: מלו ירה מ-20 מטרים למרכז השער, הווארד היה מוכן והדף.

דקה 27: גול! מתפרצת קטלנית של האמריקאים. דונובן יצא אחרי קרן לברזיל ושלח לדייויס בשמאל, דייויס הוציא כדור רוחב מצוין בחזרה לחברו ודונובן לא התקשה מול השוער והימם את הברזילאים. 0:2 לארה"ב.

דקה 35: סנטוס פרץ מצד שמאל ומצא את המסגרת מזווית קשה, אבל שוב הווארד המצוין היה במקום.

דקה 46: גול! פביאנו קיבל כדור ממייקון עם הגב לשער, הסתובב על השומר שלו ושלח ברגל שמאל לפינה של הווארד. ברזיל מצמקת ל-2:1.

דקה 58: לוסיו עלה לעזרת ההתקפה ונגח טוב לאחר כדור קרן, הווארד שוב מנע שער.

דקה 60: סנטוס הגביה משמאל, קאקה נגח והווארד חילץ את הכדור מאחורי קו השער. ברזיל מקופחת בגדול, השער צריך היה להיחשב.

דקה 66: דמפסי בעט בשמאל מחוץ לרחבה, סזאר הדף טוב.

דקה 70: פביאנו נשאר לבד מול הווארד, אך השוער זינק לרגליו והציל שער.

דקה 74: גול! קאקה דהר בשמאל והוציא כדור רוחב לרוביניו שבעט למשקוף, פביאנו הגיע לריבאונד ונגח פנימה. 2:2

דקה 81: רוביניו בעט בסיבוב מ-18 מטרים מעל השער.

דקה 84: גול! אלאנו הגביה קרן מימין והקפטן לוסיו עלה מעל כולם ונגח פנימה. המהפך הושלם, 2:3 לברזיל.

הרכב ברזיל: ז'וליו סזאר, מייקון, לוסיו, לואיזאו, אנדרה סנטוס (דני אלבס, 66), ז'ילברטו סילבה, רמירס (אלאנו, 66), פליפה מלו, קאקה, רוביניו, לואיס פביאנו.

הרכב ארצות הברית: טים הווארד, ג'ונתן ספקטור, ג'יי דמריט, אוגוצ'י אוניוו, קרלוס בוקאנגרה, קלינט דמפסי, ריקרדו קלארק (קונור קייסי, 87), בני פילהאבר (ג'ונתן בורנסטין, 74), לנדון דונובן, צ'ארלי דייויס, ג'וזי אלטידור (סשה קלייסטן, 74).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully