וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בין חלום לחזיון תעתועים

27.6.2009 / 10:00

אם ערב הדראפט הקסום היווה הזדמנות נדירה לצפות בספורטאים מגשימים חלום, הרי שדודי סלע הוא כבר פאטה מורגנה. פז חסדאי מסכם ימים ספורטיביים מופלאים

רק לעתים נדירות מזדמן לנו לצפות באדם מגשים את חלומו. רוב האנשים גם ככה נוהגים להדחיק את משאלות לבם הכמוסות, אחרים מלכתחילה חוששים לנסות לממשן, אך גם אם קיימים אי שם אותם ברי מזל נדירים שהצליחו לעשות זאת וזכו להגשים את שנפשם השתוקקה, בדרך כלל הרגעים הללו נחגגים בצורה אינטימית, בחדרי חדרים, הרחק מעין המצלמה.

עולם הספורט, מנגד, גדוש במחזות מרגשים שכאלו, שמתחוללים לעיני כל. מדי שבוע נופל בחלקנו לצפות בנער שלובש לראשונה את חולצת הבוגרים, ואוחז בפרצופו כלא מאמין לאחר שכבש את שערו הראשון בליגת העל; בטניסאי שמשתטח על המגרש מיד לאחר ניצחונו, וממרר בבכי בעודו מניף את הגביע עליו פינטז מאז ינקותו; בשחיין שעמל כל חייו באימונים בבריכה, ואילו עתה הוא מנופף לכל עבר בעודו צועד בטקס הפתיחה של האולימפיאדה; באוהד שעקב בסיזיפיות אחר קבוצתו הכושלת, ולפתע מתחוור לו כי זה עתה הוא העפיל עמה לגמר הגביע בוומבלי.

לעתים נדמה שהגשמת חלומות הפכו לעניין שבשגרה עבור חובבי הספורט, אך נעים לגלות שטרם איבדנו את התמימות. אנחנו עדיין יודעים להעריך את גודל המעמד ואת משמעויותיו, ולבנו עדיין נצבט בכל פעם מחדש כשהאתלטים המגודלים קולטים שזה באמת קורה להם, שזה עתה הם קצרו את פירות עבודתם הקשה ושאיפותיהם התממשו, כשברגע אחד מתפשט על פניהם חיוך רחב ודמעות שמחה מציפות את עיניהם. פה טמון קסמו של ערב הדראפט, ואלו כל הגורמים שהופכים אותו לאירוע ייחודי מסוגו: זו הזדמנות נדירה לצפות בשידור חי בדבר האמיתי, בשרשרת ארוכה של נערים נרגשים שמגשימים את חלומם, בכדורסלנים צעירים שחווים את אותו רגע קסום שלא ישכחו לעולם: אמא, הגעתי ל-NBA.

לפעמים חלומות מתגשמים

אומנם לא צריך להכיר את הדמויות כדי להעריך את עוצמת החוויה שעוברת עליהן, אך כל אחת מהן היא עולם ומלואו. חלקם כדורסלנים מוגבלים, שזוכרים היטב כיצד מאמניהם גערו בהם בצעירותם; אחרים באו ממשפחות הרוסות, ועבורם מדובר בגאולה כלכלית ובמהפכה של ממש עבור כל קרוביהם; יש שמבחינתם מדובר בסיומת טבעית למסלול הידוע מראש, לאחר שסומנו כבר שנים ארוכות ככישרונות מבטיחים; ויש שנאלצו לכסוס ציפורניים במשך חודשים, ולעבור ערב מותח וסיוטי עד לשנייה שבו דייויד סטרן קרא בשמם. ובכל זאת, עבור כל אחד ואחד מהם היה זה הרגע שזיקק מאמץ שנמשך כל חייהם, ההכרה הרשמית ביכולותיהם והתגמול האולטימטיבי למאמציהם.

מה שהתחולל בבית משפחת כספי בליל חמישי קרה באותו ערב בעשרות בתים ברחבי ארה"ב ובעולם: הטאלנט עצמו נחנק מהתרגשות ומתקשה להוציא מילה, ההורים עומדים חבוקים בפינה ואוחזים אחד בשני מבלי לדבר, האח הגדול נשכב מעולף על ספת הסלון, הסבתא מסתובבת גאה כטווס ומתגאה בנכדה המוצלח, ואילו החברים הקרובים, אלה האמונים על השמחה הטהורה ורוח השטות, הם הראשונים להתעשת ועושים את המוטל עליהם בצורה נאמנה, עם ההשפרצה המסורתית של בקבוקי השמפניה ושירת שירי ההלל. בין אם זה ביבנה, באלבאמה או בספרד - ככה נראים חלומות.

רק לא חלום בלהות

במאמר מוסגר, יש לציין כי עוד אחד מקסמיו הבולטים של הדראפט טמון בדינמיקה הבלתי אפשרית בין האדם שמנחה אותו, הלא הוא הקומישינר האגדי, לבין המצטרפים החדשים. אחרי עשרות שנים בתפקיד, יפה לגלות כיצד סטרן עדיין מתעקש להנחות את הערב, מנהל את הטקס ביד רמה ומזכיר לעולם מי למעשה מנווט את הספינה. אין מראה מלבב יותר מאשר לראות את אותו יהודי קטן ממושקף וצנום פוגש פנים אל פנים את הכדורסלנים השחורים עצומי המימדים, כשאלו מגיעים נרגשים לבמה ולוחצים את ידו, ובעוד הוא מקבל אותם בברכה לליגה – עם חיוך קשוח שמבהיר להם את מאזן הכוחות - הוא מביט בהם בחשדנות, ותוהה לעצמו מי מהם יהפוך לכוכב שיכניס מיליונים לפרויקט חייו, ומי מהם יסתבך בתגרות ובפרשיות ובמחי יד יהרוס את התדמית שעל בנייתה עמל כבר חצי יובל. גם סטרן יודע שחלומו של אחד יכול להפוך לסיוט של אחר.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

חזיון לילה

אבל על אף שעמרי כספי הוכתר כגיבור השבוע, אל לנו להתעלם מנציג נוסף של הספורט הישראלי שמגשים חלום בימים אלה, כשאהובנו דודי סלע מלהטט על מגרשי הדשא בווימבלדון ומסב גאווה ונחת לכל עם ישראל. כמה מרגש לגלות שאדם אינו מסתפק במימוש חלומותיו הבסיסיים, ושבנפשו של ספורטאי גועשת שאפתנות בלתי נפסקת: סביר להניח כי בילדותו פינטז סלע על השתתפות בווימבלדון, לאחר מכן דמיין כיצד יעבור סיבוב, ואילו עתה, כשהוא בין 16 האחרונים בטורניר היוקרתי מכולם, הווירטואוז מקרית שמונה כבר ודאי שוקד על החלום הבא.

מנגד, אל לנו, חובבי המשחק, להתקנא יותר מדי בסלע. הלא בהצלחתו גם אנחנו מגשימים חלום נושן, כשאנו צופים ביכולת המלהיבה של הטניסאי הכל כך אהוב, כשעינינו נפקחות בתדהמה בתום כל נקודה שהאיש הצנום הזה משיג על הדשא (שכל כך לא מתאים לנתוניו הפיזיים), כשאנחנו קולטים שאת הטניס הכי משובח עם הסגנון הכי סוחף מספק לא אחר מאשר נציגנו בנכר. לעתים נדמה שזה כבר מעבר לחלום, זו פאטה מורגנה וחזיון תעתועים. רק שלא יעירו אותנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully