וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ווימבלדון: אודין הדהימה את ינקוביץ'

האמריקאית בת ה-18 הדיחה את המדורגת שישית בטורניר. מארי דילג מעל טרוצקי בקלילות, ונוס ניצחה ותפגוש בשמינית הגמר את איבנוביץ'

עם סיומו של יום המשחקים השישי, בריטניה שוב נכננסה לכוננות אנדי מארי, כשהבריטי, המדורג 3 בטורניר, ניסה להעפיל היום לשמינית הגמר ווימבלדון במשחקו נגד הסרבי ויקטור טרוצקי. על הנייר זה היה אמור להיות קרב קצת יותר צמוד, אלא שמארי רק משתפר עם הזמן, והפעם הוא ניצח 2:6, 3:6, 4:6 חלק את הסרבי, בדרך למפגש בשמינית הגמר עם סטניסלס ואוינקה השוויצרי, שניצח את היהודי-אמריקאי המפתיע ג'סה לוין 6:7, 6:7, 6:4, 3:6.

למרות שהתקשה מאוד בשתי המערכות הראשונות והפסיד את השלישית, עלה גם אנדי רודיק (מדורג 6) לשמינית הגמר, אחרי ניצחון 6:7, 6:7, 6:4, 3:6 על יורגן מלצר (מדורג 26). המנצח בין השניים יפגוש בשמינית הגמר את תומאס ברדיץ' הצ'כי (20), שניצח באופן מרשים 2:6, 3:6, 2:6 את ניקולאי דוידנקו, המדורג 12.

האוסטרלי לייטון יואיט ממשיך את הקו הלוחמני שהציג במהלך השלבים המוקדמים, והערב הצליח לנצח בשלוש מערכות חלקות את פיליפ פצשנר הגרמני, 5:7, 6:7, 3:6. בשמינית הגמר ממתין לו ראדק סטפאנק הצ'כי (מדורג 23), שניצח 5:7, 5:7, 6:3, 6:4, 4:6 בסיום חמש מארכות דרמטיות במיוחד את דויד פרר הספרדי (מדורג 16).

מדורג נוסף שסיים את דרכו בטורניר הוא פרננדו גונזאלס הצ'יליאני (10), שהפסיד אחרי קרב דרמטי לספרדי חואן קרלוס פררו 4:6, 7:5, 6:4, 4:6, 6:4. היתוש יתמודד בשלב הבא נגד ז'יל סימון הצרפתי, שניצח בקלילות 2:6, 5:7, 2:6 את ויקטור האנסקו הרומני. במשחק הזה, פררו ינסה לשחזר את הישג השיא שלו בווימבלדון ולעלות לרבע הגמר.

שני משחקים דרמטיים מיום שישי נגררו להיום. איגור אנדרייב (29), שיגיע לישראל עם נבחרת הדייויס של רוסיה בעוד שבועיים, פגש את האיטלקי אנדראס ספי והמשחק הופסק במצב של 1:2 לאנדרייב במערכות ו-5:5 במערכה הרביעית. היום אנדרייב השלים את המשימה כשהמערכה הרביעית הגיעה לשובר שוויון, בו הוא ניצח 5:7 ובכך העפיל לשלב 16 האחרונים.

המאבק השקול בין מרין סיליץ' (11) וטומי האס (24) הופסק במצב של שוויון 2:2 במערכות בשל החשכה. האס פיגר 5:2 במערכה הראשונה, אך מצא את תעצומות הנפש כדי למחוק את הפיגור ולנצח 5:7 במערכה. המערכה השנייה הייתה צמודה מאוד, ובסיומה האס ניצח שוב 5:7. סיליץ' חזר עם 1:6 ו-6:7 ובמצב של 6:6 במערכה השלישית, המשחק הופסק. היום הוא חודש, והאס הצליח לנצח 8:10 סופר-דרמטי ולהעפיל לשלב הבא.

ונוס ואיבנוביץ' ייפגשו בשמינית

ונוס וויליאמס (מדורגת 3) פתחה את משחקי היום השישי בטורניר ווימבלדון, כשפגשה את קרלה סוארז נבארו הספרדיה במגרש המרכזי. וויליאמס לא התקשתה כלל, והצליחה לנצח 0:6, 3:6 בדרך למפגש מרתק עם אנה איבנוביץ', המדורגת 13 בטורניר, בשמינית הגמר. הסרבית היפהיפה פגשה את סמנטה סטוסור ובמערכה הראשונה עוד הלך לה קשה כשרק במצב של 5:5 היא מצאה שבירה שסידרה לה ניצחון במערכה (5:7). במערכה השנייה שתי שבירות הספיקו לאיבנוביץ' כדי להכניע את האוסטרלית ולנצח 2:6 בדרך לשמינית הגמר.

ההפתעה של היום הגיעה מכיוונה של ההסרבית ילנה ינקוביץ', המדורגת שישית בטורניר, שפגשה את מלני אודין האמריקאית. אודין בת ה-18, שמדורגת כיום במקום ה-124 בעולם, הציגה משחק ענק, ולאחר שינקוביץ' ניצחה את המערכה הראשונה בסיום שובר שוויון דרמטי, הסרבית קראה לטיפול רפואי בסיום המערכה, כשהיא סובלת באופן קשה מהחום הכבד. האמריקאית הצעירה והנמרצת ניצלה זאת כדי לנצח 5:7, 2:6 בשתי המערכות הבאות, ולחולל סנסציה גדולה בדרך לשמינית הגמר. אודין, שניצחה מדורגת אחרת, סילביה באמר, בסיבוב הראשון, תנסה להמשיך את מסע הקסם שלה, כשתפגוש בשלב הבא את אגנסקה רדוונסקה הפולניה (מדורגת 11), שניצחה 4:6, 5:7 את נה לי הסינית (מדורגת 19).

המדורגת 1 בטורניר ובעולם, הרוסיה דינארה סאפינה, שעדיין מקווה לזכות בגראנד סלאם ראשון בקריירה,עשתה צעד נוסף אולי אל עבר השלמת המשימה, כשניצחה 1:6, 5:7 את קירסטן פליפקנס הבלגית. את הזכות להתמודד נגד סאפינה הרוויחה הערב אמילי מורזמו הצרפתיה (מדורגת 17), לאחר שניצחה בקרב וותיקות 5:7, 3:6 את פלאביה פנטה האיטלקיה (מדורגת 15).

הדנית הנאווה קרוליין ווז'ניאקי (מדורגת 9) לא עבדה קשה מידי נגד הספרדיה אנבל מדינה-גריגאס (מדורגת 20), וניצחה 2:6, 2:6 בדרך לשלב הבא, שם מחכה לה סבין ליזיקי הגרמניה, שביצעה את ההפתעה הגדולה השניה של היום, אחרי ניצחון 2:6, 5:7 מרשים על סבטלנה קוזנצובה (מדורגת 5).

* שחר פאר וג'יזלה דולקו הודחו היום בסיבוב השני של טורניר הזוגות לנשים לאחר שהפסידו 6:1, 6:4 לז'י יאן וז'י ז'נג. הצמד הישראלי-ארגנטינאי השיג שבירה מוקדמת במערכה הראשונה ועלה ל-2:4, אך הסיניות החזירו בשבירה משלהן והמשיכו לניצחון במערכה הראשונה. המערכה השנייה הייתה חד צדדית בזכות יכולת נמוכה יחסית של דולקו, שהפסידה בסיבוב השלישי ביחידות לנדיה פטרובה. צמד הסיניות יפגשו בשמינית הגמר את האחיות ונוס וסרינה וויליאמס.

* גם אנדי רם לא נחל הצלחה בטורניר הזוגות המוערבים, כשפגש ביחד עם זוגתו, אנה צ'קבטדזה, את הצמד הכל-רוסי איגור אנדרייב ומריה קירילנקו. רם וצ'קבטדזה הפסידו את המערכה הראשונה 6:2, ועל אף שהצליחו לכפות מערכה שלישית ומכרעת עם ניצחון 3:6 בשניה, הפסידו גם בשלישית 6:2 וסיימו את דרכם בטורניר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully