וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורו עד 21: אנגליה וגרמניה בגמר הטורניר

לאחר 3:3 דרמטי, שחקניו של פירס ניצחו את מארחת הטורניר 4:5 בפנדלים. אנדראס בק כבש, נוייר הציל וגרמניה ניצחה 0:1 את האזוריני

חצי הגמר הראשון של אליפות אירופה עד גיל 21 בין שבדיה לאנגליה, סיפק את כל מה שאנחנו אוהבים בכדורגל: דרמה, מתח, כדורגל טוב והרבה שערים. אחרי 45 דקות האנגלים הוליכו 0:3 והכל נראה גמור, אבל הוויקינגים עשו מעשה ליברפול 2005, חזרו בצורה מעוררת כבוד ומרשימה ל-3:3 וכפו הארכה על שחקניו של המאמן סטיוארט פירס. בתוספת הזמן לא נכבשו שערים, והנבחרות ה לכו לדו קרב מהנקודה הלבנה, בו ניצחו לבסוף האנגלים 4:5 ועלו לגמר הטורניר.

הדרמה נמשכה גם בחצי הגמר השני בו גרמניה חוללה הפתעה גדולה, כשהצליחה לנצח 0:1 את איטליה ולהפעיל בפעם השניה בתולדותיה לגמר הטורניר. איטליה הייתה עדיפה בהרבה על יריבתה, אבל יכולת גבוהה של השוער הגרמני מנואל נוייר ושער של אנדראס בק בדקה ה-48 קנו לגרמנים מקום בגמר.

שבדיה - אנגליה 3:3 (4:5 בפנדלים)

השבדים שהפגינו כדורגל התקפי ומהיר בטורניר, נכנעו כבר בדקה הראשונה. כדור קרן מצד ימין מצא את הבלם מרטין קרניי חופשי ברחבה והוא בעט פנימה, 0:1 לאנגליה. בדקה ה-26 שוב הוכיחו האנגלים כמה הם מסוכנים במצבים נייחים, כשכדור קרן הסתיים בשער מתיבת החמש של מגן מנצ'סטר סיטי נדום אונואה, וסטיוארט פירס ראה את שחקניו חוגגים 0:2. בדקה ה-38 זה הפך ל-0:3 אנגלי לאחר שער עצמי של מתיאס ביארסמייר, והשבדים ירדו למחצית לקול שריקות הבוז של אוהדיהם ביציע.

במחצית השנייה הצבע חזר ללחיים השבדיות, כשבדקה ה-67 מירכוס ברג נשאר חופשי במרכז הרחבה ובעט פנימה את כדור הרוחב שמסר לו המחליף מולינס. שבדיה מצמקת ל-3:1. האוהדים השבדים דחפו ביציע, ובדקה ה-75 המארחים באו על שכרם עם שער יפהפה של אולה טויבונן בבעיטה חופשית, שצימק ל-3:2. הוויקינגים היו בטירוף, ובדקה ה-81 מרכוס ברג הרים את היציעים עם שער שחתם מהלך קבוצתי נפלא. כדור הוגבה מצד ימין, מולינס מסר מהאוויר בעקבו לברג, וזה בעט וולה לפינה הרחוקה וקבע 3:3, כשהוא חוגג את שערו השביעי בטורניר.

שתי הקבוצות הלכו להארכה, בה איבדה אנגליה את פרייזר קמפבל, שספג כרטיס אדום אחרי שביצע עבירה קשה על לוסטיג בדקה ה-104. לאחר הארכה נטולת שערים, הקבוצות התייצבו לדו קרב מהנקודה הלבנה. אנגליה בעטה ראשונה, מילנר החליק והחטיא, אך ברג, הגיבור השבדי החטיא מהעבר השני. שתי הקבוצות התאפסו, החלו לדייק מהנקודה הלבנה עד שהמחליף המצוין של שבדיה, מולינס, בעט לקורה ואנגליה חגגה עליה לגמר.

איטליה - גרמניה 1:0

האזוריני פתחו חזק את המשחק ורק המשקוף ויכולת טובה של מנואל נוייר מנעו ממריו באלוטלי וחבריו להרעיד את הרשת הגרמנית. למרות השליטה האיטלקית המוחלטת בשדה, שחקניו של פיירלואיג'י קאזירגי לא הצליחו לכבוש בחצי הראשון.

הגרמנים פתחו היטב את המחצית השניה, ובניגוד גמור למהלך המשחק, כבשו ועלו ל-0:1 בדקה ה-48. אנדראס בק בעט כדור חזק וחד מ-25 מטרים, אנדראה קונסילי נרדם בשמירה וגרמניה עלתה ל-0:1 מפתיע. האיטלקים המשיכו ללחוץ את היריבים, אבל מספר הצלות מהקו וקור רוחו של נוייר השאירו את האיטלקים מתוסכלים. זהו הגמר השני של גרמניה אי פעם בתולדות האליפות, והיא מעולם לא זכתה בו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully