וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זיו ארז: "כספי היה בשיגעון כבר בתור ילד"

המאמן שגידל את הפורוורד מסביר את ההצלחה: "תמיד היתה לו תשוקה, יש לו אופי וזה הכי חשוב". על האתגר: "הוא יכול להיות מצוין גם בNBA"

בחירתו של עמרי כספי בדראפט ה-NBA על ידי סקרמנטו קינגס גרמה לגאווה גם לזיו ארז. מי שאימן בסוף עונת 2007/8 את הפועל ירושלים, ובתחילת 2008/9 את מכבי ראשון לציון, הוא כיום ראש תוכנית הנערות של מכבי ראשון לציון, אך גאוותו ביממה האחרונה היא על היותו המאמן שגידל את כספי. ארז התראיין היום (שישי) לאתר מנהלת הכדורסל, שם ניבא לחניכו לשעבר הצלחה והביע אופטימיות באשר לסיכוייו להשתלב בליגה הטובה בעולם.

- תחושת הצלחה?

"האמת כמו שאני מכיר את עומרי, ואת המשפחה, השמיים הם הגבול, זה עוד לא נגמר, הבחירה זה נחמד, אבל עכשיו מסתכלים קדימה כבר, אני מאמין שהוא יכול להיות מצוין גם בNBA".

- מה שבעצם שכנע את סקרמנטו לבחור בו, זאת התשוקה העצומה של כספי למשחק, זה משהו שתמיד היה לו או שהוא רכש עם השנים?

"תמיד היתה לו תשוקה, אני מכיר אותו מכיתה ו', בוא אני אתן לך דוגמא לבטחון העצמי ולתשוקה שלו, היה לנו משחק ISF על עלייה לטורניר הגמר, היינו בפיגור נקודה עם 0.4 שניות על השעון, לקחתי פסק זמן, עברו אצלי הרבה שחקנים, אף פעם לא
בא אלי ילד שבא אלי ואמר לי 'תן לי את הכדור, אני דופק להם סל ממגרש שלם', וזה מה שהיה, הוא קיבל את הכדור וקלע הוק שוט ממגרש שלם, יש לו את זה בעיניים, יש לו משהו אחר, הבן אדם היה בשגעון כבר בתור ילד".

"יש לו תכונות מיוחדות שלא נתקלתי בהן"

- מיד אחרי הבחירה אתמול בלילה המשפחה הודתה לך שבילדים ויתרת על אליפות ושמת את עומרי בעמדה מס' 3 למרות הגובה שלו.

"אני אתקן אותם, מה שאמרתי להם זה שאני יכול לשים אותו בעמדה 5, אבל אני אשים אותו בעמדה מס' 1, כדי שבבוגרים הוא יהיה מס' 3, והוא באמת שיחק אצלי בעמדה 1 לאורך כל השנה אז בילדים".

- היו לכם, בינך ובין עמרי ובין המשפחה, הרבה עליות ומורדות לאורך השנים, אפילו ויתרת עליו בגימנסיה בזמנו.

"אמת, זה מטבע הדברים, אני לא בן אדם קל וגם הם לא, אני מאוד מעריך את האבא, הוא היה מאוד מעורב כמו שהוא גם היום, הוא רצה ללכת לדברים שאני לא נתתי באיזשהו שלב, אבל לרגע זה לא היה משהו אישי, היתה התערבות שלהם בכמות
האימונים, אבל אני המשכתי לעבוד איתו אישית".

- בסופו של דבר ולמרות כל מה שאומרים עליהם, המשפחה של כספי היא חלק גדול בהצלחה שלו

"אני חושב שללא ספק, הם לא סתם עזרו לו, הם עזרו לו בגדול, אני למדתי מזה המון, למדתי שמשפחה יכולה לתת לילד בטחון וגיבוי, אני חושב שזה עזר לו, כמובן שיש בדרך מדי פעם תקריות ותנודות כאלה או אחרות, שמע, אני עובד עכשיו עם אחותו, אני
רואה איך הם עובדים, חבל על הזמן".

- מה עמרי צריך עוד לשפר כדי להיות שחקן NBA טוב?

"עוד קצת מכל דבר, עוד קצת את הקליעה, עוד קצת להתחזק, אבל אני חושב שהוא בנקודת מוצא טובה ואתה רואה שהוא רוצה עוד ועוד להתקדם".

- אתה כבר עובד עם עמרי כספי הבא?

"יש כמה ילדים על הכוונת, אחד מהמסקנות שלי מהסיפור של עמרי, שצריך לבשל אותם לאט, למרות שעוד פעם, יש לו תכונות מיוחדות שלא נתקלתי בהן, האופי, האופי...".

- אז בסופו של דבר האופי כנראה הכי חשוב מהכל?

"אני חושב שזה לא כנראה, זה הכי חשוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully