וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שאק עובר לקליבלנד

פיניקס סיכמה עם הקאבס את מעבר הדיזל, שיחבור ללברון. הסאנס יקבלו בתמורה את וואלאס ופאבלוביץ' ואת הבחירה ה-46 בדראפט

בזמן שב-NBA מתכוננים לדראפט שייערך הלילה (בין חמישי לשישי), אחד הטריידים הגדולים בשנים האחרונות קורם עור וגידים כששאקיל אוניל יעבור לקליבלנד. פיניקס סאנס, הקבוצה בה שיחק שאקיל בעונה החולפת. הגיעה לסיכום עם הקאבס, בה יחבור שאקיל ללברון ג'יימס.

בשבועות האחרונים נפוצו מספר שמועות בעניין המעבר של הדיזל. משהושג הסיכום בין הקבוצות, כעת מה שנותר הוא לסגור את ההעברה באופן רשמי. בתמורה לשאק תישלח קליבלנד לסאנס את הסנטר בן וואלאס וכן את סאשה פאבלוביץ'. הסאנס גם יקבלו את הבחירה ה-46 הלילה בדראפט וכן חצי מיליון דולר.

מאז פברואר חיפשו הקאבס סנטר משמעותי שיכול לעזור לליטאי זידרונאס אילגאוסקאס במאבקים בצבע. צירופו של אוניל יעזור לקליבלנד במטרה להשיג את מה שהשנה היא הייתה די קרובה אליו, הגעה לגמר ה-NBA וכמובן זכייה בתואר. בעונה שחלפה, כזכור, הגיעו הקאבס רק עד גמר המזרח, שם נופנפו על ידי אורלנדו מג'יק.

יצוין כי קליבלנד הייתה מצויה גם במגעים עם ניו אורלינס לגבי צירופו של טייסון צ'נדלר, אלא שהסגירה עם שאקיל והסאנס, תוריד את צ'נדלר מהפרק, כך אומרים מקורות ב-NBA. הבחירה בשאקיל נעשתה בין היתר גם כי נותרה לו עונה אחת בחוזה. אוניל העמיד העונה ממוצעים של 17.8 נקודות ו-8.4 ריבאונדים למשחק, ונבחר בפעם ה-15 למשחק האולסטאר.

חמש קבוצות, ארבע אליפויות

לקקטוס הגדול זו תהיה הקבוצה החמישית בה הוא ישחק, אחרי שנבחר על ידי אורלנדו בדראפט 1992 בבחירה הראשונה. החבירה לפני הארדוואי הביאה את הצמד לגמר ה-NBA ב-93' אך נוצחו.

אחרי ארבע שנים במזרח ארה"ב עבר אריסטו לחוף המערבי, ללוס אנג'לס לייקרס, בעונת 1996, בחוזה לשבע שנים ב-121 מיליון דולר. הציוות עם קובי בריאנט החזיר את הלייקרס למעמדה הראוי, והקבוצה הצהובה זכתה בשלוש אליפויות רצופות תחת ידיו של פיל ג'קסון בין השנים 2000-2002. החיכוכים והמאבקים על העמדה הבכירה נגד קובי גברו, ואחרי שנתיים נוספות ב-2004 חזר שאק מזרחה, כשהוא עובר למיאמי היט.

הדיזל הבטיח שהוא יביא לאוהדי מיאמי אליפות והוא קיים. אחת הסיבות למעבר שלו להיט היה הרצון לשחק עם הכוכב העולה דאז, דווין וויד. אחרי שנתיים שרצו ביחד הצליחו להביא שאק והפלאש את הטבעת המיוחלת לפלורידה. אחרי עוד שנה וחצי במיאמי הועבר שאקיל בטרייד לסאנס.

לאחר עונה וחצי, שוב יחזור שאק למרכז הבמה, כששוב הוא יהיה חלק מצמד חמד, הפעם עם לברון ג'יימס. ג'יימס הצליח לסחוב עם הצוות מסייע של הקאבס את הקבוצה עד לגמר המזרח, אבל היה חסר להם את האיש הגדול, שיתמודד שווה בשווה מול דוויט הווארד, שהצליח, ביחד עם חבריו, להאפיל על ג'יימס. אגב, ג'יימס, ההערכות מדברות על כך שהעונה הבאה 2009/10 תהיה האחרונה שלו בקאבס לפני שיעבור לניו יורק ניקס. כעת, תוכל להיות לו הזדמנות רצינית לעשות את זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully