וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספרד פרשה בשיא

אלופת אירופה חלמה על שבירת שיא המשחקים ללא הפסד, אך נתקלה בנבחרת ארה"ב, שהפתיעה אותה עם 0:2 ועלתה לגמר הקונפדרציות

עוד יום בעבודה עבור ספרד, חשבו כולם, בדרך למפגש החלומות מול ברזיל בגמר. אלא שאלופת אירופה הגאה פגשה הערב (רביעי) בנבחרת ארצות הברית העיקשת, שבמאמץ קבוצתי ותוך כדי תצוגה טקטית מרשימה ניצחה 0:2 ועלתה לגמר גביע הקונפדרציות. עכשיו ברזיל ודרום אפריקה המארחת צריכות להילחם על הזכות לפגוש את האמריקאים. אחרי הערב, לסלסאו יש את כל הסיבות להגיע מוכנים ולהשאיר את השאננות בבית המלון. תירוצים לא יתקבלו בהבנה בבית.

שחקניו של ויסנטה דל בוסקה, שעברו בקלות את שלב הבתים עם שלושה ניצחונות וללא שערי חובה, הגיעו כנראה שאננים והאמינו כי שבירת שיא 35 המשחקים ללא הפסד של ברזיל תבוא להם בקלות. אך ארצות הברית, שהשתחלה למקום בין ארבע הגדולות ממש במאסף, הפתיעה למן הפתיחה ולא חששה לתקוף את ספרד הפגיעה מן האגפים.

המאמן בוב בראדלי סיפק לפני המשחק תזכורת לגבי ההפסד של נבחרתו לספרד בשנה שעברה, לפני שזו המשיכה לזכייה באליפות אירופה, וסיפר על אכזבת השחקנים בזמנו. הפעם ארצות הברית ניצלה את האפקט וכבשה שני שערים תוך כדי ניצול טעויות מביכות בהגנה הספרדית. במחצית הראשונה היה זה ג'וזי אלטידור, שישב על הספסל של ויאריאל ולאחר מכן בילה חצי עונה כצופה במשחקיה של העולה החדשה חרז, שניער את צ'אבי וכבש מול איקר קסיאס הרדום. רבע שעה לפני הסיום סרחיו ראמוס פירגן לקלינט דמפסי שער קל שלמעשה חרץ את גורל המשחק.

ספרד תסתפק בהשוואת השיא של ברזיל, כשלשתיהן 35 משחקים ללא הפסד, ותתנחם בידיעה כי הנבחרות שזכו בשנים האחרונות בקונפדרציות חוו מפח נפש שנה לאחר מכן, במונדיאל. ב-2001 צרפת זכתה בטורניר ההכנה והתפרקה במונדיאל עם הדחה בשלב הבתים, וב-2005 ברזיל הניפה את גביע הקונפדרציות וכשלה במונדיאל בגרמניה, כשהודחה ברבע הגמר.

מהלך המשחק

דקה 7: פתיחה טובה של האמריקאים. דייויס ניסה במספרת נפלאה, אך החטיא במעט את המסגרת.

דקה 9: שוב ארצות הברית במהלך התקפי מוצלח שהתחיל באגף. דמפסי בעט מ-16 מטרים כדור שטוח ומסוכן שחלף ליד הקורה.

דקה 11: פברגאס שלח כדור רוחב חזק, וטורס בעט מחמישה מטרים החוצה.

דקה 27: גול! אלטידור קיבל כדור מדמפסי, ניער בסיבוב את צ'אבי ובעט כדור שקסיאס רק הדף פנימה. 0:1 מפתיע לארצות הברית

דקה 32: וייה עצר כדור תועה שהגיע לרגליו, ושלח בעיטה חזקה מעל השער.

דקה 45: טורס עבר את בוקאנגרה באגף ימין, נכנס לרחבה והבעיטה שלו נעצרה ברגלו של הווארד.

דקה 48: וייה בעט חד לפינה השמאלית של הווארד, אך השוער זינק והדף מצוין לקרן.

דקה 56: שוב וייה ניסה מקצה הרחבה, אבל הכדור היה חלש מדי ונקלט על ידי הווארד.

דקה 64: פברגאס בעט מ-16 מטרים, הווארד הדף לא טוב, אבל לא היה מי שימשיך לרשת.

דקה 65: הפעם תורו של ראמוס לבחון את עירנותו של שוער אברטון, ששלח את הכדור לקרן.

דקה 74: גול! פילהאבר מסר נהדר לדונובן שהוציא כדור רוחב, ראמוס עצר את הכדור, אך למעשה "בישל" לדמפסי שבעט בין רגליו אל הרשת. 0:2 מדהים לארצות הברית

דקה 81: אלונסו ירה למרכז השער, שוב הווארד במקום.

דקה 86: בראדלי הבן השאיר את חבריו בעשרה שחקנים, לאחר אדום ישיר.

הרכב נבחרת ספרד: איקר קסיאס, סרחיו ראמוס, ז'ראר פיקה, קרלס פויול, ז'ואן קאפדבילה, ססק פברגאס (סנטי קסורלה, 68), צ'אבי אלונסו, צ'אבי, אלברט ריירה (חואן מאטה, 78), דויד וייה, פרננדו טורס.

הרכב נבחרת ארצות הברית: טים הווארד, ג'ונתן ספקטור, ג'יי דמריט, אוגוצ'י אוניוו, קרלוס בוקאנגרה, קלינט דמפסי (ג'ונתן בורנסטין, 88), מייקל בראדלי (הורחק, 86), ריקרדו קלארק, לנדון דונובן, צ'ארלי דייויס (בני פילהאבר, 67), גוז'י אלטידור (קונור קייסי, 83).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully