וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארבעה שחקני אירן הושעו מכל פעילות

התקשורת האירנית מדווחת שארבעה מבין ששת השחקנים שעלו לשחק עם סרטי מחאה "פרשו מהנבחרת". כמו כן דרכונם עדיין לא הוחזר

ביום רביעי שעבר משכו שישה שחקני נבחרת אירן את תשומת לב העולם, כשעלו למשחק הנבחרת בדרום קוריאה עם סרט ירוק על פרק היד. הסרט נועד לסמל תמיכה במחנה הרפורמיסטי בראשות מיר חוסיין מוסאווי, שטוען כי תוצאות הבחירות לנשיאות זויפו ודורש בחירות חוזרות. הפגנות המוניות ברחבי אירן גרמו למספר הרוגים מקרב המפגינים.

היום (שלישי), על פי פרסומים בעיתונים פרו ממשלתיים באירן, השיגו הרשויות את הנקמה. עלי קרימי, מהדי מדאביקיה, חוסיין קעאבי ו-ואהיד השמיאן הושעו מהנבחרת, או לפי הפרסום, "פרשו" מכל פעילות. אגב, השחקנים קיבלו במחצית הוראה להוריד את הסרטים ונענו לה, אך כאמור, פעולה זו לא שכנעה את הרשויות. על הארבעה אגב, נאסר להתראיין.

גורלם של שני השחקנים הנותרים עדיין אינו ידוע. מלבד אותה השעייה מהנבחרת, כל השישה לא קיבלו את דרכונם בחזרה, לאחר שחזרו לטהרן. כזכור, ראשי הנבחרת הכחישו כי הסרטים נענדו כמחאה וטענו כי היה מדובר באקט דתי, אך הרוחות בתקשורת האירנית סוערות.

על פי דיווחים, התקרית בסיאול הובילה למעצרו של מוחסן סאפאי פרחאני, שהיה יו"ר ההתאחדות תחת המנהיג הרפורמיסטי מוחמד חטאמי. ארגון חיזבאללה אגב, האשים את פרחאני ששיחד את ששת השחקנים לענוד את הסרטים הירוקים.

להתערבות הרשויות באירן לנעשה בנבחרת עשויה להיות השפעה חמורה על הכדורגל באירן. פיפ"א, התאחדות הכדורגל העולמית, לא סובלת ולא מקבלת התערבות ממשלתית בנעשה בכדורגל במדינה. ב-2006 הושעתה אירן לזמן קצר לאחר התערבות לא נאותה מצד הממשלה. כעת מעניין יהיה לראות כיצד תגיב פיפ"א להשעיית ארבעת השחקנים. הנשיא אחמדינג'אד ידוע כחובב כדורגל ועל פי פרסומים גם היה זה שהביא לפיטוריו של מאמן הנבחרת, עלי דאי, לאחר הפסד 2:1 לערב הסעודית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully