וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדאל: "אחת ההחלטות הקשות בקריירה"

כאבי הברכיים הכריחו את השור הספרדי לפרוש מווימבלדון: "לא מרגיש מוכן להתחרות בטורניר כה חשוב. דודי סלע הוגרל נגד סנטיאגו גונזלס

עוד יותר מטורנירי ההכנה, הסיפור הגדול של הימים האחרונים בנוגע לטורניר ווימבלדון, שייפתח לו בשבוע הבא, היה רפאל נדאל. שמועות רבות אפפו את הטניסאי מספר 1 בעולם, שסובל מכאבים בברכיים מאז אותו הפסד בסיבוב הרביעי של הרולאן גארוס לרובין סורדרלינג, שמנע ממנו להשתתף בטורניר ההכנה בקווינס. בימים האחרונים עוד היה נדמה כאילו הספרדי ישתתף בטורניר, אלא שהערב (שישי), במסיבת עיתונאים שכינס, הודיע נדאל כי לא יתחרה בטורניר הדשא היוקרתי.

מוקדם יותר היום עוד ערך נדאל משחק אימון נגד סטניסלאס ואוינקה השוויצרי על משטח דשא, במה שהיה אמור להיות סוג של הכנה אחרונה לטורניר. במשחק עצמו הפסיד נדאל 4:6, 7:6 (10:3), אך לאחריו, כמו גם אחרי המשחק שערך אמש נגד לייטון יואיט, היה נדמה כאילו הוא כשיר לאליפות, אפילו אם שני המשחקים הסתיימו בהפסד והספרדי היה רחוק משיאו. לאחר מכן הוגרל נדאל נגד ארנו קלמון הצרפתי בסיבוב הראשון, אך, כאמור, את הטורניר הזה ייראה אלוף ווימבלדון מהבית. זו תהיה הפעם הראשונה מאז 2002 (והשניה מזה 35 שנה) שאלוף הטורניר לא חוזר לנסות ולהגן על תארו.

"זו היתה אחת ההחלטות הקשות בקריירה שלי, אך לצערי, לא אוכל להשתתף השנה בווימבלדון. אני פשוט לא מרגיש כשיר ב-100 אחוז, לא מרגיש מוכן להתחרות בטורניר חשוב כמו ווימבלדון", אמר נדאל המאוכזב במסיבת העיתונאים. "ניסיתי הכל - ניסיתי להיכנס בשבוע האחרון לכושר הכי טוב שאפשר, והיום היה המבחן האחרון שלי. לא הרגשתי נורא ואיום, אבל אני פשוט לא בשיאי. אחת הבעיות הגדולות היתה שכשיחקתי, חשבתי יותר על הברכיים מכאשר על המשחק שלי".

כעת, צפוי נדאל לנוח מספר שבועות ורק אז ישוב לסבב. "הגעתי לגבול שלי כרגע. אני צריך לעצור לרגע, ולחזור חזק יותר". נדאל נשאל האם בעיות הברכיים שלו עלולות למנוע ממנו להתקדם בקריירה, אך ביטל את החששות: "זה לא כרוני. אני בטוח שאני יכול להתאושש מזה. אני בן 23 ומקווה שתהיה לי קריירה ארוכה. אף אחד לא מאוכזב יותר ממני ומקהל, אבל הוא חייב להבין שניסיתי הכי טוב שיכולתי", אמר הספרדי.

הגרלה נוחה לסלע

דודי סלע יפתח את הופעתו בטורניר נגד סנטיאגו גונזלס המקסיקאי. גונזלס (26, 1.91 מ') רושם הופעת בכורה בסיבוב הראשון של הטורניר, והוא מדורג במקום ה-233 בעולם. סלע, המדורג 47 בעולם, יתמודד בסיבוב השני עם המנצח בין סבייר מאליס הבלגי לריינר שוטלר הגרמני, וזאת במידה שיחלוף על פני המקסיקני.

הטניסאית הבכירה של ישראל, שחר פאר, תתעמת בסיבוב הראשון נגד מריה אלנה קאמרין האיטלקיה. לקאמרין בת ה-27 יהיה זה טורניר ווימבלדון שביעי בקריירה, והיא מדורגת כיום במקום ה-94 בעולם. קאמרין עברה רק פעמיים בקריירה את הסיבוב הראשון בטורניר בשנים 2003 ו-2004. במידה שפאר תצליח לנצח את האיטלקיה, היא צפויה לפגוש משוכה גבוהה בדמותה של נדיה פטרובה הרוסיה, המדורגת עשירית בטורניר.

אלוף הרולאן גארוס הטרי, רוג'ר פדרר, יקווה לפתוח ברגל ימין את המסע לעבר תואר גראנד סלאם מספר 15, כשיתעמת בסיבוב הראשון עם לו יין-הוסאן הטייוואני. בהמשך צפוי פדרר לפגוש את פינאליסט אליפות צרפת, רובין סודרלינג, אותו ניצח בשלוש מערכות בעימות ביניהם על החימר הפריסאי. אם פדרר ישכיל לזכות בטורניר, הוא ישוב למקום הראשון בעולם על חשבון הספרדי הפצוע.

אנדי מארי, תקוות הבריטים לתואר גראנד סלאם מקומי מאז פרד פרי ב-1936, לא יפגוש מדורגים בכירים ממנו לכל אורך הטורניר, ובסיבוב הראשון יחכה לו האמריקאי רוברט קנדריק. הרביעי בעולם, נובאק דג'וקוביץ', יפגוש בסיבוב הראשון את הצרפתי ז'וליאן בנטו, והחמישי בטורניר, הארגנטינאי חואן מרטין דל פוטרו יתעמת עם אנדרס ספי האיטלקי.

משחקים נוספים:

ג'יימס בלייק (ארה"ב) - פבריס סנטורו (צרפת)
פרננדו ורדאסקו (ספרד) - ג'יימס וורד (בריטניה)
ג'ו-ווילפריד צונגה (צרפת) - אנדריי גולובב (קזחסטן)
איבו קרלוביץ' (קרואטיה) - לוקאס לאקו (סלובקיה)
מרין צ'יליץ' (קרואטיה) - אלברטו מרטין (ספרד)
טומי רוברדו (ספרד) - לוקה גרגורק (סלובניה)
מרדי פיש (ארה"ב) - סרחיו רויטמן (ארגנטינה)
מראט סאפין (רוסיה) - יס לוין (ארה"ב)
חואן קרלוס פררו (ספרד) - מיכאיל יוז'ני (רוסיה)
ג'יל סימון (צרפת) - בובי ריינולדס (ארה"ב)

הגרלה סבירה לסאפינה ושראפובה

המדורגת ראשונה בנשים, דינארה סאפינה, לא ממש אוהבת את משטח הדשא, אבל להוטה לזכות בתואר גראנד סלאם ראשון, והיא תחל את דרכה מול לורדס דומיניקז לינו הספרדיה. בסיבוב הבא עשויה סאפינה לעמוד מול משוכה גבוה בדמות ניקול ואידסובה הנאווה, שהידרדרה לאחרונה בדירוג WTA למקום ה-67.

המדורגת שנייה בטורניר, סרינה וויליאמס, תפגוש את נאוזה סילבה הפורטוגלית, כשבהמשך מחכה לה לוסי ספארובה. ונוס וויליאמס תתמודד נגד השוויצרית סטפאני וואגל. הרביעית בדירוג, אלנה דמנטייבה, תפגוש את בת ארצה הרוסיה אלה קודריאבצבה.

אלופת הרולאן גארוס סבטלנה קוזנצובה תתעמת עם אקיקו מוריגאמי היפנית, הסרבית ילנה יאנקוביץ' תקווה לא למעוד מול ג'וליה גוארגס הגרמניה. מריה שראפובה, שחזרה לאחרונה מפציעה ארוכה, מדורגת 24 בטורניר, ותפגוש בסיבוב הראשון את ויקטוריה קוטוזובה האוקראינית. בהמשך עשויה שראפובה להתמודד נגד ג'יזלה דולקו הארגנטינאית.

אנדי רם ובן זוגו הבלארוסי מקס מירני, יפתחו את טורניר זוגות הגברים מול מיודעו של דודי סלע, סטניאגו גונזלס, ובן זוגו האמריקאי טרביס רוטנמאייר. יוני ארליך ובן זוגו הבריטי ג'יימי מארי יתעמתו בסיבוב הראשון עם המדורגים במקום השמיני הפולני לוקאש קובוט והאוסטרי אוליבר מאראש.

דודי סלע ישחק בזוגות יחד עם סטפן קובק האוסטרי, והם יפגשו בסיבוב הראשון את הצרפתים ארנו קלמון ומרק מיקל. שחר פאר תשתף פעולה בזוגות הנשים עם הארגנטינאית ג'יזלה דולקו, והן תפגושנה בסיבוב הראשון את ג'רמליה גרות' האוסטרלית ובת זוגה הצ'כית רנאטה ווראקובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully