וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בופון: "הבעיה שלנו היא בגישה למשחקים בטורניר"

שוער איטליה ניסה להסביר את ה-1:0 המביך מול מצרים בקונפדרציה, והתקשורת לא ריחמה: "הטורניר מראה לאיטליה את הגורל שלה"

אמנם זה רק גביע הקונפדרציות, נכון שאיטליה נראתה אנמית ברוב שלבי המשחק, מרצ'לו ליפי שינה את ההרכב וחלוצי האזורי החמיצו ברשלנות, אבל למצרים זה לא אכפת. הפרעונים חגגו הלילה מדרום אפריקה ועד קהיר, מיוהנסבורג ועד אלכסנדריה. הניצחון המדהים על אלופת העולם איטליה (0:1) הוציא עשרות אלפי בני אדם לחגוג לאורך הנילוס, וסיפק את הסנסציה הראשונה של הטורניר. מנגד, האיטלקים נותרו המומים ושני המשחקים בטורניר סיפקו להם חומר למחשבה לקראת המשחק המכריע נגד ברזיל (יום א') אותו הם חייבים לנצח כדי להשאיר לעצמם סיכוי להעפיל לחצי גמר הטורניר.

ג'יאנלואיג'י בופון ספג את השער בדקה ה-40, כשמוחמד חומוס נותר בלתי מכוסה במרכז הרחבה ונגח פנימה כדי להעניק למצרים ערב בלתי נשכח. "התאמצנו והשקענו הרבה בהכנה לטורניר, וזה טורניר לא קל", אמר בופון לאחר ההפסד, ודבריו עשויים להדאיג עוד יותר את האיטלקים, שכן אם כך נראית אלופת העולם אחרי הכנה, יהיה לה קשה לשמור על התואר בגביע העולם 2010. "אנחנו אלופי העולם, וזה רק משחק אחד, אני חושב שתיקו היה מוצדק יותר", המשיך השוער, "אני חושב שהבעיה שלנו היא בגישה למשחקים בטורניר. אחרי כמה דקות אנחנו משחקים כאילו לא מעניין אותנו לכבוש שער. נגד מצרים היינו התקפיים, אבל לא הצלחנו להבקיע, לא תמיד זה מצליח".

והפעם זה לא הצליח לאיטלקים משום שהקולגה של בופון, השוער המצרי איסם אל חדארי הציל את נבחרתו פעם אחר פעם, והשאיר את וינצ'נזו יאקווינטה, לוקה טוני וג'וזפה רוסי מתוסכלים. "היינו שווים לפחות שער", אמר מרצ'לו ליפי בסיום, השוער שלהם הפגין יכולת פנטסטית. מצרים שיחקה היטב בשני משחקיה בטורניר". ליפי טען שב-25 הדקות האחרונות איטליה שיחקה היטב, אבל קדמו להן דקות גרועות של האזורי. "לא היינו אגרסיביים, ולא ביצענו את מה שהתאמנו עליו".

המאמן מרצ'לו ליפי הזהיר את שחקניו מפני המצרים, אך זה לא ממש עזר משום שאיטליה התעוררה רק ב-20 הדקות האחרונות, ליפי ביצע חמישה שינויים בהרכב מול מצרים, והדבר ניכר בחוסר התיאום שבלט לעין. "נגד ברזיל נהנה חייבים לקחת את היוזמה מהפתיחה", אמר ליפי כשפניו ליום ראשון, "אנחנו חייבים לנצח". בופון התייחס אף הוא למפגש עם ברזיל, ואמר: "אנחנו חייבים לעלות למשחק בלי לעשות חישובים ולחשוב מה קורה במשחק בין מצרים לארצות הברית, אנחנו חייבים לשחק כדי לנצח, אנחנו חייבים להראות שאנחנו מסוגלים להתחרות עם מי שמאיימת על התואר שלנו".

"יש לנו נבחרת חסרת דמיון ונחישות"

התקשורת האיטלקית, שלא התרשמה מהניצחון על ארצות הברית במשחק הפתיחה בטורניר, מיהרה לנעוץ שיניים בליפי ושחקניו. "איטליה, עכשיו הכל הופך מסובך יותר", אמרה כותרת הבוקר (שישי) המעודנת יחסית של ה"קוריירה דלו ספורט", ואילו בעיתון "טוטוספורט" כתבו כי "יש להרכין ראש מול המצרים לאות תודה, על שהראו לאזורי עד כמה הם לא מצליחים לממש את יכולתם. למרות כמה סימני חיוניות, עצוב היה לראות איך איטליה משחקת, ומדובר בחומר נפץ לקראת העתיד, כי גביע קונפדרציה הוא טורניר כנה לדבר האמיתי".

"לה סטמפה" תקף את חוסר הריכוז של שחקני האזורי ליד השער והגדיר את המחצית הראשונה של אלופת העולם כ"בלאקאאוט". פרשן הכדורגל של העיתון, רוברטו בקאנטיני, לא מצפה מנבחרתו לגדולות ונצורות וניבא שברזיל וספרד תתמודדנה על תואר גביע הקונפדרציה. "הטורניר מראה לאיטליה את הגורל שלה", כתב בקאנטיני, "יש לנו נבחרת חסרת דמיון ונחישות. פירלו ודה רוסי לא מספיקים כרגע, אבל אין מי שיוכל להוסיף ברק, וגם ההגנה בראשות קנבארו הוותיק נראית רע". גם ליפי לא חמק מהביקורת ונכתב בציניות כי הסגל הוותיק והחלוד שזימן לטורניר "לא אכזב וסיפק את הסחורה".

חסן שאטה: "זאת הרגשה פנטסטית"

מאמן נבחרת מצרים, חסן שאטה, צהל בסיום: "זאת תוצאה מצוינת. שיחקנו טוב גם נגד ברזיל, והניצחון הזה נותן לנו תקווה שאפשר להגיע לחצי הגמר. זאת הרגשה פנטסטית, ניצחון ענק, אנחנו מאוד גאים". גם כוכב מצרים מוחמד זידאן, שנפצע במהלך המשחק והוחלף, לא הסתיר את התרגשותו. "הוכחנו שאנחנו יכולים לשחק כדורגל טוב". המגן וואהל גומה הוסיף: "הם שחקנים גדולים וחזקים מהטופ של הסרייה A, וזה הופך את הניצחון למרגש יותר".

עוזר מאמן מצרים, שאקווי גאריב, חגג עם השחקנים בחדר ההלבשה. "שיחקנו מצוין נגד אלופת העולם, זה היה משחק טקטי, היינו מרוכזים מאוד, הכרחנו את האיטלקים לשנות את המשחק שלהם. הצלחנו לנצח את אלופת העולם ואני חושב שהיינו יותר טובים מהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully