וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר הטילים, גרסת הכדורגל

ב-1966, בפעם היחידה שצפון קוריאה עלתה למונדיאל, היא כבשה את לב האוהדים. עכשיו היא חוזרת לזירה המרכזית, אהובה הרבה פחות

רוח חדשה ומרעננת תנשב בשנה הבאה בדרום אפריקה, לאחר שצפון קוריאה - לראשונה אחרי 44 שנה - הבטיחה את מקומה בגביע העולמי. בעקבות התיקו אתמול (רביעי) של אירן מול דרום קוריאה, צפון קוריאה הייתה צריכה תיקו בלבד מול ערב הסעודית, ולאחר שהשיגו את ה-0:0 המיוחל - הצפון קוריאנים הבטיחו את עלייתם האוטומטית למונדיאל מהבית האסיאתי, יחד עם יפן, אוסטרליה ודרום קוריאה, כשלראשונה בהיסטוריה שתי הקוריאות ייפגשו במשחקים.

הפעם הקודמת והיחידה שבה צפון קוריאה שיחקה במונדיאל הייתה ב-1966, אז הייתה אחראית לשניים מהמשחקים הבלתי נשכחים בתולדות המפעל: האחד היה הניצחון 0:1 על איטליה, מה שנחשב עד היום לאחת הסנסציות הגדולות בהיסטוריה של המונדיאל, והשני היה ההפסד 5:3 לפורטוגל, כשהצפון קוריאנים כבר הוליכו 0:3 אחרי 25 דקות ורק קאמבק מדהים של אוסביו הפורטוגלי, שכבש רביעייה, מנע עוד סנסציה. ב-1966 הצפון קוריאנים הקטנים והצנועים היו אהובי הקהל האנגלי, אבל ספק גדול אם גם הפעם המדינה הקומוניסטית תזכה לכזה סוג של אהדה, וזה לא רק בגלל התנהגותו הבעייתית והפרובוקטיבית של מנהיגם קים ז'ונג איל, אלא בעיקר בעקבות סגנונם ההגנתי והמשעמם.

הנשק: הגנה הגנה הגנה

אתמול (רביעי) הצפון קוריאנים, המדורגים 106 בעולם בדירוג פיפ"א, הציגו מול ערב הסעודית את כלי הנשק שאפיין לאורך כל הקמפיין - ההגנה. הנבחרת הנחושה ספגה חמישה שערים בלבד בשמונה משחקי מוקדמות, וגם אתמול, מול 66 אלף צופים נלהבים ובחום של 40 מעלות, השוער רי מיונג קוק הצליח לשמור על רשת נקייה עם כמה הצלות מרהיבות ששמרו על ה-0:0 המיוחל.

"נאלצנו להתגונן ברוב המשחק, אבל עמדנו בלחץ של הסעודים", אמר בגאווה המאמן קים יונג ז'ון קים, "המפתח לניצחון היה בהכנה המוקדמת שלנו למשחק. עברנו מסע ארוך, היה חם, אבל האמונה שלנו והנחישות שלנו השיגו את התוצאה המבוקשת".

הבעיה היא שגם מבחינה התקפית הצפון קוריאנים מציגים מיעוט שערים, כשכבשו שבעה שערים בלבד בשמונה משחקים. "הקבוצה הזאת מתרכזת במשמעת הגנתית", מספר טה סה יונג, אחד מהשחקנים היחידם מצפון קוריאה שזכה לצאת מהמדינה המבודדת ומשחק בליגה היפנית, "יש להם איכויות הגנתיות מרשימות, אבל גם יכולות טכניות התקפיות והרבה שחקנים מהירים".

החשש: החרמה מהמונדיאל

בינתיים המדינה עולה לכותרות בעיקר בזכות משבר הטילים שיוצר מנהיגה, וחובבי הכדורגל בצפון קוריאה מקווים שנשיאם הלא צפוי לא יהיה מעורבת בעוד פעילות שתסכן את ההשתתפות במונדיאל. על אף שהכדורגל הוא ענף הספורט הפופולרי במדינה, המנהיגות לא היססה בעבר לאסור על הנבחרת הלאומית לצאת התחומי המדינה, כך שאחרי המוקדמות למונדיאל 1994 צפון קוריאה יצאה לחלוטין מכל פעילות בינלאומית לתקופה ארוכה. אומנם ב-1999 הנבחרת השתתפה במשחקים האסיאתיים בבנגקוק, אבל לא לקחה חלק במוקדמות למונדיאלים ב-1998 וב-2002.

החשדנות הצפון קוריאנית וההתנהלות ההזויה של ההנהגה הגיעה גם לכדורגל. כזכור, אחרי שצפון קוריאה הפסידה ליריבתה המושבעת מהדרום במסגרת המוקדמות, ההתאחדות טענה לא רק שהשופט משוחד ו"הפך את המשחק להצגת תיאטרון", היא אף האשימה כי השחקנים הצפון קוריאנים הורעלו במכוון על ידי ראש ההתאחדות הדרום קוריאנית בכבודו ובעצמו "בניסיונו לפגוע באומה הצפון קוריאנית". אם מוסיפים לכל זה את הסגנון ההגנתי של הנבחרת, את הסגירות התקשורתית ואת ההתנהלות של הממשלה המקומית, הרי שספק אם הנבחרת הזו תזכה לאהבה ולסימפתיה. לשמחתם, בכדורגל הכל אפשרי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully