וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גביע הקונפדרציות: הנה זה מגיע

שנה לפני המונדיאל, ייפתח הטורניר בראשון כשדרום אפריקה תפגוש את עירק, וספרד תתעמת עם ניו זילנד. ברזיל ואיטליה נערכות גם הן

צפו בהכנות של ברזיל ומצרים לתחילת הטורניר

צילום: רויטרס, עריכת: גדי ויינסטוק

ביום חמישי שעבר בעוד שנה בדיוק ייפתח המונדיאל בדרום אפריקה, וכעת, שנה לפני, יחל טורניר גביע הקונפדרציות. פיפ"א מארגנת את הטורניר מאז 1997 כאשר בעבר הוא שוחק אחת לשנתיים, אך מאז 2005 הוא משוחק אחת לארבע שנים, שנה לפני פתיחת טורניר גביע העולם.

אם בעבר ההתייחסות לטורניר מסוג זה הייתה דלה, הרי שאל הטורניר השנה מגיעים כוכבים רבים, כך שאפשר לצפות לרמה גבוהה. השנה אנחנו נזכה לשידורים ישירים מהטורניר הנערך בדרום אפריקה (המשחקים המרכזיים בערוץ הראשון, שידורים נוספים בספורט 1 וספורט 2) בו יטלו חלק שמונה נבחרות.

הנבחרות המשתתפות, מלבד מארחת המונדיאל, הן אלופות היבשות: אלופת העולם איטליה מגיעה כאחת הפייבוריטיות בהופעת הבכורה שלה, ביחד עם זוכת הקופה אמריקה ב-2007, ברזיל. גם אלופת אירופה, ספרד, תסתער על הגביע, שנה לפני המונדיאל בה היא רוצה לזכות לראשונה בתולדותיה. אלופת אסיה, עירק, תשלח את הנבחרת מהמדינה השסועה שאולי תוכל למצוא קצת מזור בטורניר. אלופת אפריקה החזקה, מצרים, אלופת צפון-מרכז אמריקה, ארצות הברית ואלופת אוקיאניה, ניו זילנד, ישלימו את מניין הנבחרות.

שמונה הנבחרות חולקו לשני בתים כשמכל בית תעלנה שתי נבחרות לחצי הגמר, משם ישוחק הטורניר בשיטת גביע עד לזוכה. בית א' כולל את ספרד, דרום אפריקה, עירק וניו זילנד, בעוד בית ב', חזק הרבה יותר, ובו תשתתפנה ברזיל, איטליה, ארה"ב ומצרים. ביום ראשון תיפתח האליפות עם שני משחקים בבית א'. דרום אפריקה תפגוש ביוהנסבורג את עירק (17:00), כאשר במשחק השני תתמודדנה ניו זילנד וספרד ברוסטנבורג (21:30).

דרום אפריקה מקווה לזנק

בבפאנה בפאנה קיימת התחושה לפיה הטורניר הזה יכול להוות נקודת זינוק מצוינת עבור הנבחרת לקראת הטורניר שנה הבאה. המאמן ג'ואל סנטאנה ביקש ממבקריו לחכות עם החיצים עד לגביע הקונפדרציות, שם הוא מוכן להישפט. "אם ננצח את עירק, נקבל ביטחון רב לקראת ההמשך", אמר סנטאנה. אגב בשורותיה של המארחת אפשר יהיו לראות את שחקני מכבי חיפה, ת'מבינקוסי פאנטני ופיטר מסיללה, כשחלוץ נוסף של הנבחרת, ברנארד פארקר, נמצא על הכוונת של הירוקים. מי שאמור להוביל את המארחים הוא הקשר הנפלא של אברטון, סטיבן פינאר, ואם ממנו לא תבוא הישועה, תסתפק דרום אפריקה בהצגת השמות האקזוטיים של הטורניר, עם מקבת סיבאיה ואינוסנט מדלדלה.

בורה מילוטינוביץ' הוא מאמן נודד. ביותר מ-30 שנות האימון שלו הוא החליף קבוצות, אבל בעיקר נבחרות רבות. אחרי מקסיקו, קוסטה ריקה, ארה"ב, ניגריה, סין, הונדורס וג'מאייקה, התיישב הסרבי בעירק השנה. לעירק הסגל הכי צעיר באליפות, כשממוצע גיל השחקנים עומד על 24 שנים ושמונה חודשים, ומככבים בו הקפטן יונס מחמוד, שכבש את שער הניצחון בגמר האסייתי מול סעודיה, נשאט אקרם המצוין, שישחק בעונה הבאה בטוונטה ההולנדית ומולה מוחמד, העירקי הראשון שכבש בליגת האלופות, כשעשה זאת במדי אנורתוזיס פמגוסטה.

ספרד תפגוש את ניו זילנד במשחק השני. אלופת אירופה 2008 יודעת שהיא מגיעה כאשר רבים מסמנים אותה כפייבוריטית הראשית לזכייה, לאור תוצאותיה, וכן לאור יכולותיהן של המתחרות העיקריות שלה, ברזיל ואיטליה. יש לנו הרבה כבוד ליריבות שלנו", אמר איקר קסיאס, שוער נבחרת ספרד, "אבל ננסה לעשות כמיטב יכולתנו". ויסנטה דל בוסקה זימן סגל עתיר כוכבים, למרות החסרון של אנדרס אינייסטה ומרקוס סנה הפצועים, וספרד תנסה להאריך את רצף 32 המשחקים ללא הפסד. בשלב הבתים היא אמורה לעשות זאת בקלות מול היריבות הנחותות. בחצי הגמר, מול ברזיל או איטליה, זה כבר יהיה סיפור אחר.

ספרד תתעמת עם נבחרת שעל הנייר היא לא הכי חזקה באליפות, אבל היא בטוח הכי גבוהה. ממוצע הגובה של שחקניה עומד על 1.85 מטרים, כך שלאיקר קסיאס ולהגנת ספרד תהיה הרבה עבודה בגבהים. הקפטן והשחקן הבכיר של ניו זילנד, ריאן נלסן מבלקבורן, פצוע ולא ישחק בטורניר, וכך הנבחרת שהפתיעה השבוע עם הפסד מכובד 4:3 לאיטליה, תציג הגנה חסרת מנהיגות ושני חלוצים מסוכנים בדמות כריס קילן ושיין סמלץ, שחקן העונה של הליגה האוסטרלית שהרשים מול איטליה. המפגש עם עירק יכול להכין את ניו זילנד נפשית לקראת ההתמודדות בפלייאוף על העלייה למונדיאל, שם היא תפגוש את החמישית מהאיזור האסייתי. עוד קודם לכן, ירצו ה"אול ווייטס" להשיג ניצחון ראשון במפעל בו הם נוטלים חלק בפעם השלישית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

דונגה מכין את הקרקע לנפילה?

ברזיל תתעמת במשחק הראשון נגד מצרים (שני, 17:00). היא מגיעה למשחק לאחר שני ניצחונות במוקדמות דרום אמריקה למונדיאל ואחרי שכבשה את המקום הראשון בבית. דונגה אמנם הצהיר כי המוקדמות מעניינות אותו הרבה יותר מאשר הטורניר, אבל הוא לא יגיד 'לא' לזכייה בו. "אם אתה משנה את כל מבנה הנבחרת, לשחקנים לא יהיה את אותו הביטחון והתמיכה", רמז דונגה לפני המשחק הראשון של הסלסאו נגד מצרים. המבחן הגדול של דונגה יהיה בסגנון המשחק, עליו הוא זוכה ללא מעט ביקורות מבית, חרף הניצחונות. בברזיל יש גם מי שלא רוצים לראות זכייה בתואר, מתוך הסתמכות על תקדימי עבר. צרפת זכתה בטורניר ב-2001 עם ז'אק סנטיני והתרסקה במונדיאל שנה לאחר מכן, וגם ברזיל לא עמדה בציפיות ב-2006 אחרי הניצחון המרשים 1:4 על ארגנטינה בגמר הקונפדרציות שנה לפני כן.

האפריקאים מצידם לא ממש מתרגשים מהמפגש עם אלופת העולם מודל 2002. המאמן חסן שחאטה מאמין כי לנבחרת המצרית סיכוי לא רע להפתיע את ברזיל. "גם אנחנו נבחרת גדולה שלא צריכה לפחד מהיריב שלה", אמר. "אנחנו מורגלים לשחק נגד נבחרות גדולות. בשנים האחרונות שיחקו משחקי ידידות נגד ארגנטינה, ספרד ופורטוגל". מצרים מוטרדת מהקמפיין המאכזב עד עתה בבית 3 האפריקאי, שם היא מדורגת אחרונה ורחוקה מחלומות החזרה למונדיאל אחרי 20 שנה. הכוכב עאמר זאקי פצוע ונשאר בחוץ, כמו גם מידו הפרובלמטי, וכך האחריות תיפול על כתפיהם של יקיר ישראל מוחמד אבוטריקה (חשף באליפות אפריקה חולצה עם הכתובת: "אני מזדהה עם עזה") והחלוץ מוחמד זידאן מדורטמונד.

איטליה, שתפגוש את ארה"ב במשחקה הראשון שגם ייערך ביום שני (21:30), תחסר את הקפטן פאביו קנבארו עקב פציעה. האזורי ייאלצו להתמודד עם עוד מספר פציעות וג'נארו גאטוסו מתוסכל: "אנחנו צריכים להתמודד למרות כל זה. נצטרך לשחק מסוגר יותר". המאמן מרצ'לו ליפי השאיר בחוץ את אהובי הקהל אלסנדרו דל פיירו ואנטוניו קסאנו וכך גם את אחד ממצטייני הליגה, גטאנו ד'אגוסטינו מאודינזה, אבל נהנה מסגל עמוס אפשרויות. צעירים מסוגם של ג'וזפה רוסי ודוידה סנטון יקבל הזדמנות לתפוס מקום של קבע בהרכב. "זו המדינה בה נולדתי ובה חיים הוריי ורבים מחבריי. ברור שאני מתרגש", אמר רוסי לקראת המפגש מול האמריקאים.

מאמן נבחרת ארצות הברית, בוב בראדלי, יציג בעיקר את בנו מייקל המשחק בבורוסיה מנשנגלאדבך ונחשב, מלבד הפיקנטריה, לשחקן המרכזי בנבחרת. בחלק האחורי תצפה לטים האוורד והבלמים קרלוס בוקאנגרה ואוגוצ'י אוניוו עבודה קשה מול ברזיל ואיטליה, ובחוד יהיו אלה קליט דמפסי, לנדון דונובן והצעיר ג'וזי אלטידור שינסו לעקוץ. בסגל ניתן למצוא גם את ג'ונתן בורשטיין ובני פילהאבר היהודים, שבעונה שעברה היו קרובים להצטרפות למכבי תל אביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully