וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיטסבורג פנגווינס זכתה בגביע סטנלי

גברה 1:2 על דטרויט רד ווינגס בחוץ במשחק השביעי והניפה את הגביע הנחשק אחרי ניצחון 3:4 בסדרת הגמר. מקס טלבו כבש צמד

היא דווקא הייתה האנדרדוג במשחק ובסדרה, אבל זה לא הפריע לפיטסבורג פנגווינס לזכות הלילה (בין שישי לשבת) בגביע סטנלי, לאחר ניצחון 3:4 בסדרת הגמר המותחת מול דטרויט רד ווינגס. האורחים הצליחו לפצח את הבונקר של הקבוצה מעיר המכוניות, שנוצחה רק פעם אחת בפלייאוף בביתה (עד המשחק עמדה על מאזן של 1:11), ולגבור על האלופה המכהנת 1:2 במשחק השביעי בדרך לאליפות ראשונה מאז 1992, אז הם זכו בשתיים ברצף.

הניצחון של הפנגווינס עוד יותר ראוי להערכה שכן הם הצליחו להתמודד טוב מאוד חרף חסרונו של הקפטן סידני קרוסבי. צמד שערים של מקס טלבו בשליש השני הוא שהביא את הניצחון. השער הראשון של טלבו הגיע לאחר טעות לא אופיינית של ייבגני מלקין, הכובש המצטיין של ליגת ה-NHL בליגה הסדירה ובפלייאוף שגרם לבראד סטיוארט למסור מסירה רעה. טלבו חטף את הפאק וירה לרשת, 0:1 לפנגווינס אחרי 1:13 דקה מתחילת השליש. טלבו ירה את השני 10:07 דקות בתוך השליש השני והדהים את המקומיים.

מכאן והלאה, שוער פיטסבורג, מארק אנדרה פלורי, הצליח כמעט לנעול את השער עם 23 הצלות, אחת מהן קריטית ביותר, שנייה לסיום. בכך מחק פלורי את ההשפלה ממשחק מספר 5, בה נוצחה קבוצתו 5:0 בדטרויט. 6:07 דקות לסיום קיצץ ג'ונתן אריקסון לחצי את היתרון, 2:14 דקות לסוף ניקלאס קרונוול כמעט ואיזן, אבל הפאק פגע רק בקורה, ובסיום כאמור, 1:2 לפנגווינס שמניפים את הגביע.

הפנגווינס הם הקבוצה הראשונה מאז טמפה ביי לייטנינג שמצליחה לצאת מפיגור 3:2 בסדרה ולזכות בגביע. אגב החגיגה של האליפות בהוקי מצטרפת, כמובן, לצהלות השמחה שיצאו מהעיר בחודש פברואר השנה, אז ניצחו הסטילרס בסופרבול.

בילסמה: "זה מזניק את הקריירה לרמות אחרות"

"זה חלום שמתגשם", אמר לאחר המשחק הקפטן קרוסבי. "זה כל מה שדמיינתי ואפילו יותר. הייתי שמח לעשות את זה בארבעה משחקים. זה היה מקל על העצבים הרבה יותר". על חסרונו במשחק העיד: "זה היה כואב. כאשר אתה קפטן ואתה רואה את חבריך חוסמים ומגנים, אתה מגיע לנקודה בה אתה שואל את עצמך האם תפגע בקבוצה אם תעלה על המשטח".

מאמן פיטסבורג דן בילסמה, שהפסיד את האליפות ב-2003 עם אנהיים כאשר מאמנו אז הוא מאמנה של דטרויט כיום מייק באבקוק, אמר בסיום: "לא זכיתי בהרבה תארים מאז התיכון", העיד בבדיחות. "זה מזניק את הקריירה לרמות אחרות. כאשר אתה מניף את הגביע, השם שלך יהיה חקוק עליו לעד".

"כשאתה משחק את משחק מספר 7 בבית בגביע סטנלי, קשה להפסיד", אמר כשהוא מתוסכל ניקלאס לידסטרום. "זה כואב מאוד כשאתה כל כך קרוב". האכזבה של מריאן הוסה הייתה עוד יותר גדולה. הוסה, ששיחק שנה שעברה בפיטסבורג ולא זכה בתואר, עבר לרד ווינגס ושוב הוא נותר מיותם מתואר. הוסה לא כבש אף שער בסדרה, ובסיום אמר: "עושים בחירות בחיים לפעמים. בכל זאת הייתה לי שנה נהדרת בדטרויט. אם אתה כובש אחד יותר, אתה חוגג, אבל אם לא, הם חוגגים. אלו החיים. חייבים להתקדם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully