וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלו על דרק המלך

יכולת שיא של דרק פישר בקלאץ' העניקה ללייקרס ניצחון חוץ ענק 91:99 על אורלנדו אחרי הארכה, ויתרון 1:3 בסדרת גמר ה-NBA

הלוס אנג'לס לייקרס עשו הלילה (בין חמישי לשישי) צעד ענק לעבר תואר האליפות ה-15 שלהם עם ניצחון חוץ דרמטי 91:99 על אורלנדו, שהעלה את אלופת המערב ליתרון 1:3 בסדרת גמר ה-NBA, וקירב אותה למרחק של ניצחון בודד מהכתר. המג'יק, שחזרו לחיים במשחק השלישי בזכות תצוגה התקפית משובחת, לא הצליחו לשחזר את אותה היכולת וסבלו מיום רע במיוחד מהקו (22 מ-37), ובמיוחד מיכולות הקלאץ' של דרק פישר.

הגארד הבלתי נגמר של הלייקרס לא בלט ב-47 הדקות הראשונות, אבל קלע את הסל החשוב ביותר של הלייקרס העונה 4.6 שניות לסיום הרבע הרביעי, שלשה ענקית שקבעה 87:87 ושלחה את המשחק להארכה, בה צלף פישר עוד שלשה מנצחת שהכריעה את הכף לטובת הלייקרס, וקירבה את קובי בריאנט, שסיים עם 32 נקודות, 8 אסיסטים ו-7 ריבאונדים, לטבעת האליפות הרביעית שלו.

הלייקרס, שספגו ביקורת רבה על חוסר היציבות והרכות שלהם, הוכיחו לכל המפקפקים שלא חסר להם אופי, וסיימו משחק הפכפך ומותח עם ניצחון מתוק. החבורה של בריאנט, שלא הפסידה שני משחקים רצופים לאורך כל הפלייאוף הנוכחי, עשתה את העבודה בהגנה ועצרה את הצליפות של המג'יק, וקיבלה את הניצוץ הדרוש מפישר ברגעי ההכרעה כדי להכין את הקרקע לחגיגות האליפות, שעשויות להגיע כבר במשחק החמישי, שייערך גם הוא באורלנדו בלילה שבין ראשון לשני (3:00, שידור ישיר בערוץ 5).

מהלך המשחק

אחרי הפתיחה ההתקפית הנהדרת שקיבלנו במשחק השלישי, הפעם בלטו בפתיחה בעיקר ההגנות של שתי הקבוצות, ולאחר שלוש דקות עמדה התוצאה על 4:4 בלבד, כשהלייקרס השאירו את קורטני לי חופשי מחוץ לקשת ארבע פעמים ברציפות, והרוקי בתגובה קלע רק פעם אחת. ואן גנדי מיהר לשלוח את מייקל פייטרוס למגרש במקומו, והצרפתי נצמד מיד לקובי בריאנט ומנע ממנו להיכנס לקצב התקפי, ומהצד השני איפס רייפר אלסטון את היד והעלה את המג'יק ל-11:16. סדרת איבודים עצרה את המומנטום של המקומיים, והתחממות מאוחרת של בריאנט החזירה את הלייקרס לפיגור של 24:20 בסיום הרבע הראשון.

פיל ג'קסון שלח עוד ועוד מחליפים לפרקט ועד פתיחת הרבע השני ראו קיבלו כל 12 שחקני הלייקרס דקות משחק, אבל אף אחד פרט לבריאנט לא מצא את הסל. את התקפת המג'יק הנהיג הידו טורקוגלו בדקות גדולות, ושלשה של רשארד לואיס, בנקודות הראשונות שלו במשחק, קבעה 27:37 לאורלנדו. ג'יי ג'יי רדיק ומרצ'ין גורטאט נתנו לואן גנדי תרומה נאה מהספסל, בזמן שהמחליפים של ג'קסון לא הפסיקו להחטיא מחוץ לקשת, וכשדוויט הווארד הצליח סוף סוף לחבר שני סלים רצופים לקראת סיום הרבע היתרון של המג'יק צמח ל-37:49 במחצית.

בריאנט, שסיים את המחצית עם 16 נקודות, זכה סוף סוף לעזרה בהתקפה בתחילת הרבע השלישי, כשטרבור אריזה התחמם וקלע 11 נקודות מהירות שהעבירו את השליטה במשחק ללייקרס. טורקוגלו נאלץ לרדת לספסל אחרי שספג את העבירה הרביעית שלו, אורלנדו בתגובה ויתרה על הנעת הכדור המפורסמת שלה והחלה להפגיז זריקות רעות , ושתי קליעות עונשין של אנדרו ביינום העלו את הלייקרס ליתרון 54:55. פייטרוס התפנה לרגע מההצקות לקובי ובשני סלים רצופים בלם את המפולת של המג'יק, אבל המילה האחרונה הייתה של מספר 24, שחתם את הרבע השלישי בסל גדול שקבע 63:67 ללייקרס.

ברבע הרביעי שמר ואן גנדי אמונים לג'מיר נלסון, שהמשיך כצפוי להיראות חלוד ולא מחובר, מה שאילץ את טורקוגלו לעבוד קשה כפליים ועצר את השטף ההתקפי של הטורקי. המג'יק סבלו גם מחולשתו של לואיס המהוסס, אבל קיבלו את פייטרוס ביכולת שיא, ומתפרצת נהדרת אותה סיים הצרפתי בסל ועבירה החזירה להם את היתרון עם 75:76 שש דקות לסיום. אריזה התעורר מחדש עם שלשה גדולה שהשוותה ל-82:82, אבל אז טורקוגלו התעלה פעם נוספת עם חמש נקודות רצופות והקפיץ את האמווי הארנה לשמיים. אסיסט גדול של בריאנט לגאסול קיזז ל-87:74 חצי דקה לסיום, ואחרי שתי החטאות של הווארד מהקו 11.1 שניות לסיום יצאו הלייקרס להתקפה האחרונה, נתנו את הכדור לדרק פישר, שעמד עד אז על 0 מ-5 משלוש, והגארד הוותיק קבר שלשה של עונה עם 4.6 שניות על השעון וקבע שוויון 87:87. פייטרוס עוד ניסה לנצח את המשחק עם הבאזר אבל החטיא, והקבוצות הלכו להארכה שנייה בסדרה.

ההארכה התחילה מצוין מבחינת אורלנדו עם שלשה נדירה של לואיס, אבל בריאנט הגיב בשני סלים רצופים והלייקרס זינקו ליתרון 90:91. לאחר מכן קובי התקרר והחטיא שלוש פעמים ברציפות, אבל הווארד שוב הצליח לקלוע רק פעם אחת מהקו דקה וחצי לסיום ובמצב של 91:91 קבר פישר עוד שלשת על חצי דקה לסיום. טורקולו ניסה לענות לו אבל החטיא שלשה קשה, ומנגד סיים גאסול מתפרצת בדאנק שסגר עניין, ובסיום ניצחו הלייקרס 91:99 והתקרבו עד כדי נגיעה בחלום שלהם.

סטטיסטיקה

קלעו ללייקרס: קובי בריאנט 32 (11 מ-31 מהשדה, 8 אסיסטים, 7 ריבאונדים), פאו גאסול (10 ריבאונדים) וטרבור אריזה (9 ריבאונדים) 16 כל אחד, דרק פישר 12, למאר אודום 9, אנדרו ביינום ולוק וולטון 6 כל אחד, ג'וש פאוול 2.

קלעו לאורלנדו: הידו טורקוגלו 25, דוויט הווארד 16 (6 מ-14 מהקו, 21 ריבאונדים, 9 חסימות ו-7 איבודים), מייקל פייטרוס 15, רייפר אלסטון 11, רשארד לואיס (2 מ-10 מהשדה) וג'יי ג'יי רדיק 6 כל אחד, קורטני לי ומרצ'ין גורטאט 4 כל אחד, ג'מיר נלסון וטוני באטי 2 כל אחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully