וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה עלול לעלות להם ביוקר

כריסטיאנו רונאלדו וקאקה יצטרפו לריאל מדריד תמורת סכומי עתק. מבט לאחור מראה שההחתמות הגדולות מתקשות להוכיח עצמן. תשאלו את שבצ'נקו

ההעברה המסתמנת של כריסטיאנו רונאלדו ממנצ'סטר יונייטד לריאל מדריד תמורת 94 מיליון יורו, כמו גם צירופו של קאקה לשורות הדור השני של הגלאקטיקוס במדריד, הכניסו את שוק ההעברות לסחרור רציני והקפיצו בחזרה את מחירי השחקנים הבכירים. מי זוכר שהעולם כולו מצוי בעיצומו של משבר כלכלי חריף? פלורנטינו פרז לבטח לא שמע על מיתון.

כדי לנסות ולחזות את עתידם של שני הכוכבים החדשים במדריד, כדאי להביט לעבר עשר ההחתמות הגדולות הקודמות בכדורגל העולמי, ששברו שיאים בזו אחר זו, אך במרבית המקרים לא הצדיקו את הסכומים המופרזים ששולמו. איך אמר היום (חמישי) אוהד מתוסכל של ריאל מדריד שלא הבין את בזבוז הכספים חסר הגבולות: "אין אף שחקן ששווה 94 מיליון יורו ואפילו לא 40 מיליון, אך תמיד יימצא הפראייר שישים את הכסף".

זינדין זידאן (יובנטוס לריאל תמורת 73.5 מיליון יורו)

היהלום שבכתר בפרויקט הגלאקטיקוס היומרני הראשון של פלורנטינו פרז. הקשר הצרפתי הצטרף לריאל מדריד בקיץ 2001 והפך בזמנו לשחקן היקר בהיסטוריה של המשחק. זידאן חתם לארבע עונות, וכבר בעונתו הראשונה כבש את שער הניצחון המרהיב בגמר ליגת האלופות מול באייר לברקוזן הגרמנית. בסך הכל זכה זידאן באליפות אחת ושני גביעים בנוסף לתואר באלופות במהלך חמש עונותיו בריאל. מאזן נאה, אך מתחת למצופה מהאיש המרכזי בפרויקט עתיר הכוכבים.

לואיס פיגו (ברצלונה לריאל תמורת 60 מיליון יורו)

לבטח ההעברה השערורייתית מבין עשר הגדולות. הפורטוגלי ערק משורות הקטלאנים היישר לזרועותיה של היריבה הגדולה ממדריד, ובכך הפך לאיש השנוא ביותר ביציעי הקאמפ נואו. פיגו, גם כן נדבך מרכזי בעידן הקודם של פלורנטינו פרז, זכה בשני תארי אליפות ובליגת האלופות ב-2002 במהלך חמש עונות בריאל (57 שערים בכל המסגרות), לפני שעבר לקטוף תארי אליפות באינטר.

הרנן קרספו (פארמה ללאציו תמורת 55 מיליון יורו)

לפני הגעתו של פרז לכס הנשיאות של ריאל מדריד, ניפוץ שיאי ההעברות היה מתרחש בעיקר בתחומה של איטליה. החלוץ הארגנטינאי עבר מפארמה לאלופה לאציו, סיים כמלך השערים בעונתו הראשונה (26 כיבושים), אך קטף עם הקבוצה רק את הסופר קאפ האיטלקי. אחרי שתי עונות בלבד, עבר לאינטר תמורת מחצית הסכום, במהלך שסימן את הסוף עבור עידן הכסף הגדול בלאציו.

ג'אנלואיג'י בופון (פארמה ליובנטוס תמורת 54 מיליון יורו)

השוער היחיד ברשימה האקסקלוסיבית, ושוב פארמה על תקן המוכרת. בופון נרכש על ידי יובנטוס ב-2001 ושם מיצב עצמו כשוער הטוב בעולם, עם שתי אליפויות מיידיות. לאחר מכן נאלץ לרדת עם הקבוצה לליגה השנייה בשל פרשת הקלאצ'יופולי, אך שמר אמונים ואף האריך את חוזהו עד 2012. נחשב לאחד השחקנים האהובים על אוהדי הגברת הזקנה ועדיין ממוקם בין שלושת השוערים המובילים בעולם.

גאיזקה מנדייטה (ולנסיה ללאציו תמורת 48 מיליון יורו)

אחרי שהוביל את ולנסיה לשני גמרים בליגת האלופות ונוצח פעמיים, הרגיש מנדייטה צורך לפתוח דף חדש בליגה האיטלקית, אך הגיע ללאציו ב-2001, בדיוק ברגעים בהם החלה הנסיגה של הקבוצה בתקופת קלאודיו לוטיטו. בארץ המגף לא נראה כל זכר לאותו קשר מבריק מהליגה הספרדית, ואחרי עונה מאכזבת אחת הושאל מנדייטה לברצלונה ומשם הידרדר לתהומות הנשייה.

אנדריי שבצ'נקו (מילאן לצ'לסי תמורת 46 מיליון יורו)

בדיוק כמו קאקה, שעשה זאת בשבוע האחרון, שבצ'נקו נטש את מילאן דווקא כשהפך לסמל של המועדון - לא דבר של מה בכך עבור שחקן זר. סילביו ברלוסקוני התקשה לסרב לסכום הדמיוני שהציעה צ'לסי, והחלוץ האוקראיני נדד למגרשי הפרמיירליג, שם הפך לבדיחה בשתי עונות מסויטות מהן הוא מתקשה עדיין להתרומם, על אף החזרה לעונת השאלה בחיקם של המילאנזים הסלחניים.

ריו פרדיננד (לידס למנצ'סטר יונייטד תמורת 46 מיליון יורו)

אולי ההעברה הכי מוצלחת מבין העשירייה המובילה. אלכס פרגוסון התעקש על הבלם האנגלי המחונן וקיבל ממנו דיבידנדים כבר בעונה הראשונה שלו באולד טראפורד, עם זכייה באליפות. למרות השעייה מיותרת בגלל הסתבכות הסמים, הפך פרדיננד במהרה לבן בית במנצ'סטר ואף קיבל את סרט הקפטן. בשנה שעברה זכה פרדיננד לראשונה בקריירה בליגת האלופות, והוסיף למאזנו עוד שלוש אליפויות מאז הראשונה.

הצעה שאסור לפספס

מבצע מיוחד: חודשיים ראשונים חינם על כל ברי המים של תמי 4

לכתבה המלאה

כריסטיאן ויירי (לאציו לאינטר תמורת 45 מיליון יורו)

חוזרים לאיטליה, השולטת בשוק השחקנים בסוף העשור הקודם ותחילת הנוכחי. בקיץ 1999 עבר החלוץ האיטלקי לאינטר, ולמרות מאזן כיבושים מרשים בשש העונות בהן בילה אצל מאסימו מוראטי, ויירי לא הביא אליפות לנראזורי והסתפק בגביע בודד ב-2005. אחר כך המשיך החלוץ במסע הנדודים, וגם מוראטי הספיק להודות שיקירו לא היה שווה את הכסף.

רונאלדו (אינטר לריאל תמורת 45 מיליון יורו)

הפנומן הברזילאי היה גם הוא חלק ממסע החימוש של פלורנטינו פרז בריאל מדריד, כשהגיע אחרי חגיגות הזכייה בליגת האלופות. למרות פציעות חוזרות ונשנות, רונאלדו כבש 104 שערים בחמש השנים במדי הבלאנקוס, אך לא הצליח להגשים את חלומו בליגת האלופות והסתפק בשתי אליפויות בספרד וזגזוגים תכופים בין מועדוני מדריד לבתי החולים בעיר.

חואן סבסטיאן ורון (לאציו למנצ'סטר יונייטד תמורת 43 מיליון יורו)

הנה הוכחה חיה לכך שגם פרגוסון מסוגל לטעות ברכש. הקשר הארגנטינאי כיכב בלאציו והוביל אותה לאליפות מרשימה, אך התקשה להתאקם לכדורגל האנגלי ונראה כצל חיוור של עצמו. ורון אמנם זכה באליפות אחת עם יונייטד, אך הוגדר על ידי התקשורת האנגלית כאחת ההעברות הגרועות בהיסטוריה והצליח להחזיר את החיוך רק עם החזרה לבית החם בלה פלטה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully