וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"החלומות הפכו למציאות"

רויטרס

11.6.2009 / 0:01

בדיוק שנה לפני מונדיאל 2010 בדרום אפריקה, דני ג'ורדאן, חבר בוועדה המארגנת, כבר לא יכול לחכות: "היה מסע ארוך. זהו רגע משמח ומתגמל"

עריכת וידאו: רן צימט

בעוד 365 ימים בדיוק זה יתחיל, מונדיאל 2010, הרגע לו חיכינו כמעט ארבע שנים, ייפתח בדרום אפריקה ושוב נוכל ליהנות מפסטיבל הכדורגל הגדול בעולם במשך כחודש.

יוהנסבורג תהווה את מרכז הטורניר ו-15 משחקים ייערכו בשני האצטדיונים הממוקמים בה, סוקר סיטי (עיר הכדורגל) ואליס פארק. הראשון ישמש גם כמרכז הבקרה של הוועדה המארגנת והוא האצטדיון הגדול ביותר כיום בדרום אפריקה ומכיל 95 אלף מקומות. באליס פארק הידוע, מגרשה המפורסם של נבחרת הראגבי של דרום אפריקה, ישנם 61 אלף מקומות.

בקייפטאון נבנה אצטדיון גרין פוינט על שטחו של מגרש גולף ישן, אך הוא עדיין איננו מוכן ויהיה האצטדיון האחרון שיוכשר. שמונה משחקים ייערכו בעיר שנחשבת ל"עיר האם" של דרום אפריקה, אחד מהם יהיה חצי הגמר.

דרבן, עיר הנמל הפעילה ביותר במדינה, תארח גם היא את אחד מחצאי הגמר, משחק שיהיה אחד מהשבעה שייערכו באצטדיון באצטדיון מוזס מאבהידה, המכיל 70 אלף מקומות ויהיה האצטדיון השני בגודלו בטורניר.

פורט אליזבת היא עיר החוף השלישית שתארח משחקים בטורניר בנוסף לקייפטאון ודרבן. אצטדיון נלסון מנדלה ביי מכיל 48 אלף מקומות והוא האצטדיון המודרני הראשון שנבנה במזרח המדינה. שמונה משחקים ייערכו בו במסגרת המונדיאל כשהאחרון בהם תהיה ההתמודדות על המקום השלישי. האצטדיון בפורט אליזבת הוא אחד מאלו שהדאיגו את ראשי פיפ"א בגלל העיכובים בבנייתו, אבל הוא יהיה מוכן לקיץ הבא.

נסלפרויט היא בירת מחוז מפומאלנגה הגובל במוזמביק השכנה והיא תארח ארבעה משחקים במונדיאל. אצטדיון מבומלה, שיכיל 44 אלף מקומות, עדיין נמצא תחת בנייה וכמו אצטדיונים אחרים, מלבד משחקי כדורגל הוא עתיד לארח גם משחקי ראגבי. 95 אחוזים מהמושבים שבו יהיו מוגנים מגשם בזכות הגג.

אצטדיון נוסף שיארח ארבעה משחקים הוא אצטדיון פיטר מוקאבה בעיר פולוקוואנה. האצטדיון על שם סגנו לשעבר של נלסון מנדלה, הוא אחד מהאצטדיונים שנבנו במיוחד לקראת המונדיאל והוא מכיל 46 אלף מקומות. שישה משחקים נוספים יתקיימו באצטדיון רויאל באופקנג (42 אלף מקומות) בעיר רוסטנבורג.

בלומפונטיין, העיר המרכזית ביותר בדרום אפריקה שתארח משחקים במונדיאל, תארח שישה משחקים באצטדיון פריי סטייט, שמכיל 48 אלף מקומות ופרטוריה תארח שישה משחקים באצטדיון לופטוס ורספלד המכיל 55 אלף מקומות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully