וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סר בובי צ'רלטון יהיה אורח המכביה ה-18

אחד הכדורגלנים הגדולים בהיסטוריה יצעד בפתיחת המכביה ב-13 ביולי בראש המשלחת הבריטית. יקיים אימון "כדורגל למען השלום" בווינגייט

אגדת הכדורגל, סר בובי צ'רלטון, יהיה אחד האורחים המרכזיים של המכביה ה-18, שתיפתח ב-13 ביולי באצטדיון רמת גן. מכבי בריטניה בשיתוף עם הארגון היהודי UJIA עומדים מאחורי הבאתו של צ'רלטון לישראל.

סר בובי צ'רלטון יגיע לישראל עם רעייתו, ליידי נורמה, ועם חבר הנהלת מנצ'סטר יונייטד, מייק אדלסון, ורעייתו ג'קי. הוא יוביל את משלחת בריטניה למכביה לתוך איצטדיון רמת גן בטקס הפתיחה, לעיני 50 אלף צופים, לפני שיתפוס את מקומו בתא הכבוד, לצד נשיא המדינה, שמעון פרס וראש הממשלה בנימין נתניהו.

על הביקור בארץ אמר סר צ'רלטון: "כאירוע הספורט השלישי בגודלו בעולם, משחקי המכביה הם משהו שאני כבר המון זמן מודע אליהם. לקבל בקשה להוביל את משלחת בריטניה לאיצטדיון ר"ג לעיני 50 אלף צופים זה כבוד גדול, אותו אני מחכה למלא בכיליון עיניים. כשגריר של מנצ'סטר יונייטד, אני גם מאוד גאה להיות בישראל, לא רק לקחת חלק במשחקי המכביה, אלא גם כדי לעזור לאיחוד הקהילות הערביות והיהודיות בישראל דרך הכדורגל במסגרת הפרויקט 'כדורגל למען השלום'".

הגעתו של סר בובי צ'רלטון לישראל קשורה בחלקה גם במעורבותו בפרויקט "כדורגל למען השלום" (Football 4 Peace) של המועצה הבריטית. פרויקט המתקיים בישראל כבר תשע שנים, מדי קיץ, המרכז מאות ילדים יהודים וערבים שמודרכים על ידי מאמני כדורגל מבריטניה.

ביום שישי, 10 ביולי, סר צ'רלטון יגיע עם פמלייתו, הכוללת ארבעה מאמנים מקרן מנצ'סטר יונייטד, יקיימו אימון של "כדורגל למען השלום" במכון ווינגייט, במהלכו יאמן סר צ'רלטון את ילדי הפרויקט. אחר כך הוא יקיים במקום מסיבת עיתונאים. סר בובי צ'רלטון הוא ללא ספק אחד מגדולי שחקני הכדורגל של כל הזמנים, והיה ידוע ביכולת התקיפה שלו ממרכז השדה ובבעיטה האימתנית שלו מטווח רחוק.

צ'רלטון זכה בשלוש אליפויות ליגה, ארבעה גביעים אנגליים, גביע אירופה וגביע העולם. הוא נבחר לשחקן השנה באירופה ב-1966 והוא עדיין מחזיק בשיא הכיבושים עבור נבחרת אנגליה עם 49 שערים, ומלך השערים של מנצ'סטר יונייטד בכל הזמנים עם 249 שערים. לצ'רלטון היתה השפעה מידית על מנצ'סטר יונייטד כשהפך לשחקן הראשון שצורף לסגל הקבוצה הבוגרת בגיל 18.

צ'רלטון היה חלק מהקבוצה המפורסמת שנוהלה על ידי סר מאט באזבי והיה ידוע כאחד מ"תינוקות באזבי". הוא שרד את אסון המטוס בו היתה מעורבת מנצ'סטר ב-1958. כשהיו בדרכם הביתה ממשחק התיקו בגביע אירופה נגד הכוכב האדום בלגרד. בעת עצירה בנמל התעופה במינכן לשם תדלוק, המטוס המריא במזג אויר קשה ובתנאי ראות נמוכה, הטייס פגע בגדר בסוף המסלול, מה שגרם להתרסקות. אסון מינכן גבה את חייהם של 23 נוסעים שהיו על המטוס, כולל 8 משחקניה של מנצ'סטר יונייטד.

צ'רלטון זכה בתואר האבירות ב-1994, וב-2008 זכה בפרס היוקרתי של BBC ספורט: אישיות השנה בספורט – פרס למפעל חיים. ב- 2009 הוענק לו מפתח העיר מנצ'סטר, והוא עדיין מעורב במספר פעולות צדקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully