וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איוניר: "כל הכבוד, למרות שהיכולת לא היתה טובה"

10.6.2009 / 19:50

מאמן הנבחרת הצעירה של ישראל נשם לרווחה אחרי ה-3:4 הדרמטי על נבחרת בולגריה. צפו בתקציר ובשער הניצחון הגדול של בן סהר

ברני ארדוב

תקציר המשחק באדיבות הערוץ הראשון
www.iba.org
עריכה: רן צימט

אחרי שסיימה בתיקו 1:1 מאכזב למדי בבית נגד קזחסטן במשחק הראשון שלה במוקדמות יורו 2011, הצליחה הנבחרת הצעירה של ישראל לשפר את מצבה אחרי שניצחה הערב (רביעי) 3:4 את מקבילתה הבולגרית בתום דרמה גדולה.

המשחק נפתח בקצב מהיר כששתי הנבחרות מגיעות בקלות יחסית לרחבה וכבר אחרי שבע דקות הורה לוח התוצאות על 1:1 לאחר שבלטאנוב כבש לזכות הבולגרים וצעירי עשה זאת בצד השני. מכאן המשחק נצבע בכחול-לבן הישראלי.

הבולגרים אמנם החזיקו בכדור, אבל הוכיחו מעט מאוד כשרון ובכל פעם שהנבחרת של מוטי איווניר יצאה קדימה היא נראתה מסוכנת בהרבה. עם בן סהר וטוטו תמוז בחלק הקדמי ואלמוג כהן ובירם כיאל במרכז המגרש, ישראל הראתה עליונות ובדקה ה-29 כבש האחרון בנגיחה אחרי בישול בבעיטה חופשית של ביברס נאתכו. בדקה ה-45 הורחק ספאס דלב המקומי ותשע דקות בתוך המחצית השנייה כבש תמוז את השלישי, כשבאותו זמן נראה שהניצחון הישראלי מובטח.

אלא שבולגריה לא נשברה וישראל דווקא כן. משחק הגנה רע מאוד איפשר לבולגרים לכבוש פעמיים בדקות 58 ו-66 למרות שהם בפיגור מספרי והחזיר אותם למשחק. מוטי איווניר, שקיבל תיאבון במצב של 1:3, הספיק לבצע את כל שלושת החילופים שלו עוד לפני כן וכעת ישראל הייתה בבעיה למרות היתרון המספרי.

בדקות הבאות ישראל ויתרה על מרכז המגרש ויצאה קדימה שוב ושוב כדי למצוא שער ניצחון, אבל טוטו תמוז ועידן ורד החמיצו. כשנראה היה ששוב נאלץ להסתפק בנקודה, הגיע בן סהר ועשה את זה כמו גדול, עם שער בדקה ה-89. ישראל צברה שלוש נקודות וזה מה שחשוב, אבל למוטי איווניר יש עוד הרבה עבודה.

מהלך המשחק

דקה 3: גול! הגבהה של בולגריה מצד ימין מצאה הגנה ישראלית קפואה ולא מוכנה ולכזאר בלטאנוב נגח פנימה מ-7 מטרים. 0:1 לבולגריה.

דקה 7: גול! ישראל יצאה להתקפה מהירה, אלמוג כהן מצא את לירוי צעירי שפרץ בצד ימין באין מפריע ומגן בני יהודה חדר לרחבה ומול השוער הבולגרי גילגל פנימה 1:1.

דקה 29: גול! נאתכו העלה כדור חופשי, ההגנה הבולגרית לא כיסתה, השוער קרדז'וב תפס אוויר ובירם כיאל נגח מקרוב לשער החשוף. 1:2 לישראל.

דקה 45: ספאס דלב חבט בדין מורי וראה כרטיס אדום. בולגריה נותרה ב-10 שחקנים.

דקה 54: גול! צ'קול העלה כדור משמאל, ההגנה הבולגרית חלמה וטוטו תמוז נגח חלש לפינה הימנית של השוער. 1:3 לישראל.

דקה 58: גול! צעירי שבר שמירה באגף ימין, צבטאנוב קיבל ונכנס לרחבה, רואש לא השיג אותו והבולגרי בעט פנימה. 2:3 לישראל.

דקה 62: עומר דמארי המחליף הכניס כדור טוב לעידן ורד, אבל הקשר בעט ממצב נוח מעל המשקוף.

דקה 66: גול! ההגנה הישראלית לא הצליחה להגיע לכדור חופשי של הבולגרים מצד ימין, הרוש נתקע ולא לקח כדור שהיה צריך להיות שלו ואיבנוב נגח מקרוב בשער דומה לזה של כיאל מהמחצית הראשונה. 3:3.

דקה 78: השחקנים הישראלים לא הוציאו כדור לחוץ למרות ששחקן בולגרי שכב פצוע על המגרש, הכדור הגיע לטוטו תמוז שבעט מקרוב אבל נבלם על ידי השוער הבוגלרי לקרן.

דקה 80: בן סהר הכניס כדור מצוין לעידן ורד שהגיע למצב מצוין מול השוער, אבל בעט חלש וקרדז'וב קלט.

דקה 87: צ'קול הגביה מצוין מצד שמאל, תמוז נגח היטב, בל קרדז'וב הדף נהדר לקרן.

דקה 89: גול! בן סהר קיבל כדור עומק, חדר לרחבה ובעט חזק בשמאל פנימה. 3:4 לישראל.

נבחרת בולגריה: איבן קרדז'וב, טודור סטואב, איבן איבנוב, ויקטור גנב, ואסיל בוז'יקוב, לאכזר בלטאנוב (ניקולאי דיוגלרוב, 82), דני קיקי, ספאס דלב (הורחק, 45), מומצ'יל צבטאנוב (ויקטור פטאקוב, 73), אלכסנדר טונב, מריאן אוגניאנוב.

נבחרת ישראל: אריאל הרוש, לירוי צעירי, דין מורי, אושרי רואש, רחמים צ'וקול, אלמוג כהן (ישראל ראש, 65), בירם כיאל, ביברס נאתכו (עומר דמארי, 55), אייל גולסה (עידן ורד, 46), טוטו תמוז, בן סהר.

צעירי: "יש כאן נבחרת מעולה"

עם תום המשחק היה מאמן הנבחרת, מוטי איוניר, שמח מאוד. "אנחנו מאושרים ושמחים על הנצחון. השגנו שלוש נקודות, שזו היתה המטרה וזה הדבר הכי חשוב. השחקנים גילו נחישות ולא ויתרו עד לדקה האחרונה, וזה פתח לעתיד טוב. נצטרך לתקן ולשפר מספר דברים ויש לנו מספיק זמן להתכונן למשחק הבא", אמר מאמן הנבחרת.

איוניר יודע שנבחרתו עשתה מספר טעויות, אך לבסוף התוצאה הסופית היא זו שחשובה. "כשמנצחים 3:4 במשחק חוץ צריך לומר כל הכבוד לשחקנים למרות שהיכולת לא היתה מספיק טובה. עשינו הרבה שגיאות ודברים שדיברנו שאסור לעשות. היו יותר מדי דקות לא טובות, וכמה משחקני המפתח שלנו היו מתחת לרמה הרגילה", אמר איוניר, ומיהר להסתכל אל עבר העתיד: "יש לנו 4 נקודות, החזרנו את הנקודות שאיבדנו, השארנו את הבולגרים עם 0 נקודות ועכשיו אנחנו נסתכל על עצמנו במטרה לשפר את מה שצריך ולהמשיך קדימה".

לירוי צעירי, שכבש את השער הראשון של ישראל הוסיף: "זה ניצחון חשוב מאוד ואני שמח שהשגנו את הנקודות. למרות שלא היה משחק יותר מדי טוב שלנו מה שחשבו זה שניצחנו. ההרגשה מצוינת וזה כיף גדול. יש כאן נבחרת מעולה עם שחקנים טובים ואנשים טובים אחד-אחד".

על תיפקודו כמגן ימני הוסיף שחקנה של בני יהודה: "זה אמנם לא התפקיד המקורי שלי, אבל בנבחרת אתה לא שואל שאלות. אני תמיד אהיה מוכן לעשות כל תפקיד שיתנו לי. השער שלי הוא רק בונוס ובאמת שמה שחשוב זה שניצחנו והשגנו שלוש נקודת יקרות במשחק חוץ".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully