וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי אמר שלפלורידה באים כדי למות?

62 אחוזים מהשדה ומשחק קבוצתי נפלא העניקו למג'יק ניצחון 104:108 גדול על הלייקרס ולפתע, סדרת הגמר עומדת על 1:2 בלבד ללוס אנג'לס

איזה הבדל 0.6 שניות עושות. הרי אם קורטני לי שם את אותו האלי-אופ מדובר בסיומו החוקי של משחק מספר 2, היתה לנו סדרת גמר אחרת לגמרי. אולי משחק 3 שהתנהל לו הלילה (בין שלישי לרביעי) היה אחר לגמרי; אולי זהות האלופה, בסוף הסדרה, היתה הפוכה; אולי ואולי ואולי. בפועל, קיבלנו הלילה קבוצה אחת עם הגב אל הקיר בדמות אורלנדו מג'יק, ויריבה אדירה שמתעקשת לשבור את אותו קיר, בידיעה ברורה שמאחוריו מסתתר תואר אליפות נחשק. אחרי 48 דקות דרמטיות, יכולה אורלנדו לחייך: ה-104:108 של המג'יק הוא לא רק הניצחון הראשון של המועדון אי פעם בגמר ה-NBA - הוא גם משאיר אותם בחיים.

קשה להגיד מספיק על חשיבות משחק בודד בגמר ה-NBA. אנשים טוענים שהמשחק הראשון הכי חשוב – הוא זה שיקבע לאן הולכת הסדרה. אחרים בטוחים שזה המשחק השני – הרי אם המג'יק ישוו ל-1:1, הם גונבים את יתרון הביתיות ופותחים לגמרי את העניינים. ואז מגיע המשחק השלישי, ולפתע כולם מדברים על החשיבות שלו, מדברים וצודקים: אף קבוצה בהיסטוריה של הליגה לא חזרה מפיגור 3:0 כדי לנצח סדרת גמר. מעט עשו זאת מפיגור 2:0, ואורלנדו לא רצתה להיכנס לסטטיסטיקה הארוכה והכוללת – היא רצתה להיות היוצאת מן הכלל שאולי ואולי לא מעידה על הכלל עצמו. כעת, היא יכולה לבדוק כמה קבוצות חזרו מפיגור של שני משחקים בלבד, והרי היו לא מעט מקרים כאלה בעבר.

המשחק נפתח עם רבע ראשון מדהים מצד קובי בריאנט, אלא שכוכב הלייקרס נרגע וברבעים שתיים ושלוש נעלם כמעט לחלוטין. אורלנדו, מצידה, התרכזה בלקלוע באחוזים יוצאי דופן למשחק גמר, וסיימה את המחצית עם 75 אחוזים (!) מהשדה. למרות זאת, היא לא הצליחה לפתוח פער דו-ספרתי, ונגזר עליה לשחק את רוב המשחק כשהלייקרס נושפת בעורפה. גם הרבע האחרון היה צמוד, אלא שבסופו המשחק הקבוצתי הנפלא של אורלנדו, שפשוט רצתה יותר את הניצחון, עשה בסופו של דבר את ההבדל. המג'יק מנצחים 104:108, וגבירותי ורבותי, יש לנו סדרה. במצב של 1:2 ללייקרס, שני המשחקים הבאים ייערכו בפלורידה, כשהראשון שבהם – הרביעי בסדרה – ישוחק בלילה שבין חמישי ושישי. אורלנדו בחיים, וכמוה גם הסדרה כולה.

מהלך המשחק

הלייקרס פתחו חזק עם 2:8 מהיר, אלא שהמג'יק השכילו לחזור לעניינים הודות למשחק קבוצתי מוצלח ודקות טובות של רייפר אלסטון, לשם שינוי. הלייקרס, עם חמש נקודות רצופות של קובי וסל ועבירה של ביינום, עלו ל-16:21. אלסטון וטורקוגלו קבעו שוויון, אלא שמהעבר השני בריאנט פשוט לא מצא דרך להחטיא, ועם 17 נקודות (7 מ-10 מהשדה),3 אסיסטים ומהלך ארבע נקודות יוצא דופן, הוריד את הלייקרס לסיום הרבע הראשון עם יתרון 27:31.

את הרבע השני פתח קובי על הספסל, אבל לוק וולטון המשיך את היכולת הטובה שלו משני המשחקים הראשונים כדי לשמור את היתרון של אלופת המערב בחיים. שלשה של טורקוגלו קבעה 39:41 לזכות הלייקרס, כשאורלדו המשיכה לדייק באחוזים מרשימים מהשדה בצד אחד, ולא לשמור בשני. נקודות נוספות של טורקוגלו וחדירה של רייפר אלסטון העלו את אורלנדו ליתרון ראשון במשחק, הגם מינימאלי - 48:49. עד סיום המחצית המשיכה נדנדת הסלים, ושתי שלשות של רשארד לואיס הורידו את המג'יק לחדרי ההלבשה עם היתרון הכי גדול שלהם עד אותו רגע, 54:59. הנתון הבולט מהמחצית היה אחוזי הקליעה הנדירים של אורלנדו מהשדה – 24 מ-32 (75%). אך למרות הידיים המאופסות, לא הצליחו המג'יק לנצל אותם כדי לפתוח פער גדול יותר.

את הרבע השלישי פתח טורקוגלו עם שתי נקודות, אלא שהאיש של הרבע הזה היה קורטני לי, שסוף סוף הגיע לסדרה, עם דאנק גדול והגנה אגרסיבית שתסכלה לחלוטין את קובי. טרבור אריזה השאיר את הלייקרס במשחק, כשמהעבר השני המשיך רייפר אלסטון את המשחק המצוין שלו תוך שהוא מנצל את הרגליים האיטיות של דרק פישר ומקפיץ את הקהל בפלורידה על הרגליים, ושלשה אדירה של לואיס העלתה את המג'יק ל-69:77, שתי דקות לסיום הרבע. אלא שקובי חזר לעניינים בדיוק בזמן, ועם שלשה מרשימה לא פחות צימק את ההפרש חזרה לשתיים בלבד. המילה האחרונה ברבע היתה שייכת לדוויט הווארד, שבהוק-שוט יפה קבע 75:81 לאורלנדו עם העליה לרבע המכריע.

את הרבע האחרון פתח פיל ג'קסון ללא בריאנט, וכשהכוכבים הגדולים על הספסל אלה היו הדקות של המחליפים – פייטרוס מצד אחד, פארמר ואודום מהשני – נתנו את הטון. ג'קסון חיכה קצת יותר מדי זמן עד שהחזיר את קובי, ודאנק של הווארד קבע 82:91 לזכות אורלנדו. אלא ששלשה של אריזה, סל של גאסול מבפנים ושלשה של פישר השלימו שבע קליעות רצופות של הלייקרס מהשדה, בעזרתם צימקו ל-93:95 בלבד, והלחץ עבר אל המג'יק. שתי דקות ו-40 לסיום, הראה לוח התוצאות 99:99. סל ענק של פייטרוס העלה את המג'יק ליתרון, ונקודות קריטיות של לואיס קבעו 101:104 למג'יק, דקה לסיום. קובי קלע אחת מהקו, לואיס החטיא מהצד השני, ו-37 שניות לסיום יצאה הלייקרס להתקפה כשהיא בפיגור שתיים. קובי לקח אותו, אך נתקל בהגנה עצומה של פייטרוס, שחטף את הכדור וסחט עבירה. הצרפתי עמד בלחץ וקלע 2 מהעונשין כדי להעלות את קבוצתו ל-102:106, ומשם הלייקרס כבר לא חזרו. זה נגמר ב-104:108 ענק לזכות אורלנדו, וחברים חברות – יש לנו סדרה.

קלעו לאורלנדו: דוויט הווארד (14 ריבאונדים ורשארד לואיס 21 כל אחד, רייפר אלסטון 20 (8 מ-12 מהשדה), מיקאל פייטרוס והידו טורקוגלו (7 אסיסטים, 6 ריבאונדים), 18 כל אחד, טוני באטי וקורטני לי 4 כל אחד, ג'מיר נלסון 2.

קלעו ללייקרס: קובי בריאנט 31 (11 מ-25 מהשדה, 8 אסיסטים), פאו גאסול 23 (3 ריבאונדים), טרבור אריזה 13, למאר אודום וג'ורדן פארמר 11 כל אחד, דרק פישר 9, אנדרו ביינום 4, לוק וולטון 2.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully