וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנבחרת הצעירה מחפשת פסגה

תשחק נגד בולגריה (18:00, ערוץ 1), כשניצחון ישלח אותה לראש הבית. איוניר יפתח בהרכב התקפי עם סהר, תמוז וגולסה

שחקני הנבחרת הצעירה ערכו אתמול (שלישי) את האימון המסכם, והשלימו למעשה את ההכנות לקראת המשחק שייערך נגד נבחרת בולגריה הערב (18:00, ערוץ 1) במסגרת מוקדמות אליפות אירופה בסופיה. זהו המשחק השני של הנבחרת הישראלית במסגרת הקמפיין, ולאחר התיקו הביתי המאכזב 1:1 נגד קזחסטן במשחק הראשון, לשחקנים הישראליים והמאמן מוטי איוניר ברור שכל תוצאה מלבד שלוש נקודות תרחיק אותם מחלום ההעפלה ליורו נוסף.

איוניר, שייחסר את מאור בוזגלו הפצוע ואת גיא אסולין שלא שוחרר מברצלונה, יפתח בהרכב התקפי מאוד שיכלול את בן סהר וטוטו תמוז כחלוצים בחוד, כשבקישור יתופקד אייל גולסה לצד אלמוג כהן, ביברס נאתכו ובירם כיאל. שיבוץ מפתיע מצידו של איווניר ניתן למצוא באגף ימין בהגנה שם יתופקד לירוי צעירי כמגן, כאשר גם כאן הכוונה לאפשר כלי תקיפה נוסף שיבוא מאחור וייצטרף לקישור והחלוצים.

"ההכנות שלנו למשחק היו אידיאליות. עשינו את כל מה שצריך כדי לבוא מוכנים, וגם היתה לי הזדמנות נוספת לראות את הבולגרים מול אוסטריה, כך שלמדנו אותם כמו שצריך". אמר איוניר, בראיון מבולגריה לאתר ההתאחדות לכדורגל.

"בולגריה נבחרת טובה שלא נחותה מאיתנו", הוסיף איוניר. "זו לא נבחרת ברמה של איטליה או גרמניה שלא תמיד מספיק לתת הכל מולן בכדי לנצח, אלא זו נבחרת שהיא פחות או יותר ברמה שלנו. כשאנחנו באים מוכנים ומפוקסים, אין סיבה שלא ננצח".

איוניר התייחס לנוכחותם של שני שחקני סגל הנבחרת הבוגרת, בירם כיאל ובן סהר ומסביר את תרומתם לנבחרת: "הנוכחות שלהם משדרגת אותנו. הרצינות שלהם, העובדה שהם מגיעים לכאן ורואים שהם שמחים לבוא ולתרום את כל מה שיש להם, מביאה לכך שגם שחקנים אחרים נותנים יותר והרמה עולה. נקווה שכל הדברים שנראים טוב היום, יבואו לידי ביטוי במשחק".

בתחילת השבוע הפתיעה נבחרת מונטנגרו כשניצחה 0:2 בקזחסטן. המשמעות: ניצחון של ישראל, יעלה את הנבחרת לפסגה. המאמן התייחס למצב בבית: "הבית קשה מבחינת צבירת הנקודות. משום שהושגו תוצאות בלתי צפויות, זה מחייב אותנו לנצח את הבולגרים. אנחנו חייבים להחזיר את הנקודות שאיבדנו מול קזחסטן, ולמשחק יש חשיבות גדולה כדי שנתמקם בצמרת הבית".

הרכב הנבחרת: אריאל הרוש, לירוי צעירי, דין מורי, אושרי רואש, רחמים צ'וקול, אלמוג כהן, בירם כיאל, ביברס נאתכו, אייל גולסה, טוטו תמוז, בן סהר.

קולב: "המשחק מול ישראל קריטי"

כשהיא עמוסת בעיות ונמצאת עם הגב לקיר, מגיעה נבחרת בולגריה הצעירה למשחק עם ישראל. בולגריה לא הצליחה להעפיל לאליפות אירופה מאז 1990, אז דור הזהב של הכדורגל הבולגרי, שהיווה את הבסיס לנבחרת המוכשרת של מונדיאל 1994, הספיק להעפלה לשלב רבע הגמר. אלא שהנבחרת הנוכחית לא מתקרבת לרמת הכישרון של אז, ומגיעה למפגש נגד ישראל עם הגב לקיר לאחר הפסד 2:0 לקזחסטן במשחק הפתיחה של בית 6, ובידיעה שהפסד נוסף יחסל את סיכוייה בבית. אגב, לפני שבוע קיימה הנבחרת משחק אימון ביתי מול אוסטריה, גילתה יכולת עלובה והפסידה 1:0 מול 10 שחקנים.

מאמן הנבחרת הוא איבן קולב, 52, שבעשור האחרון הדריך מספר מועדונים באינדונזיה. כמו כן אימן את הנבחרת האינדונזית ואת נבחרת מיאנמר. לבולגריה בעיה קשה בעמדת השוער. ניקולאי מיכאילוב, שמושאל מליברפול לטוונטה, הוקפץ לסגל הבוגר ואילו השוער המחליף, מריו קירב, פצוע ולא ישחק. מי שיפתח ככל הנראה בין הקורות הוא איבן קרדז'וב, שלא קיבל העונה דקות רבות בצסק"א סופיה. גם המגן הימני, פול וידאנוב, ייעדר בגלל פציעה.

הסיפור ההזוי ביותר הקשור לנבחרת מגיע מאחד השחקנים המוכשרים שלה, דני קיקי, קשר לוקומוטיב פלובדיב. על פי דיווחים בבולגריה, קיקי, אליל בנות מקומי, לא מתכוון לשחק לאחר שנפרד מחברתו מזה שנתיים. קיקי, שמככב בכותרות בולגריה הן בגלל יכולתו על הדשא והן בגלל כישוריו מחוץ למגרש, הוא בן לאם בולגריה ואב סורי, אך השחקן הכחיש שזוהי הסיבה שאין בכוונתו לשחק: "עדיף שלא אשחק, אני מרגיש רע בגלל הפרידה", אמר.

בולגריה סובלת גם מבעיית כיבוש שערים וקולב ספג ביקורות לאחר שהחליט לוותר על שירותיהם של מיכאיל אלכסנדרוב (דורטמונד חובבים), מיכאיל איבנוב (סיינה) ואיבן צאצ'ב (לבסקי סופיה) מאחר לשטענתו הם אינם מקבלים מספיק דקות משחק. קולב הפגין אופטימיות ואמר: "האווירה טובה ואנחנו מאמינים בניצחון. הסיכויים שלנו להעפיל נותרו גבוהים לאחר הניצחון של מונטנגרו על קזחסטן. יחד עם זאת, המשחק מול ישראל קריטי. נצטרך להיות מרוכזים וניידים כדי להצליח".

על ישראל אמר קולב: "הם נבחרת שיודעת לשחק כדורגל. יש להם שחקנים עם יכולת אישית טובה, והם יודעים להניע את הכדור. אסור לשכוח שהם ראשי הבית, אבל אני אופטימי לקראת המשחק".

ההרכב המשוער: איבן קרדז'וב, מילצ'ו מקנדז'ייב, איבן איבנוב, ויקטור גנב, ואסיל בוז'יקוב, לאצ'זר בלטאנוב, דני קיקי (דניאל גנוב), ספאס דלב, מומצ'יל צבטאנוב, אלכסנדר טונב, דימיטאר אילייב (אלכסנדר קירוב)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully