וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליפות אירופה: ישראל הפסידה 73:70 לצרפת

השחקניות של רבי נתנו פייט נגד צרפת בסיום השלב הראשון, אך נכנעו במאני טיים. לירון כהן קלעה 30 נק'. רבי: "אם ירצו שאמשיך, אשמח מאוד"

נבחרת הנשים של ישראל יכולה לזכות בתואר אלופת הכמעט. אחרי שני ההפסדים בשני המשחקים הראשונים באליפות אירופה, קיוותה הנבחרת של אלי רבי לפחות לסיים עם טעם מתוק נגד צרפת, שכבר עלתה לשלב הבא, אך גם זה לא קרה בגלל החלטות לא נכונות במאני טיים, שהובילו להפסד 73:70.

הנבחרת, שיצאה מאוכזבת משני המשחקים הראשונים שבהם נוצחה, ידעה שהיא יכולה להגיע משוחררת וקיוותה להשיג ניצחון ראשון אחרי 18 שנים ללא אף ניצחון באליפות אירופה. זה התחיל טוב, כשלירון כהן, שלא ממש הייתה טובה בשני המשחקים הראשונים, הובילה את השחקניות ואף סיימה עם 30 נקודות, אך גם זה כאמור לא עזר.

עוד לפני תחילת האליפות דיבר המאמן אלי רבי על כך שהוא מקווה שלא לאכזב את שוחרי כדורסל הנשים ונראה שגם לו לא היו הפעם את הפתרונות, שכן השחקניות שלו לא הצליחו ברגעים המכריעים להשיג ולו ניצחון אחד, על אף ההתקדמות האדירה שעשתה הנבחרת בשנים האחרונות.

"לא יודע איך להסביר את זה", אמר מאמן הנבחרת, אלי רבי, בסיום. "כל תהליך בחיים לוקח זמן, אנחנו צריכים להיות יותר מרוכזים במאני טיים. היום שוב קצת פספסנו בסוף, אבל אין מה לעשות. עשינו קרב יפה היום אבל הפסדנו, ואם אפשר להתנחם במשהו זה שעשינו קרבות צמודים בכל המשחקים.

"האמנתי לפני האליפות שאפשר לנצח, ועצם זה שהיינו כל כך קרובים מראה שהמחשבה לא הייתה לשווא, אבל חסר לנו עוד קצת נסיון וקור רוח במעמדים האלה. מחובתי להגן על הבנות שעשו את עבודתן על הצד הטוב. ברמת הביצוע, אם היינו קצת יותר מרוכזים אולי היינו עם ניצחון או שניים. לא יודע אם אהיה המאמן גם בקיץ הבא, אני מסיים את החוזה שלי. אם האנשים שמעסיקים אותי יחשבו שאני עושה עבודה ראויה וירצו להמשיך להעסיק אותי, אשמח מאוד".

מהלך המשחק

אחרי שהצרפתיות עלו ל-0:4, הנבחרת בכחול לבן תפסה את הפרנציפ ונהנתה מפתיחה טובה של לייני סלווין, שקלעה את חמש הנקודות הראשונות של הנבחרת. מכאן התפתח מאבק אמיתי על ההובלה, שעברה מקבוצה לקבוצה. בדקות הללו גם לירון כהן, שלא הייתה טובה בטורניר, הייתה הבולטת בצד הישראלי וקלעה עשר נקודות ברבע הראשון, שהסתיים ב-17:19 לנבחרת.

התקפות רעות נראו בשתיים וחצי הדקות הראשונות של הרבע השני עד שקטיה לויצקי קלעה מהקו ושי דורון השלימה אותה בהמשך ליתרון 17:23. השליטה האבסולוטית של הצרפתיות בריבאונד איפשרו להן לשמור על משחק צמוד כאשר 2:40 דקות לסיום הרבע הן השוו ל-30:30. האחוזים המצוינים לשלוש איפשרו גם לליעד סואץ להצטרף לחגיגה ולהוריד את הנבחרת ביתרון 36:39 בסיום המחצית.

ככל שהמשחק התקדם, גם ברבע השלישי הפער של הישראליות נשמר כשלירון כהן ממשיכה לתפוס ביטחון ותורמת את רוב הנקודות של הנבחרת, כשגם דורון וסלווין נתנו את התפוקה. הצרפתיות, עם משחק מעט מנומנם, לא ממש גילו יכולת טובה והמשיכו לרדוף אחרי הנבחרת. פאולינה קרבצ'יק העבירה את היתרון לצרפת 3:10 לסיום הרבע, אך לירון כהן, עם עוד שלשה, דאגה להשבת היתרון ובהמשך הרבע הסתיים ב-52:52.

ברבע האחרון שוב רדפו הנבחרות האחת אחרי השנייה, כשהקלעיות בצד הישראלי היו מיכל אפשטיין ולירון כהן, אך שלשה בצד השני של עמנואלה ארמואל השביתה את השמחה של הישראליות. לירון כהן החזירה את הביטחון לנבחרת עם שלשה משלה. 40 שניות לסיום ביצעה סלווין עבירה בלתי ספורטיבית במצב של 68:68 ואחרי סל של הצרפתיות לירון כהן החטיאה זריקת מפתח. אנדונג קלעה מהעונשין והמשחק הסתיים בהפסד 73:70 לישראל.

קלעו לישראל: לירון כהן 30 נקודות, שי דורון 15, לייני סלווין 13, ליעד סואץ-קרני 7, מיכל אפשטיין 3, קטיה לויצקי 2. לצרפת: סנדרין גרודה ואמילי גומיס 11 כל אחת, אלודי גודין 10, אנדן מיים 9, איזבל יעקובו 7, פאולינה קרבצ'ק 6.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully