וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ואן גנדי: "עשינו מה שצריך ופספסנו את זה"

המג'יק הפסידו ללייקרס בהארכה, ומאמנם התייחס להחטאה הדרמטית של לי בסיום הרבע הרביעי. בריאנט: "שיחקנו רע, ובכל זאת ניצחנו"

צילום: רויטרס
עריכת וידאו: ענת ברק

בניגוד למשחק החד צדדי שפתח את הסדרה, משחק מספר 2 בסדרת הגמר בין לוס אנג'לס לייקרס לאורלנדו מג'יק היה צמוד, מותח, דרמטי - כל מה שהתרגלנו אליו בפלייאוף הנוכחי. שתי הקבוצות לא הסתפקו ב-48 דקות נהדרות, אלא נתנו לחובבי ה-NBA צ'ופר בדמות הארכה, שבסיומה הלייקרס ניצחו 96:101 ועלו ליתרון מבטיח של 0:2 בסדרה.

30 שניות לתום הרבע הרביעי, בשוויון 88:88, הרוקי קורטני לי יכול היה לקנות את עולמו אך חדר לסל והחטיא. 9 שניות לסיום קובי בריאנט היה יכול לנצח לייקרס, אך נחסם נהדר על ידי הידו טורקוגלו. עם פחות משניה לתום הזמן החוקי. טורקוגלו הרים את הכדור להאלי-אופ של קורטני לי, אך הרוקי שוב פספס הזדמנות לקנות את עולמו והמשחק הלך להארכה. אם יש דמות טרגית, שיכולה הייתה לשנות את פני הסדרה, הרי זו דמותו של קורטני לי. "תפסתי את הכדור ועשיתי את המהלך", אמר לי וניסה לנחם את עצמו, "לא הפסדנו את המשחק בגלל שהחטאתי ליי-אפ".

"הרגשתי הקלה כשהוא החטיא את הזריקה. היה נשבר לי הלב אם הוא היה קולע. כל הסדרה הייתה יכולה להיות שונה אם זה היה נכנס", התייחס גאסול למהלך האחרון של לי. מאמן המג'יק, סטן ואן גנדי, לא הסתיר את כאבו נוכח המהלך האחרון של הרבע הרביעי. "פספסנו את זה, לא יודע מה להגיד חוץ מזה. עשינו מה שצריך, הידו מסר מצוין והוא פשוט החטיא". ואן גנדי יכול להתנחם רק במחמאות שהרעיף עליו בריאנט במסיבת העיתונאים. "זה היה מהלך מבריק של סטן. הוא ידע שאני אשים עין על הקלעים, וידע לבנות מהלך שייתן את הכדור ללי. זה מהלך ענק של מאמן ענק".

ההארכה היתה של הלייקרס, ועכשיו אורלנדו חייבת לנצח בשלושת משחקי הבית שלה, כדי להשאיר לעצמה סיכוי ריאלי לזכות בתואר. ההיסטוריה מלמדת שאורלנדו טרם ניצחה משחק בשתי סדרות הגמר בהן השתתפה (הנוכחית, וב-1995), ואם היא לא תתחיל לנצח במשחק הקרוב, הסדרה עשויה להיות קצרה מהמצופה.

"השתפרנו תוך כדי משחק", אמר מאמן הלייקרס פיל ג'קסון בסיום, "לקובי לא היה משחק טוב, רחוק מהרמה הרגילה שלו. הם עשו עליו דאבל-טים ולפעמים הקיפו אותו עם שלושה שחקנים והיינו צריכים להתאים את עצמנו לזה". בריאנט סיים עם 29 נקודות ו-8 אסיסטים, אבל עם 7 איבודים. "לא ביצענו הרבה מהמשימות שלנו הערב", אמר בריאנט, "אבל בכל זאת ניצחנו".

אבל ללייקרס היה את פאו גאסול המצוין (24 נק' כש-7 מהן בהארכה, 10 ריב') ולמאר אודום (19 נק') שעזרו לממבה להכיש. השניים האפילו על משחק גדול של רשארד לואיס (34 נק', 6 מ-12 לשלוש) והידו טורקוגלו (22 נק'). המג'יק שיפרו את אחוזי הקליעה מחוץ לקשת, ולדעת ג'קסון הייתה לכך השפעה עצומה על מהלך המשחק. "הם חגגו מחוץ לקשת ולמרות שקלעו ב-33 אחוזים, זה השאיר אותם במשחק".

אבל המג'יק איבדו 20 כדורים, וככה קשה לנצח גם קבוצות חלשות מהלייקרס. "החבר'ה נלחמו, אבל לא הצלחנו לבצע מספיק מהלכים", התייחס סטן ואן גנדי לכמות האיבודים. דוויט הווארד רשם עוד משחק לא ממש מרשים, כשקלע 17 (5 מ-10 מהשדה) ואסף 16 ריב', אבל איבד 7 כדורים. "היו לנו הזדמנויות לנצח, אבל איבדנו יותר מדי וזה מה שעזר להם לנצח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully