וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מנצ'סטר יונייטד אונסת את הכדורגל הברזילאי"

כוכב העבר של ברזיל, קרלוס אלברטו, דורש ששחקנים ברזילאים יחוייבו לשחק בארצם עד גיל 21. "לפיפ"א יש מחוייבות להציל את הכדורגל"

מנצ'סטר יונייטד היא כבר מזמן מעצמה בכדורגל העולמי, עם מועדון המעריצים הגדול ביותר, ושלל תארים כולל שניים משמעותיים העונה (האליפות וגביע הליגה האנגלי), ובדיוק כמו בכל ארגון גדול, גם במנצ'סטר משקיעים יזע וכסף רב בדאגה לעתיד. השדים האדומים ידועים כמי ששמים עין על יבשת אמריקה, במיוחד על החלק הדרומי שלה, ובפרט על ברזיל. כשרונות גדולים ממוצא ברזילאי עברו באולד טראפורד בגיל צעיר, כולל רפאל, פאביו דה סילבה ורודריגו פוסבון. עתה ישנם קולות המחברים גם את הכישרון הצעיר בן ה-17 דודו, כשאחרים בברזיל קוראים לאיסור על העברה מסוג זה.

"זה חוסר כבוד שנותנים למנצ'סטר לאנוס את הכדורגל הברזילאי", אומר לא אחר מאשר האגדה הברזילאית, קרלוס אלברטו. הברזילאי, שכבש את אחד השערים ההיסטורים במונדיאל 1970 בגמר מול איטליה, נשמע נחוש בכל הנוגע לגזילת הכישרונות הברזילאים מארץ המולדת שלהם בגיל כה צעיר. "לקבוצות הגדולות יש את הכסף הגדול והן יכולות לקחת את השחקנים שלנו. זוהי בעיה גדולה בברזיל".

אלברטו לא עוצר כאן, ודורש להכניס סעיף בחוק שיאסור על קנייתם של שחקנים ברזילאים צעירים, לפני שיגיעו לשנות העשרים שלהם. "קבוצות לא יכולות להחזיק בהם אם הם שחקנים צעירים טובים, בגלל שהם יכולים להרוויח הרבה יותר בארצות אחרות. צריך לשנות את החוק כך ששחקנים לפני גיל 20 או 21 ישחקו בברזיל ויקבלו ניסיון לפני שהם עוזבים לאירופה".

האגדה פנה גם לפיפ"א בדרישה שיתערבו. "הם (פיפ"א) חייבים לעשות משהו. יש להם מחוייבות להציל את הכדורגל. לפני 3 או 4 שנים מועדונים היו צריכים לשלם עבור השחקנים, אבל היום מרבית השחקנים בבעלות של הסוכן שלהם". הבעיה, לפי אלברטו, לא תיעצר רק בברזיל, וכבר עכשיו באיטליה מתחילים להרגיש דומה. פרדריקו מנצ'דה בן ה-18 הוא רק אחד מגל של שחקנים איטלקיים צעירים שעזבו את מולדתם בעקבות הכסף הגדול והתהילה במועדונים הגדולים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully