וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליפות אירופה לנשים: בלארוס תחילה

6.6.2009 / 18:19

שחקניותיו של אלי רבי ינסו להפתיע את מדליסטית הארד מאליפות אירופה האחרונה במשחק הפותח. טל נתן: "אם ננצח, הכל יראה אחרת"

נבחרת הנשים של ישראל תחל את השתתפותה באליפות אירופה בלטביה מחר (ראשון, 15:45, שידור ישיר בערוץ הספורט) כשתפגוש את מדליסטית הארד מהאליפות הקודמת, בלארוס. הנבחרת תנסה להשיג ניצחון ראשון באליפות אירופה מאז הניצחון 90:91 על צ'כוסלובקיה באליפות אירופה 1991 שנערכה ביד אליהו. שחקניות הנבחרת הגיעו ללטביה ביום שישי, וערכו אימון מסכם הערב באולם בולמיירה בו יערך המשחק. "אנחנו הולכים חזק על המשחק הזה", אמר לקראת המפגש עוזר מאמן הנבחרת, טל נתן, "אם ננצח כל הטורניר יראה אחרת. אפשר להתקדם, ראינו כל הלילה קלטות של בלארוס. אנחנו מוכנים למשחק". במשחק השני בבית יפגשו נבחרות צרפת ואיטליה (20:30).

המאזן בין הנבחרות הבוגרות של ישראל ובלארוס עומד על 0:2 לטובת הנבחרת הישראלית, כאשר הניצחון האחרון הושג ב-1995 במוקדמות אליפות אירופה 97', אז ניצחה הנבחרת 73:84 בזכות הצגה של אורלי גרוסמן שקלעה 28 נקודות. גם ברמת הנבחרות הצעירות יש לישראל סיבה להיות מעודדים כשבמפגש בין שתי הנבחרות באליפות אירופה 2004 לנערות גברו השחקניות מישראל 51:57, כאשר שלושה שחקניות מהנבחרת ההיא חברות בסגל הנבחרת הבוגרת היום. "קשה לדעת מה גרם לשחקניות הבלארוסיות ההן להתפתח כל כך", אמרה מירב דורי שקלעה 12 נקודות באותו ניצחון, לקראת המפגש המחודש.

אותה נבחרת בלארוסית שהפסידה לישראל באליפות אירופה 2004 לנערות היא הבסיס לנבחרת שתתמודד עם ישראל. השחקניות הבולטות בבלארוס הן הרכזת נטליה מרצ'נקה שנבחרה לחמישיית אליפות אירופה 2007, שהייתה האליפות הראשונה בתולדות בלארוס, טטיאנה טרוינה, פורוורדית רמת השרון, שתפגוש לא מעט חברות בישראל, נוילה לאוצ'נקה, אחת מהסנטריות הבולטות באירופה בעלת עבר ב-WNBA וגם אנסטסטיה ורמיינקה, בת ה-21 שעשויה להיות אחת הבעיות הקשות של הנבחרת בשל המשחק המגוון שלה.

ובינתיים, בבתים האחרים

מלבד בית ד', בו תשתתף ישראל, יפתחו מחר שאר הבתים, כששלושת המנצחות בכל בית תעפילנה לסיבוב הבא. בבית א' תפגוש סגנית האלופה ספרד, עם אנה מונטנה הנפלאה, את צ'כיה (19:00) במשחק המסקרן של היום הפותח. הצ'כיות, אלופות אירופה משנת 2005, צפויות לעשות לספרדיות חיים קשים. במשחק השני בבית יפגשו נבחרות אוקראינה, שפגשה את ישראל בבית המוקדם, בסלובקיה (13:30), בקרב שעשוי לקבוע מי מהשתיים תסיים את האליפות כבר לאחר הסיבוב הראשון.

בבית ב' תפתח המארחת לטביה, אחת המועמדות לזכייה בטורניר, את נבחרת פולין (20:30) במשחק שיהווה עבור המארחות הצהרת כוונות. נבחרת הונגריה, שהעפילה מהמקום השלישי במוקדמות, תפגוש את יוון (15:45) במשחק בין שתי הנבחרות הפחות איכותיות בבית. בבית ג' תפגוש אלופת אירופה, רוסיה, המועמדת המובילה לזכייה נוספת, בטורקיה (18:20), במשחק שיכול לספק הפתעה מרעישה בכל תוצאה מלבד ניצחון לרוסיה. במשחק השני בבית תפגוש נבחרת ליטא, שהפסידה לישראל פעמיים במוקדמות, את נבחרת סרביה (13:30), הצעירה מאוד, במשחק בו תוכל לקנות ליטא את מקומה בטופ 12.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully