וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הולנד עלתה למונדיאל

1:2 של נבחרת האורנג' באיסלנד הפך אותה לאירופאית הראשונה שמבטיחה את מקומה בדרא"פ. אנגליה בדרך, שבדיה בצרות גדולות

מזל טוב וסימן טוב לנבחרת הולנד, שהפכה הערב (שבת) לנבחרת האירופאית הראשונה שמבטיחה את מקומה במונדיאל בשנה הבאה. נבחרת האורנג' גברה הערב 1:2 על איסלנד, ממשיכה להחזיק במאזן מושלם והצטרפה ליפן, דרום קוריאה ואוסטרליה, שהעפילו לטורניר היוקרתי מוקדם יותר היום. גם דרום אפריקה כמובן שם מכיוון שהיא המארחת.

מעבר לניצחון של הולנד בבית 9 נערכו הערב משחקים נוספים ברחבי אירופה. בבית 1 שבדיה עדיין בצרות אחרי הפסד ביתי 1:0 לדנמרק, שמצידה נמצאת בדרכה למונדיאל. גם פורטוגל נראתה בדרך לתוצאה כואבת, אבל שער בתוספת הזמן של ברונו אלבש העניק לה 1:2 נגד אלבניה והמון חמצן. בבית 3 נערך משחק אחד ובו סלובקיה הביסה 0:7 את סן מרינו והמשיכה בדהרה למונדיאל.

בבית 6 אנגליה לא התקשתה להתגבר על פציעות של לא מעט שחקנים ולגבור 0:4 על קזחסטן במשחק לאחריו היא שמרה על 100 אחוזי הצלחה עד כה במוקדמות. המצב של אנגליה אפילו השתפר לאחר מכן, כשקרואטיה ואוקראינה נפרדו ב-2:2 ואיבדו נקודות יקרות ואפשרות לברוח אחת לשנייה. בבית 7 סרביה נמצאת בעיצומו של קמפיין מוצלח שהשתפר היום אחרי ניצחון 0:1 על אוסטריה הבלתי יציבה ובבית 8 נפרדו בולגריה ואירלנד ב-1:1.

בית 1

שבדיה - דנמרק 1:0

בשנים האחרונות התרגלנו לראות את שבדיה כחלק מכמעט כל טורניר גדול, אבל נראה שאת הטורניר הקרוב גם הם יראו דרך הטלוויזיה. המשחק הערב היה עניין של להיות או לחדול מבחינת המארחת שהייתה חייבת ניצחון, אבל לא הצליחה במשימה. כעת נראה שעתידו של המאמן לארס לאגרבק, שספג ביקורות קשות כבר ביורו 2008, לא מזהיר בכל הנוגע לעבודה בנבחרת.

קים קאלסטרום החמיץ פנדל בדקה ה-12, 10 דקות לפני שתומאס קאהלנברג העניש אותו ואת המקומיים עם שער מקרוב. השבדים יצאו קדימה ולחצו במטרה להשוות, אבל החמיצו ולמעשה הסבירו מדוע יש להם רק שני שערי זכות בקמפיין עד כה. דנמרק, שכבר ניצחה את פורטוגל בחוץ בקמפיין הנוכחי, לא נבהלה גם מהשכנה והתקרבה לעלייה ראשונה לטורניר גדול מאז יורו 2004.


אלבניה - פורטוגל 2:1

שער של ברונו אלבש בדקה ה-93 הציל היום במידה רבה את פורטוגל ואת קרלוס קיירוש אחרי שהפורטוגלים היו בדרך לעוד תיקו משפיל, אחרי שהם כבר נפרדו מאלבניה באחד כזה בבית. הוגו אלמיידה דווקא העלה את הפורטוגלים ליתרון בדקה ה-28, אבל סוללת הכוכבים של קרלוס קיירוש לא הצליחה לשמור על היתרון אפילו שתי דקות ואריון בוגדאני מקייבו האיטלקית השווה כעבור דקה תמימה. כשנראה היה שהאלבנים בדרך לתוצאה יוקרתית מבחינתם, הגיע השער של אלבש, שקירב את נבחרתו להונגריה במקום השני והבריח אותה משבדיה המאכזבת.

בית 6

קזחסטן - אנגליה 4:0

פאביו קאפלו חסר לא מעט שחקנים והקזחים פתחו ללא מורא, העיזו לתקוף את היריבה העדיפה ושער של סרגיי אוסטפנקו נפסל בטענה לנבדל בדקה ה-17, אבל כאן זה נגמר והנבחרת של הדון שייטה לניצחון שישי משישה משחקים, בדרך הקלה בצורה מפתיעה למונדיאל בעוד קצת יותר משנה.

האנגלים נראו מעט רדומים והתעוררו לראשונה בדקה ה-28, כשהתקפה יפה הגיעה לרגליים של אמיל הסקי, שסחט הדיפה יפה מהשוער אלכסנדר מוקין לקורה. כעבור 11 דקות האנגלים כבר מצאו את הרשת כשהגבהה של סטיבן ג'רארד מצאה את הראש של גארת בארי ושחקן הרכש הטרי של מנצ'סטר סיטי נגח פנימה. בשלב הזה האוויר יתצא לקזחים מהמפרשים ובדקה האחרונה של המחצית ניסה ג'רארד להפתיע את מוקין שניצב מחוץ לשערו בבעיטה מרחוק, השוער הצליח להדוף, אבל רק לרגליו של אמיל הסקי, שקבע 0:2 מקרוב.

במחצית השנייה הקזחים הבינו שהם כבר לא ישובו, האנגלים הבינו שהניצחון בטוח ושתיהן הורידו הילוך, מה שלא מנע מהאורחת להגדיל את התוצאה משערים של ווין רוני בדקה ה-73 ופנדל מוצלח של פרנק למפארד בדקה ה-78.


קרואטיה - אוקראינה 2:2

בעוד המקום הראשון בבית 6 נראה סגור לחלוטין על ידי אנגליה שמחזיקה במאזן מושלם, הקרב על המקום השני פתוח לגמרי ולאור התיקו הערב בזאגרב, גם יהיה זה שירכז את תשומת הלב כנראה עד הסיום. מלאדן פטריץ' העלה את המקומיים ליתרון מהיר בדקה השנייה, אבל אנדריי שבצ'נקו השווה בדקה ה-13 לפני שהוחלף כעבור 10 דקות. במחצית השניה התהפך הסדר כשאלכסיי גאי השלים מהפך אוקראיני בדקה ה-54, אבל לוקה מודריץ' השווה בדקה ה-68 וחתם את התוצאה.


בלארוס - אנדורה 1:5
לבלארוס: גנאדי בליזניוק (2, 76), טימופיי קלאצ'יוב (44), סרגיי קורנילנקו (50, 65). לאנדורה: אידלפונס לימה (90+4, פנדל).

בית 7

סרביה - אוסטריה 0:1

עם מאזן של חמישה ניצחונות והפסד אחת בצרפת, הסרבים נמצאים בעמדה טובה מאוד לקראת המשך המוקדמות והניצחון היום שיפר עבורם עמדות. קשר הכוכב האדום בלגרד, ננאד מיליאש, כבש בפנדל בדקה ה-7 והשער הזה הספיק לנבחרת של רדומיר אנטיץ' בשביל לאסוף עוד 3 נקודות מאוד חשובות. הסרבים אמנם שיחקו פעם אחת יותר מצרפת, אבל פתחו הערב פער של 5 נקודות על פני הטריקולור. אוסטריה, שעברה מספר מהפכים במהלך הקמפיין, נשארה מאחור ונותר לה סיכוי קטן לשחק במונדיאל.


ליטא - רומניה 1:0
לרומניה: צ'יפריאן מאריקה (39)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

בית 8

בולגריה - אירלנד 1:1

אחרי ארבע תוצאות תיקו מאכזבות, בולגריה סופסוף הצליחה לנצח במחזור הקודם את קפריסין והיא רצתה ליצור מומנטום חיובי, אבל לא הצליחה ונשארה הרחק מאחורי יריבתה הערב ומאחורי המוליכה איטליה.

ריצ'רד דאן, שאמר ערב המשחק ש"המשחק בבולגריה והם פייבוריטים, אבל הלחץ להשיג שלוש נקודות הוא עליהם", כבש ראשון בנגיחה מצוינת בדקה ה-24, אבל הבולגרים לא אמרו נואש ומצאו את השויון כעבור 5 דקות, כששחקן הפועל תל אביב, דימיטאר טלקיסקי הכניע את שיי גיבן בבעיטה אלכסונית מימין.

שתי הנבחרות כבר נפגשו בדבלין לפני מספר חודשים ואז נפרדו ב-1:1. כעת התוצאה חזרה על עצמה במדויק והנהנית העיקרית היא איטליה, ששמרה על מרחק בטוח משתי הנבחרות שסומנו כיריבות העיקריות שלה על המקום הראשון בבית. מלבד טלקיסקי, ששיחק 82 דקות במדי בולגריה, איגור טומאסיץ' ממכבי תל אביב שיחק לאורך כל המשחק ואילו חלוץ מ.ס אשדוד, דימיטאר מקרייב, נכנס כמחליף בדקה ה-69.


קפריסין - מונטנגרו 2:2
לקפריסין: מיכאליס קונסטנטינו (13), חריסטוסטומוס מיכאיל (45, פנדל). למונטנגרו: דיאן דמיאנוביץ' (65, 77).

בית 9

איסלנד - הולנד 2:1

כמו אנגליה וספרד, גם להולנד מאזן מושלם אלא שבניגוד לשתיים האחרות, היא כבר הבטיחה את עלייתה למונדיאל והייתה הערב לאירופאית הראשונה שעושה זאת. ההולנדים ידעו ששלוש נקודות יעשו עבורם את העבודה כבר עכשיו ולא המתינו הרבה לפני שניגשו למלאכה. נייג'ל דה יונג היה זה שפתח את מסכת ההבקעות בדקה ה-9 עם נגיחה אחרי הרמה של רפאל ואן דר וארט ומארק ואן בומל ביסס את את היתרון הכתום כעבור 7 דקות בבעיטה מכ-16 מטרים. היתרון המוקדם והכפול החזיק מעמד עד הדקה ה-88 בה צימק קריסטיאן סיגורדסון, אבל האיסלנדים לא התקרבו יותר. משחק 20 ברציפות של הולנד ללא הפסד במוקדמות מונדיאל ושמחה גדולה בכתום.


מקדוניה - נורבגיה 0:0


משחקים נוספים:

בית 3

סלובקיה - סן מרינו 0:7

לאף אחד לא היה ספק שסלובקיה תנצח, אבל השורה התחתונה היא שהנבחרת של ולדימיר וויס (אביו של שחקן מנצ'סטר סיטי שנושא את אותו שם), עשתה עוד צעד גדול בדרך לעלייה אוטומטית למונדיאל והיא מוליכה את בית 3 בבטחה. כבשו לסלובקיה: מארק צ'ך (3, 32), פטר פקאריק (12), מירוסלב סטוך (35), יאן קוז'אק (43), מרטין יאקובקו (63), לובוש האנזל (68).

בית 4

אזרבייג'אן - ווילס 1:0
לווילס: דייויד אדוארדס (43)

פינלנד - ליכטנשטיין 1:2
לפינלנד: מיקאל פורסל (33), ג'ונתן יוהנסון (71). לליכטנשטיין: מריו פריק (13).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully