וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קאקה סגר בריאל מדריד

לפי דיווחים בתקשורת הספרדית, חתם הקשר הברזילאי בבלאנקוס ל-5 שנים, תמורת כ-65 מיליון יורו, אך צ'לסי לא אמרה את המילה האחרונה, הציעה סכום גבוה יותר, וגרמה לדרמה גדולה

פחות מ-24 שעות לאחר המהפכה בראשות ריאל מדריד, והגעתו של המאמן החדש, מנואל פלגריני, נראה שבקבוצה הספרדית לא מבזבזים זמן. הערב (שלישי) דווח בעיתונות הספרדית כי הבלאנקוס החתימו את קאקה ממילאן, בהעברת ענק לתקופה של חמש שנים. הקשר הברזילאי ששיחק העונה במילאן ככל הנראה יעבור לריאל תמורת סכום אדיר של כ-65 מיליון יורו. הברזילאי אמור להיות מוצג כבר בשבוע הבא, ולהרוויח כ-9 מיליון יורו לעונה (175 אלף יורו לשבוע), עבור הגעתו למדריד.

אלא שלאחר שיצאה ההודעה, התברר כי המאבק על השחקן הכשרוני רחוק מהלסתיים. לפי הדיווחים הציעה צ'לסי הלונדונית של רומן אברמוביץ' הצעה גבוהה יותר מזו של ריאל מדריד, ובכך עיכבה את סגירת העיסקה עם הספרדים. אחד הברגים המשמעותיים מצידה של צ'לסי בעיסקה הוא לא אחר מאשר קרלו אנצ'לוטי. המאמן, שחתם רשמית רק אמש אצל המיליונרים, עבד עם השחקן במילאן ומעריך אותו מאוד. ככל הנראה, אנצ'לוטי מפעיל לחץ רב על הברזילאי כדי שיגיע לבסוף לסטמפורד ברידג'.

מילאן, מנגד, הכחישה את הטענות. "מנכ"ל המועדון אדריאנו גליאני נמצא במדריד אך ורק במטרה להשתתף בארוחת הערב החגיגית לכבודו של פלורנטינו פרז", נמסר בהודעה רשמית של המועדון.

גם קאקה עצמו ביטל את השמועות על מעבר אפשרי מוקדם יותר היום, אך עתה נראה שהעסקה השניה בגודלה בהיסטוריה אחרי העברתו של זינאדין זידאן, קרובה להיסגר. אביו וסוכנו של קאקה, בוסקו לייטה, נפגש עם נשיאה החדש של הקבוצה, פלורנטינו פרז, ועם סגן יו"ר מילאן, אדריאנו גליאני, ושם דובר על התנאים. דוברו של קאקה אישר את ההצעה של ריאל מדריד, אך עדיין לא אישר שהקשר חתם בקבוצה.

האיטלקים בוודאי לא שמחים על עזיבתו של הקשר המצוין, שכרגע מבלה עם נבחרתו המתכוננת לקראת משחקיה מול אורוגוואי ופראגוואי, אך גורמים במועדון הודו כי ההצעה הגבוהה עשתה את שלה. נשיא הרוסונרי וראש ממשלת איטליה, סילביו ברלוסקוני, אמר הערב: "הספרדים הציעו הרבה, וקשה לנו לסרב".

במהלך העונה כבר ניסתה קבוצה אחרת לזכות בשירותיו של קאקה, כשמנצ'סטר סיטי האנגלית הציעה סכום שיא של 100 מיליון ליש"ט עבורו. ההצעה גררה התארגנות מרשימה של אוהדי מילאן, שקראו לקאקה שלא לעזוב, ואכן, הברזילאי נענה לקריאות, והחליט להישאר. מוקדם יותר היום אמר קאקה לגאזטה האיטלקי: "אני אגיד זאת בפעם האחרונה- אני לא רוצה לעזוב את מילאן". עתה, נראה שזו אכן היתה הפעם האחרונה.

כובש שערים ולבבות

קאקה, או בשמו המלא ריקרדו לזקסון דוס סנטוס לייטה, נולד ב-22 באפריל 1982. קאקה החל את דרכו בברזיל בקבוצת סאו פאולו. ב-2003, כשהוא בן 22, עבר הקשר הברזילאי למילאן, אלופת אירופה באותה עונה, תמורת 8.5 מיליון יורו. כבר בעונתו הראשונה בקבוצה זכה עם הרוסונרי בסקודטו, קאקה כבש 14 שערים ב-45 משחקים. עונה לאחר מכן הייתה הפחות פורייה שלו בקבוצה עם תשעה שערים בלבד (העונה היחידה בה כבש מספר שערים חד ספרתי). מילאן הגיעה לגמר האלופות, אך נוצחה שם באופן דרמטי ביותר על ידי ליברפול.

שנה לאחר מכן, בעונת 2005/6 חזר קאקה לכבוש וסיים את העונה עם 19 שערים ב-49 משחקים. עזיבתו של אנדריי שבצ'נקו עונה לאחר מכן, ב-2006/7 העבירה בעצם את קאקה לעמדה קדומנית יותר במערך של קרלו אנצ'לוטי. המעבר לקדמת המערך, הביאה את קאקה גם להיות אחד מאהובי הקהל בסן סירו, הרבה גם לאור אישיותו הצנועה והשקטה. באותה עונה הצליחה מילאן לנקום בליברפול כשגברה עליה 1:2 בגמר ליגת האלופות וזכתה בגביע שני תוך חמש שנים, כשקאקה עצמו סיים את העונה עם 18 שערים.

בעונה שעברה קאקה המשיך לתת את התפוקה הרגילה שלו עם 18 שערים ב-48 משחקים, והשנה הוא כבש 16 ב-36 משחקים. רשימת התארים האישיים שלו ארוכה ביותר, כאשר הבולטים הם זכייתו בכדור הזהב ושחקן השנה של פיפ"א לעונת 2007. הוא גם נבחר על ידי המגזין טיים לאחד מ-100 האנשים המשפיעים ביותר בעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully