וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רולאן גארוס: פדרר רכב על הגאל

השוויצרי ניצח את גאל מונפיס 6:7, 2:6, 4:6 ויתמודד בחצי הגמר נגד דל פוטרו. סרינה הפסידה לקוזנצובה, שתתמודד בחצי הגמר נגד סטוסור

במוקד היום השני של משחקי רבע הגמר ברולאן גארוס עמד היום (רביעי) המפגש המרתק בין רוג'ר פדרר לגאל מונפיס. פדרר, שנלחץ מאוד מהדחתו המוקדמת והמפתיעה של רפאל נדאל, שמט מערכה בסיבוב השלישי ושתי מערכות בשמינית הגמר מול טומי האס. הצרפתים פנטזו על ניצחון של מונפיס, הנציג הצרפתי האחרון שנשאר בטורניר, אבל פדרר נראה נחוש מאוד לזכות לראשונה בקריירה ברולאן גארוס והוא ניצח את יריבו 6:7, 2:6, 4:6. הקהל המקומי קיווה שמונפיס יהפוך לצרפתי הראשון שזוכה בטורניר אחרי 26 שנים, אבל פדרר היה גדול על הטניסאי בן ה-23.

המערכה הראשונה היתה קרב איתנים שנמשך 61 דקות מענגות, כשהשניים פליאים בחבטותיהם ושומרים על הגשותיהם עד לשובר השוויון. מונפיס השיג מרחק נקודה מזכייה במערכה, אבל פדרר השווה עם סרב-אנד-וולי, סרב גדול ועוד וולי ליד הרשת והמערכה הראשונה הלכה לשוויצרי עם 6:7. המשחקון הראשון של המערכה השנייה זימן לפדרר את נקודות השבירה הראשונה במשחק, והוא שבר שוב במשחקון השלישי בדרך לניצחון קליל של 2:6 במערכה. מונפיס קיבל טיפול רפואי קצר לפני המערכה השלישית, והפליא בעזרת סרבים אדירים (אחד מהם במהירות של 222 קמ"ש), אבל במשחקון התשיעי פדרר שבר, והשלים את המלאכה בהמשך עם חבטת גב יד אלגנטית וניצח 4:6 במערכה השלישית.

פדרר צפוי לפגוש בחצי הגמר משוכה לא קלע בדמותו של חואן מרטין דל פוטרו. הארגנטינאי התמודד נגד טומי רוברדו הספרדי, ברבע גמר שהפגיש שניים מהמפתיעים בטורניר - דל פוטרו, על אף היותו ארגנטינאי, מצטיין בדרך כלל על מגרשים קשים ורוברדו מעולם לא הצליח להעפיל לחצי גמר טורניר גרנד סלאם. בסופו של קרב, דל פוטרו היה טוב יותר וניצח את רוברדו 3:6, 4:6, 2:6.

רוברדו הריץ את יריבו בתחילת המערכה, אבל היה זה דווקא דל פוטרו ששבר ראשון ועלה ל-2:4. הספרדי לא הצליח להתאושש מזה ונוצח 6:3 במערכה הראשונה. במערכה השנייה רוברדו השיג שלוש נקודות שבירה במשחקון החמישי, אבל דל פוטרו לא נכנע ושמר על ההגשות עם 2:3, כשהוא גורם ליריבו המתוסכל להטיח את המחבט בחימר. הארגנטינאי המשיך להגיש מצוין וניצח 4:6 במערכה. המערכה השלישית הייתה כולה של דל פוטרו, שהפגין משחק משובח ושבר פעמיים בדרך לניצחון 2:6.

נשים: סטוסור וקוזנצובה בחצי הגמר

המשחק שפתח את היום באצטדיון המרכזי הפגיש בין שתי הטניסאיות המפתיעות של רבע הגמר, סמנתה סטוסור האוסטרלית וסורנה קירסטאה הרומניה. עבור שתיהן הייתה זו הופעה ראשונה בשלב כל כך גבוה בגרנד סלאם, אבל סטוסור ניצלה את ניסיונה הרב והכושר הנהדר בו היא מצויה על מנת לנצח בקלות 1:6, 3:6 ולהעפיל לחצי גמר ראשון.

האוסטרלית שלטה במשחק מן הפתיחה ושברה כבר במשחקון השני. קירסטאה, תלמידת התיכון מרומניה, המדורגת במקום ה-41 וצפויה לבצע קפיצה משמעותית בעקבות הטורניר המוצלח, ניסתה לחזור אך נתקלה בעוצמה של סטוסור, שלקחה בקלות את המערכה השנייה וממתינה למנצחת בין סרינה וויליאמס לסבטלנה קוזנצובה.

במקביל, התמודדו באצטדיון "לנגלן" שתי טניסאיות "קצת" יותר מנוסות - האלופה מ-2002 סרינה וויליאמס והפיינאליסטית מ-2006 סבטלנה קוזנצובה. וויליאמס התקשתה מאוד בסיבובים הראשון והשלישי מול יריבות שלא היו אמורות לסכן אותה, והפעם כבר לא יכלה לעמוד מול יריבה חזקה בדמות המדורגת שביעית בעולם. קוזנצובה ניצחה את וויליאמס רק במקרה אחד בעבר, אך רבע הגמר הדרמטי הזה היה שייך לרוסייה בסופו של דבר, עם 6:7, 7:5, 5:7.

אחרי שזכתה במערכה הראשונה בזכות שובר שיוויון עם 6:7, הוליכה קוזנצובה 2:4, אבל ווילאמס גילתה תעצומות נפש וביצעה קאמבק נפלא בדרך לניצחון 5:7 במערכה השנייה. גם המערכה השלישית הייתה צמודה וקוזנצובה שברה בזמן הנכון, במשחקון ה-12, בדרך ל-5:7 ומפגש מול סטוסור בחצי הגמר. המשחק המאוזן ארך שעתיים ו-47 דקות, ובסיומו, כאמור, הצטרפה סרינה לאחותה ונוס ברשימת המודחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully