וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי חיפה ובית"ר ירושלים נפרדו בתיקו 1:1

האלופה ומחזיקת הגביע נפרדו בשיוויון במשחק האחרון של העונה. הצהובים יקוו שצרותיהם ייעלמו בקיץ, בחיפה יקוו לשיפור ברמת המשחק

לפני שניים ושלושה עשורים, הכדורגל הישראלי היה עורך מדי עונה את משחק אלוף האלופים בין אלופת המדינה למחזיקת הגביע, מה שמכונה באירופה הסופרקאפ. המסורת הזו חלפה לה מנוף הכדורגל שלנו, אבל המשחק הנועל של העונה בין האלופה מכבי חיפה למחזיקת הגביע בית"ר ירושלים קיבל הערב (שני) את ההגדרה, גם אם דובר במשחק ליגה מן המניין. השתיים, שנפגשו במשחק אלוף האלופים של 1984/85 שהסתיים ב-2:5 לחיפה, נפרדו הפעם בתיקו 1:1, בו בעיקר התלבושת של החיפאים הזכירה את אותם ימים.

14,000 צופים הגיעו כדי לציין את האליפות ה-11 של מכבי חיפה, ששיחקה, כאמור, בתלבושת בה זכתה באליפות הראשונה. והשחקנים ניסו להתאים עצמם לאווירה עם כדורגל פתוח במחצית הראשונה, שלא הוליד שערים וסיפק מספר החמצות מזעזעות. בית"ר, מנגד, נתנה לקבוצה הביתית להניע כדור ויצאה למתפרצות, שאחת מהן הובילה לבעיטה חופשית אותה שלח דריו פרננדס למשקוף ופנימה. בכלל, אם יש שחקן שבבית"ר ובליגה שלנו ודאי יתגעגעו אליו בעונה הבאה, זהו הארגנטינאי האלגנטי, שגם במשחק לפרוטוקול היה רמה אחת מעל כל היתר, כששערו הראשון מספק בונוס ראוי.

במחצית השנייה הבינו הירוקים שאסור לסיים משחק אליפות לעיני הקהל הביתי עם הפסד לאחת היריבות הגדולות. אלישע לוי ערך חילופים התקפיים וקיבל תמורה דווקא כששלומי ארבייטמן החל התקפה ממרכז המגרש ובישל לרפאלוב. חיפה ניסתה לדהור על גלי התלהבות האוהדים, כשגם הירושלמים מנצלים את אווירת סוף העונה כדי להציג מהלכי התקפה נאים ולסכן את השער, אך שערים נוספים לא נפלו.

הירוקים יכולים לצאת בראש שקט לפגרה וקודם כל להמשך החגיגות הערב, ואחר כך להתחיל בעבודה הקשה והמורכבת לקראת מוקדמות ליגת האלופות בעוד חודש וחצי. לעומתה, בית"ר ירושלים תנצור את זכרונות הגביע המתוקים ותצא לקיץ אפוף אי ודאות, בתקווה שעד שריקת הפתיחה של העונה הבאה הכל יבוא על מקומו בשלום.

מהלך המשחק

דקה 12: רנספורד בעט מחמישה מטרים לעבר השער, אך אלברז עצר את הכדור בידו, ללא תגובה של השופט.

דקה 15: חרזי התרומם מעל כולם לכדור קרן, אבל הנגיחה שלו חמקה החוצה.

דקה 23: ארבייטמן חטף כדור מבנאדו והותיר את רנספורד לבדו מול קאלה, אך הגנאי בעט לעמוד וארבייטמן עצמו לא הצליח להגיע לריבאונד. החמצה גדולה של חיפה.

דקה 28: גול! פרננדס סובב כדור חופשי נהדר מ-20 מטרים למשקוף ופנימה, דוידוביץ' לא יכול היה להושיע. 0:1 לבית"ר

דקה 31: רפאלוב חלף בקלות על פני בנאדו, אבל כדור הרוחב שלו לא מצא רגל מסיימת.

דקה 38: רפאלוב בעט מ-20 מטרים, הכדור חלף ליד שערו של קאלה.

דקה 49: פרננדס הוציא קרן קצרה לטל, שבעט מ-14 מטרים וסחט הצלה מדוידוביץ'.

דקה 52: בוקולי, במהלך האחרון שלו העונה, בעט כדור שטוח שחמק סנטימטרים מהקורה.

דקה 58: גול! ארבייטמן התנהל במרכז המגרש ושלח כדור עומק נהדר לרפאלוב, שגילגל בקלות לרשת של קאלה. 1:1

דקה 65: כיאל עבר יפה ומ-20 מטרים בעט חזק, מעט גבוה מעל השער.

דקה 71: ברוכיאן נותר חופשי בקצה הרחבה, הכין את הגוף לחצי יעף ובעט החוצה בסופו של דבר.

דקה 73: כדור עומק נהדר של אפק מצא את ארבייטמן, אך החלוץ נתקל בקאלה ששלח יד ארוכה ומנע שער.

דקה 74: ורד בעט טוב מ-18 מטרים, דוידוביץ' הדף לקרן.

הרכב מכבי חיפה: ניר דוידוביץ', אלון חרזי, ליאוניד קרופניק, דקל קינן, רוני גפני, בירם כיאל, גוסטבו בוקולי (מוחמד גדיר, 53), אייל גולסה, ליאור רפאלוב (ישראל זגורי, 77), אוסיי רנספורד (עמרי אפק, 60), שלומי ארבייטמן.

הרכב בית"ר ירושלים: טברטקו קאלה, כריסטיאן אלברז (שמואל קוזוקין, 46), אריק בנאדו, שמעון גרשון, דוד אמסלם, דריו פרננדס, עידן טל, אבירם ברוכיאן, עידן ורד (ניר נחום, 79), עמית בן שושן (טוטו תמוז, 46), ברק יצחקי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully