וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פדרר: "ההדחה של נדאל מוסיפה לחץ"

פדרר הסביר את הקושי שלו מול האס, מולו חזר מפיגור של שתי מערכות בשמינית גמר הרולאן גארוס. קריסטיאה הדהימה את ינקוביץ’

לא לבעוט בדלי. זה בסך הכל מה שניסה לעשות היום (שני) רוג'ר פדרר. אחרי שיריבו הנצחי, רפאל נדאל, הודח בסיבוב הרביעי על ידי רובין סודרלינג, ידע השוויצרי כי לרגליו עומדת כעת הזדמנות פז לזכות סוף סוף בטורניר החימר היוקרתי אותו הוא כל כך רוצה, ובו סיים רק כסגן של נדאל בשלוש השנים האחרונות.

וזה היה מסובך, כמה שזה היה מסובך. פדרר פגש בסיבוב הרביעי את טומי האס הגרמני, ועל אף שהאס מעולם לא עבר את הסיבוב הרביעי בטורניר החימר, והפעם האחרונה בה ניצח את פדרר היתה אי שם ב-2002, הציג הגרמני טניס פנטסטי בשתי המערכות הראשונות, ונכנע בסופו של דבר רק לקאמבק ענק של השוויצרי.

לאחר הניצחון הדרמטי התייחס פדרר להדחתו של נדאל, שניצח אותו בגמר בשלוש השנים האחרונות: "ההפסד של רפא מוכיח שכולנו אנושיים. כולנו מפסידים בשלב מסוים. עכשיו כולם מאמינים ביכולתם לזכות בטורניר, כך שבנוסף לתחושת ההקלה מההפסד שלו הוא גם מוסיף לחץ. כמובן שהגמר החלומי בעיניי היה נגד נדאל, אבל עכשיו אני צריך להתרכז רק ביריבים הבאים שלי".

המערכה הראשונה הלכה הכי צמוד שאפשר. במשך כל 13 המשחקונים הראשונים לא קיבלנו ולו שבירה אחת, והשניים הלכו לשובר שוויון. שם עמד הגרמני בלחץ, שבר פעמיים, וניצח 4:7 בטיי-ברייק, ו-6:7 במערכה כולה. האס לא עצר. כשהמומנטום לגמרי בצד שלו, המשיך הגרמני את היכולת המצוינת אל מול משחק מאכזב למדי של פדרר, והמערכה השניה היתה פחות או יותר שחזור של הראשונה, עם שינוי מהותי: האס הצליח לשבור פעמיים את ההגשות של פדרר ונעזר ב-8 שגיאות בלתי מחויבות של השוויצרי בדרך ל-5:7 גדול ויתרון 0:2 מבטיח ביותר במערכות.

לכל אורך הקריירה שלו חזר פדרר רק 4 פעמים מפיגור 2:0 במערכות כדי לנצח במשחק, והפעם הקאמבק שלו התחיל במשחקון התשיעי של המערכה השלישית, אז, סוף סוף, השיג פדרר את השבירה השניה שלו במשחק, שהובילה אותו לניצחון 4:6 במערכה ולהישארות בחיים. ואז הגיעה המערכה הרביעית. השוויצרי פתח אותה נהדר, עם שבירה זריזה, וסוף סוף מצא את הקצב שלו. האס פחות או יותר ויתר על המערכה, ופדרר ניצל זאת כדי לנצח שמונה משחקונים ולשלוח את המשחק למערכה חמישית ומכרעת, אחרי 0:6 עגול ברביעית.

אחרי ששני השחקנים שמרו על שני משחקוני ההגשה שלהם בפתיחת המערכה החמישית והמכרעת, ניצל פדרר שתי שגיאות של האס במשחקון החמישי, עלה ל-2:3, ושלושה אייסים רצופים של השוויצרי במשחקון השישי העלו אותו ל-2:4. לגרמני הוותיק פשוט לא נשאר עוד דלק במיכל, ופדרר ניצל זאת כדי לשבור אותו שוב ולהגיש למשחק. האס עוד הצליח להציל נקודת משחק, אך לא יותר מזה. המערכה החמישית הסתיימה ב-2:6, ופדרר יכול לחגוג עליה דרמטית ומתישה לרבע הגמר, ויכול להמשיך לחלום על זכיה בטורניר החימר היוקרתי.

דל פוטרו לא ספר את צונגה

יריבו הבא של פדרר יהיה גאל מונפיס, הצרפתי המלהיב שעשה את העבודה במשחק שמינית הגמר האחרון עם ניצחון מוחץ 4:6, 2:6, 3:6 על אנדי רודיק. מונפיס לא התחשב בהתקדמות שהאמריקאי רשם השנה על החימר, ושלח אותו להתכונן לעונת הדשא החביבה עליו. במערכה הראשונה העסק עוד היה צמוד, אבל מהרגע בו מונפיס התחיל להתחמם אי אפשר היה לעצור אותו, ושתי המערכות הבאות כבר היו חלקות יותר.

למקומי נוסף, ג'ו ווילפריד צונגה, חיכתה משוכה גבוהה בהרבה בדמותו של חואן מרטין דל פוטרו. צונגה, שזוהי הפעם הראשונה בה הוא עובר סיבוב ראשון בטורניר החימר, הפסיד מערכה אחת בלבד בשלושת הסיבובים הראשונים, אבל הארגנטינאי הענק לא ספר אותו ואת הקהל המקומי הדוחף וניצח 1:6, 7:6, 1:6, 4:6. אחרי פתיחה איומה התעשת צונגה במערכה השנייה אותה ניצח בשובר שוויון, אבל העוצמות של דל פוטרו היו גדולות עליו, והולידו עוד אכזבה מקומית לכפילו של מוחמד עלי.

דל פוטרו יפגוש ברבע הגמר את טומי רוברדו, המדורג 16 בטורניר. הספרדי פגש את פיליפ קולשרייבר, המצוי בכושר מצוין, אך הסתדר איתו, וכעבור ארבע מערכות ניצח בסופו של דבר 4:6, 7:5, 6:7, 2:6.

סרינה ממשיכה לדהור

גם בטורניר הנשים הסיפור המרכזי מפתיחת משחקי הסיבוב הרביעי היה הדחה של אלופה, במקרה הזה מדובר באנה איבנוביץ' הסימפטית. כעת, שתי המועמדות המובילות לתואר הן דינארה סאפינה, שעד כה לא נתקלת כלל בקשיים במסגרת הסיבובים הראשונים, וסרינה וויליאמס. האמריקאית, המדורגת שניה בטורניר, שפגשה היום את אלכסנדרה ווז'ניאק הקנדית.

השתיים נפגשו רק פעם אחת עד כה, אז ניצחה הקנדית הצעירה. סרינה, שזכתה בטורניר בשנת 2002, רוצה להמשיך את פתיחת 2009 המוצלחת, ולמנף את הזכייה באליפות אוסטרליה הפתוחה לתואר נוסף, והיום היא עשתה צעד נוסף אל עבר הגשמת המטרה. האמריקאית לא התקשתה כלל, ואחרי 53 דקות בלבד ניצחה 2:6, 3:6 בדרך לרבע הגמר, שם תפגוש את סבטלנה קונזצובה (7 בטורניר) שגברה, לא לפני שהגירה הרבה זיעה, על אגניישקה רדוונסקה הפולנית (12 בטורניר) בשלוש מערכות, 4:6, 6:1, 1:6.

ילנה ינקוביץ', שהגיעה לחצי גמר הטורניר בשנתיים האחרונות, קיוותה לחקות את ההישג של בת ארצה מאשתקד וללכת עד הסוף, אבל המשיכה את העונה הרעה שלה עם הפסד דרמטי 6:3, 0:6, 7:9 לסוראנה קריסטיאה, המדורגת 41 בעולם. הרומניה בת ה-19, שכבר הפילה ברשתה בשלבים המוקדמים את אליז קורנה וקרוליין ווז'ניאקי, לא נרתעה מהפסד במערכה הראשונה והסתערה על ינקוביץ' עם 0:6 מרשים במערכה השנייה. במערכה השלישית נאבקו השתיים לאורך 16 משחקונים מתישים בסיומם הייתה זו קריסטיאה שעמדה בלחץ וניצחה 7:9. ברבע הגמר תפגוש קריסטיאה את האוסטרלית הוותיקה סמנתה סטוסור, שהמשיכה את הטורניר המשובח שלה ואחרי שהעיפה את אלנה דמנטייבה היא הפילה ברשתה בקלות גם את וירג'ינה רזאנו המקומית עם 1:6, 2:6 חלק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully