וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רפאל נדאל: ”אם למישהו מגיע, זה לפדרר"

רפאל נדאל מפרגן ליריבו הגדול ולא מתאבל על ההפסד לסודרלינג: "זו לא טרגדיה. כרגע, התוכניות שלי מסתכמות בשחייה בבריכה". השבדי, שמנע מנדאל לשבור את שיאו של בן ארצו, ביורן בורג, התלוצץ: "אני מצפה ל-SMS ממנו"

זה היה אמור לקרות מתישהו, השנה, בשנה הבאה, או אולי בעוד עשור, אבל כשזה קרה זה תמיד סנסציוני. המדורג מספר 1 בעולם ואלוף ארבע השנים האחרונות של טורניר הרולאן גארוס, רפאל נדאל, הודח היום (ראשון) בשמינית הגמר של טורניר החימר הפריזאי על ידי רובין סודרלינג. השבדי המדורג 23 בטורניר ניצח בארבע מערכות 2:6, 7:6, 4:6, 6:7.

השור ממאיורקה הגיע למשחק בשמינית בגמר עם מאזן של 0:31 במצבת המשחקים שלו על המשטח האדום בעיר האורות, וכשהוא לא שמט עדיין מערכה בשלושת משחקיו הראשונים בטורניר השנה. נדאל קיווה כל כך להמשיך את השנה הענקית שלו עם עשיית היסטוריה וזכייה חמישית רצופה על החימר הפריזאי, לאחר שזכה קודם לכן השנה באליפות אוסטרליה ובווימבלדון.

נדאל: "מקווה בפעם הבאה ליותר תמיכה מהקהל"

נדאל ניסה למצוא את המילים שיבטאו את אכזבתו העמוקה. "כן, הפסדתי כאן בפעם הראשונה מזה ארבע שנים, אבל העונה ממשיכה", אמר הספרדי. בהתייחסו אל היריב השבדי הנהדר, אמר: "סודרלינג שיחק מצוין, אבל אני לא שיחקתי את הטניס הטוב ביותר שלי, ובגלל זה הפסדתי. לפעמים מלחמה לבד לא מספיקה - צריכים גם לשחק רמה טובה של טניס. אנשים חושבים שאני מנצח בגלל שאני בכושר פיזי טוב וזה לא נכון - כשאני מנצח, זה רק בגלל שאני משחק כמו שצריך. היום לא עשיתי את זה".

נדאל התייחס לאחר מכן לתוכניותיו לאחר ההפסד ולטורניר הגראנד סלאם הבא, הגדול מכולם, ווימבלדון: "כרגע, התוכניות שלי מסתכמות בשחייה בבריכה שבביתי.

"מהפסדים אתה לא צומח כשחקן", המשיך נדאל, "אבל זה גם מוכיח, מצד שני, איזה קשה היה להשיג את מה שהשגתי עד כה, וזה דבר שצריכים לעתים בחיים - צריך הפסד כדי להעריך את הניצחונות. אני בן 22, טוב, 23 בעוד מספר ימים וזו תהיה למעשה הפעם הראשונה שאני לא אחגוג את יום הולדתי ברולאן גארוס, מאז שאני משתתף בטורניר הזה.

"זה לא ההפסד הכי רע שלי בקריירה, אפילו לא קרוב לכך", הוסיף נדאל. "אני צריך להתמודד עם העובדה שלא שיחקתי טוב השבוע. כאשר התאמנתי בבוקר הרגשתי טוב, אפילו טוב מאוד, אבל זה לא מה שחשתי במגרש. זוהי סוף הדרך, ואני חייב לדעת לקבל זאת. אני צריך לדעת לקבל את ההפסדים שלי כפי שאני יודע לקבל את הניצחונות שלי, ברוגע ובקור רוח. אני אצטרך לשבת ולנתח מה לא עשיתי נכון.

"אני אעבוד על הנקודות שלא הייתי טוב בהן ואשתפר לקראת הטורניר הבא שלי. כפי שאמרתי, זו לא טרגדיה, להפסיד בפריז. זה קרה היום, למרות שיש לי עונה מצוינת. כמובן שאני מעט עצוב, אבל אני חייב להתגבר על זה מה שיותר מהר".

נדאל ידע ימים לא שקטים עם הקהל הצרפתי, ששרק לו בוז, כשזה פרש עקב פציעה מטורניר המאסטרס בברסי בשנה שעברה. גם השנה הוא מצא את עצמו נאבק ביריב וקצת בקהל: "אולי בשלב מסוים במשחק, הקהל תמך יותר בסודרלינג מאשר בי, וזה מצער אותי. אני מקווה שבפעם הבאה כאשר אני אחזור הם יתמכו בי יותר בנקודות מפתח".

חרף ההפסד, השור הספרדי הוא ספורטאי יוצא מגדר הרגיל. "זה יהיה נהדר אם רוג'ר פדרר יניף את הגביע ביום ראשון הבא", איחל נדאל ליריבו הגדול בשנים האחרונות. "הוא ניסה לעשות זאת הרבה פעמים בשנים האחרונות, והיה חסר מזל כשהפסיד לי בשלושת הגמרים האחרונים ופעם בחצי הגמר. אם יש בחור שמגיע לו, זה פדרר".

סודרלינג: "ניסיתי לשחק כאילו זה משחק אימון"

למעשה, משמעות נוספת לניצחון של סודרלינג היא ששיאו של ביורן בורג יישאר בחיים. כזכור, השבדי המיתולוגי זכה בארבעה תארי רולאן גארוס רצופים, ונדאל איים לנפץ את ההישג הזה השנה, אלא שאז, כאמור, הגיע בן ארצו של בורג ודאג לאינטרסים של שבדיה. "אני מצפה ל-SMS ממנו", התלוצץ בסיום סודרלינג.

"אמרתי לעצמי שזה בסך הכול עוד משחק", אמר בסיום הניצחון הענק שלו סודרלינג וגילה את סוד הקסם. "כל העת, ניסיתי לשחק כאילו זה משחק אימון. כאשר הובלתי כבר 1:4 בשובר השוויון של המערכה האחרונה, אז התחלתי להאמין. זה היה משחק נפלא ושיחקתי מצוין.

"זה בהחלט היה הרגע הכי גדול בקריירה שלי עד עכשיו. אפילו לא חלמתי על ניצחון לפני המשחק, ואזכור אותו כל חיי. אני חושב שכרגע, אני יכול לנצח כל שחקן אבל ביום רע שלי, אני גם יכול להפסיד להרבה שחקנים", חתם השבדי את דבריו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully