וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הווארד: "אנחנו יכולים לנצח כל קבוצה"

סנטר אורלנדו מאמין בחבריו אחרי שהמג'יק ניצחו את קליבלנד בגמר המזרח ויתמודדו נגד הלייקרס בגמר ה-NBA. בראון: "לא עמדנו במטרה"

כשקבוצה פוגשת שחקן, גדול ככל שיהיה, הקבוצה תנצח. כולם ציפו לגמר בין קובי ללברון, אבל אורלנדו מג'יק הוכיחה הלילה (בין שבת לראשון) שהיא קבוצה במלוא מובן המילה, כזו ששחקניה יודעים לעזור אחד לשני, לפרגן, לזהות את האיש החם וללכת עליו ברגע הנכון. אורלנדו ניצחה את קליבלנד 90:103 במשחק מספר 6 של גמר המזרח, עלתה לגמר ה-NBA והוכיחה שגם המספרים המפלצתיים של לברון ג'יימס לא יכולים לנצח רוח קבוצתית. אולי זאת הסיבה לכך שלברון סירב להתראיין אחרי המשחק, התקלח במהירות ועזב את האולם.

זה אולי נשמע סותר את מהלך המשחק, בו דוויט הווארד קלע 40 נקודות (38.8% מסך הנקודות שקלעו המג'יק במשחק), והוריד 14 ריבאונדים, אבל זה לא היה מופע יחיד סטייל קליבלנד "תנו את הכדור ללברון, וזוזו" קבאלירס, אלא חלק מהמשחק הקבוצתי של המג'יק. כשיש לך כזה מוציא לפועל, ולקליבלנד אין אחד שיכול באמת לעצור אותו, אז אין פלא שסופרמן ריחף הלילה ב"אמווי" ארינה. "הוא כל כך דומיננטי", אמר רשארד לואיס (18 נקודות) על חברו הווארד, "הוא פשוט שלט במשחק וסחב אותנו על הגב הלילה".

בדיוק כמו שאקיל אוניל ב-1995, הווארד הוא בן 23, בחירה ראשונה בדראפט, ומככב כסנטר של אורלנדו מג'יק. כמו הדיזל, גם הוא הוביל את המג'יק לגמר ה-NBA, ואם ב-1995 אורלנדו נוצחה 4:0 על ידי יוסטון, הרי שהפעם הווארד לא ירצה שהחלום ייגמר כל כך מהר מול הלייקרס. כקבוצה, שמענו איך מדברים עלינו בשנים האחרונות", אמר הווארד, "אני מאמין שאם נבוא ככה כל ערב, אנחנו יכולים לנצח כל קבוצה. ההרגשה טובה, אבל זה לא סוף הסיפור, יש לנו עוד עבודה. אני מאמין בקבוצה שלי".

"אני חושב שאנשים לא האמינו שנגיע כל כך רחוק", אמר בסיום הממן הנרגש סטן ואן גנדי. "לאורך כל העונה הקבוצה שלי הראתה לב גדול, והיא ממשיכה להילחם. אני ראיתי את דוויט שולט ככה, אבל הפעם זה באמת היה משחק גדול שלו". עכשיו המאמן עם השפם יפגוש את פיל ג'קסון, שכבר אין לו מספיק אצבעות לטבעות האליפות. הלייקרס הוכיחו בשני המשחקים האחרונים מול דנבר שהם התחברו בזמן, ויחד עם יכולתו של קובי ברינאט, הניסיון שיש לממבה במעמד הזה, ויתרון הביתיות של החבר'ה מהוליווד, אורלנדו חוזרת לתפקיד אותו מילאה לאורך הפלייאוף הזה: האנדרדוג. ב-4 ביוני נפתחת סדרת הגמר בסטייפלס סנטר, ואפשר להתחיל לספור את השעות עד לקרב הגדול.

"דוויט היה מפלצת"

קליבלנד הגיעה לגמר המזרח עם המאזן הטוב בליגה, יתרון הביתיות, השחקן הטוב בליגה ומאמן העונה. הרזומה המפואר הזה התפוגג בסדרת הגמר כשהצוות המסייע של לברון התאדה בחלקים גדולים של המשחקים, והמאמן מייק בראון לא מצא פתרונות לגובה של אורלנדו בקו האחורי והיכולת שלה מחוץ לקשת. גם העזרה מצד השופטים, לפי טענות אורלנדו מג'יק, לא שינתה. במשחק השישי, כשלברון קולע 25 בלבד (8 מ-20 מהשדה, 7 ריב', 7 אס'), קליבלנד לא מצאה את עצמה. "דוויט היה מפלצת", אמר מייק בראון בסיום, והוסיף: "היתה לנו מטרה, ולא עמדנו בה".

מו וויליאמס (17 נק' במשחק השישי) התייחס ל-12 מ-29 של המגי'ק משלוש: "הרגשנו שכל הסדרה הם קולעים ב-100% ל-3, אפילו שהם החטיאו זה קרה אחרי שהגיעו לזריקות טובות". אולי פה קבור הכלב מבחינת הקאבס, שלא הצליחו לשחזר בסדרה את ההגנה הנהדרת שאפיינה אותם העונה. עכשיו הקאבס חוזרים לאוהיו, והמשימה הראשונה העומדת לפתחם היא לנסות לחזק את הצוות המסייע של לברון, אחרת ב-2010 היא תמצא את עצמה נלחמת בשיניים כדי להשאיר את המלך בארמון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully