וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנסיך פיליפ

פיליפ קולשרייבר הדהים את נובאק דג'וקוביץ' בשלוש מערכות חלקות. גם פדרר ב-1/8. סטוסור שלחה את דמנטייבה הביתה בסיבוב השלישי

יום המשחקים השביעי של טורניר החימר הצרפתי הרולאן גארוס יצא היום (שבת) לדרך, ובמהלכו נתפסו המקומות האחרונים לשלב שמינית הגמר, היכן שמופרדים השחקנים החזקים של הסבב וההפתעות הגדולות, מאלה הפחות טובים שלא מצליחים להתברג אל הגדולים.

אחרי שיריבו הגדול, רפאל נדאל, העפיל די בקלות לשמינית הגמר, עשה זאת גם רוג'ר פדרר (2 בטורניר), שיכול להמשיך לקוות לשבור לספרדי את הרצף ולקחת רולאן גארוס ראשון בקריירה, אחרי שהעפיל לשלושת הגמרים האחרונים אך נוצח בכולם על ידי הספרדי. פדרר עלה למשטח בפיליפ שארטייה נגד הטניסאי המקומי פול-הנרי מתיו (32 בטורניר), ולמרות שהפסיד את המערכה הראשונה 6:4, ניצח בשלוש הבאות 1:6, 4:6, 4:6, ויפגוש בשמינית הגמר את טומי האס הגרמני, שרשם ניצחון מצוין על ג'רמי שארדי הצרפתי 5:7, 3:6, 6:4, 4:6.

צרפתי אחר, ג'ו וילפריד צונגה (9 בטורניר), דילג גם הוא לשמינית הגמר לאחר שכבר על כריסטוף רוחוס הבלגי 2:6, 2:6, 2:6. הטניסאי דמוי מוחמד עלי מטפס בכך לשמינית הגמר, שם הוא יפגוש את חואן מרטין דל פוטרו (5 בטורניר), שאמנם ניצח בשלוש מערכות את איגור אנדרייב (25 בטורניר), אך במשחק צמוד שהסתיים ב-4:6, 5:7, 4:6 לארגנטינאי.

האמריקאי אנדי רודיק (6 בטורניר), שידוע בחוסר החיבה שלו למשטח החימר ולרולאן גארוס בפרט, המשיך להפתיע בדומיננטיות שלו, עם עוד ניצחון מרשים, הפעם 1:6, 4:6, 4:6 על מארק גיקל הצרפתי. רודיק, שהעפיל לראשונה בקריירה לשמינית הגמר, יפגוש כעת טניסאי מקומי נוסף בשלב הבא בדמותו של גאל מונפיס (11 בטורניר), שהתגבר על יורגן מלצר האוסטרי (24 בטורניר) אחרי 2:6, 6:4, 3:6, 1:6.

לסרבי נובאק דג'וקביץ' (4 בטורניר) ולגרמני פיליפ קולשרייבר, שמשחקיהם התעכבו, נדחו ונסתיימו רק יום קודם לכן (בשישי), לא היו הרבה הקלות בעומס והם התמודדו ביניהם על הזכות להגיע ל-16 הגדולים, ולמפגש עם טומי רוברדו הספרדי, שניצח היום 6:4, 5:7, 1:6, 0:6 את מקסימו גונזאלס הארגנטינאי. על הנייר היה זה דג'וקוביץ' שהגיע כפייבוריט ברור, אלא שאולי זו היתה העייפות (38 שגיאות בלתי מחויבות), ואולי סתם יכולת עדיפה בהרבה של הגרמני, אך קולשרייבר הדגים היום כמה פוטנציאל טמון בו, כשניצח 4:6, 4:6, 4:6 גדול, והדיח את המדורג רביעי בטרם עת.

נשים: דמנטייבה כבר בחוץ

משחקי הנשים יעמדו בצילה של ההדחה המפתיעה יחסית שקרתה ביום שישי של ונוס ווליאמס עם ידי אגנס שבאי ההונגרייה. אחותה של ונוס, סרינה (2 בטורניר), השיבה את כבודה משפחה כאשר התתמודדה בסיבוב השלישי נגד הספרדייה מריה חוסה מרטינז סאנצ'ז. המערכה הראשונה הלכה דווקא עם הספרדית, שהפתיעה עם 6:4, אלא שאז נכנסה האמריקאית העדיפה למשחק, ניצחה 3:6, 4:6 בשתיים הבאות ועלתה לשלב הבא, שם תפגוש את אלכסנדרה ווז'ניאק הקנדית (24 בטורניר), שניצחה 2:6, 6:3, 3:6 את לודרס דומינקווז לינו הספרדיה.

המופתעת התורנית של היום הייתה הרוסייה אלנה דמנטייבה (4 בטורניר), הפיינליסטית ב-2004 שקיוותה לטורניר מוצלח בעונה בה רשמה את דירוג השיא בקריירה הארוכה (אך נטולת תארי הגראנד סלאם) שלה, אבל נכנעה לאוסטרלית המנוסה 6:3, 4:6, 6:1. סטוסור (30 בטורניר) פתחה חזק וניצחה 3:6 במערכה הראשונה, ולא נבהלה גם מהחזרה של האלופה האולימפית במערכה השנייה, בה ניצחה 4:6. סטוסור לחצה מחדש על הדוושה ורצה ליתרון 0:4 במערכה השלישית, בדרך לניצחון 1:6 ולהעפלה ראשונה בקריירה לשמינית הגמר ברולאן גארוס, שם תחכה לה וירג'ין רזאנו הצרפתייה, שגברה 5:7, 5:7 על טטיאנה גראבין האיטלקייה.

יממה אחרי הסנסציה של שבאי, ניסתה הונגרייה אחרת, מלינדה זינק, לחקות את בת ארצה ולהפתיע את סבטלנה קוזנצובה, אבל הרוסיה המדורגת שביעית, שהגיעה בכושר נהדר, לא ספרה אותה בדרך לניצחון חלק 1:6, 3:6. יריבתה בשמינית הגמר תהיה אגניישקה רדוואנסקה הפולנייה (12 בטורניר), שלא ספרה את האוקראינית קתרינה בונדרנקו והביסה אותה 2:6, 4:6.

ילנה ינקוביץ' (5 בטורניר) המשיכה את דרכה כלפי מעלה כשפגשה את האוסטרית ג'רמילה גרות' והשלימה את המשימה בקלות רבה מידי עם 1:6, 1:6. בסך הכל איבדה הסרבית עשרה משחקונים בלבד בשלושה משחקים, שהושלמו כמובן בשתי מערכות כל אחד. בשלב הבא תחכה לינקוביץ' סוראנה קירסטאה הרומנייה, שהפתיעה את הדנית החיננית קרוליין ווז'ניאקי (10 בטורניר) עם 5:7, 5:7 במשחק שסגר את היום השביעי. במשחק שהושלם מאתמול גברה הבלארוסית המוכשרת ויקטוריה אזרנקה 7:5: 5:7, 2:6 על קרלה סוארז נבארו הספרדייה, וסידרה לעצמה מפגש עם האלופה המכהנת, אנה איבנוביץ', בשמינית הגמר.

עוד יש ישראלי ברולאן גארוס

אחרי שאנדי רם הגיע לרולאן גארוס עם בן זוגו מקס מירני במטרה להגיע מה שיותר רחוק, אך נעצר כבר בסיבוב הראשון של הטורניר, נראה שבזוגות המעורבים הולך לו קצת יותר. רם, המשתף פעולה עם נטלי דשי, איתה זכה בטורניר כבר לפני שנתיים, פגש בסיבוב הראשון משוכה הודית לא קלה בדמותם של הצמד סאניה מירזה ומהאש בופאטי, אך ניצחון קליל בקרב בן שעה הסתיים ב-1:6, 5:7 שסידר לצמד הישראלי-צרפתי מקום בסיבוב השני, שם הם יפגשו את אלנה וסנינה (רוסיה) ודניאל נסטור (קנדה), המדורגים 6 בטורניר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully